Even kennismaken.. | NS Community
Sticky

Even kennismaken..

  • 5 February 2014
  • 578 reacties
  • 61414 Bekeken

Reputatie 2
Laatste update 19 april 2018

Ha, welkom op de NS Community! We hopen dat dit de basis zal vormen voor een levendige community. Je kan je hier even voorstellen, zodat we mekaar wat beter kunnen leren kennen en we je wegwijs kunnen maken in de community. Bedankt en veel plezier!

578 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Het helpt enorm als u zorgt dat er niemand meer voor u loopt binnen het bereik van de poortjes, voor u incheckt. Als u dan de brede neemt en niet te langzaam loopt, werkt het prima, ook met een Bromtom.

 

Hartelijk welkom hier Hadassa ;-)

Hallo allemaal,

In al mijn wijsheid heb ik besloten een abonnement te nemen. Krijg nu 40 % korting. moet dan wel buiten de spits reizen. De reden dat ik een abonnement heb genomen, is dat ik ook graag mag fietsen. Behalve met slecht weer. Tja, en dan is het fijn om met de trein te reizen. Mijn fiets mag ook buiten de spitsuren tegen betaling van 7,50 euro (dagkaart) buiten mee. Frustrerend is dat scholieren zonder betaling ook hun fiets meenemen. En ik iedere keer maar rustig betalen. 

M.a.w. als dit zo doorgaat stappen we weer in de auto. Ook met fiets

Hoi Ferry Veenstra en welkom bij de NS Community!

Bedoel je dat scholieren zonder geldig product hun fietsen meenemen? Dit is toegestaan bij een vouwfiets. Als je zeker weet dat dit zonder een geldig product aan de hand is ontvang ik graag van jou om welk traject dit gaat?

Traject Utrecht Rhenen. Zelfs tijdens de spits reizen scholieren met de fiets mee! Als je dat niet ziet als conducteur, dan ben je wel heel slechtziend.

En ergens gezien de afstand snap ik het ook wel. Bijv. van Veenendaal naar Rhenen, is maar een kleine afstand.

Gaat dit om een ‘normale’ fiets of een vouwfiets?

wat denk jezelf? Normale fietsen

Ik weet het niet, ik was er niet bij. :wink: Ik heb voor nu een melding aangemaakt over overlast op dit traject!

Hee dag, is dit ook het tekstveld voor de kennismaking? Nou ik waag het er dan maar op. Ik heet Henk. Ik reis sinds 2007 dagelijks (nou ja de werkdagen dan) tussen Assen en Winsum.

Je kan het altijd proberen. Wie weet

Welkom Henk. Ik weNS je een leuke tijd binnen onze community.

Mijn naam is Tim Baelde 

ik ben redelijke trouw treinreiziger en dan meestal met rolstoel en soms een Handbike

34 lentejaren en jong en komt uit mooie groene hart Kaasdorp Bodegraven van de gemeente Bodegaven -Reeuwijk

Reputatie 7
Badge +4

Welkom en veel plezier hier, er zijn hier vast wel een paar kaaskoppen.

Welkom en veel plezier hier, er zijn hier vast wel een paar kaaskoppen.


Ik voel niet echt een kaaskop lol

Reputatie 7
Badge +1

Ik zag dat ik mezelf nog helemaal niet had voorgesteld hier, terwijl ik al een poosje actief ben op het forum. Dus bij deze:

Ik ben Jurgen en voor mijn studie reis ik dagelijks met de trein op het traject Groningen - Zwolle. Ook dagjes uit doen wij vaak met de trein. 

Ik las al langere tijd vaak mee op dit forum uit interesse. Omdat ik het leuk vind om over ideeën mee te denken heb ik een poos terug een account aangemaakt zodat ik ook mijn bijdrage en ideeën kan delen hier 😊.

Waarom moeten wij als Tachtig jarigen

met al jaren hebbende

VDUkaart in de spits wijken voor de Schooljeugd die ook nog eens GRATIS reizen!!!

Helaas noodzakelijke ingrepen omdat het spoor vol is op heel veel trajecten en we niet met langere treinen kunnen rijden dan we al doen, meer materieel is niet meer voor handen tijdens de spits.

Maar schooljeugd zit vaak niet in de middagspits in de trein maar juist net daarvoor, maar wel veel andere reizigers die vaste werktijden hebben zitten in de middagspits in de trein en we willen het wel veilig houden in de spits om treinen te rijden.  En gezien de verwachtte reizigersgroei zijn maatregelen zoals deze helaas nodig.

Hallo mede-forumgenoten van NS,

Ik ben klant en reis als pensionado een aantal keren per jaar met NS met een keuzedag abonnement.

Het is mij niet duidelijk of ik hier ook concrete vragen kan stellen in de vorm van een chat. Kan iemand mij dat duidelijk maken?

 

Harry

 

 

Badge +3

Het is mij niet duidelijk of ik hier ook concrete vragen kan stellen in de vorm van een chat. Kan iemand mij dat duidelijk maken?

Op https://www.ns.nl/klantenservice/contact vind je de optie om met NS te chatten, maar in deze tijden zou ik dat niet doen als het niet noodzakelijk is.

Het is extreem druk en antwoorden laten 2-3 uur op zich wachten. Beter is het later op de avond te bellen met 030 751 5155, of als je een aantal concrete vragen hebt stel die gerust in een nieuw topic.

Goeie Allegearre  Goedendag Beste mensen 

Van NS SPoordeelwinkel kreeg/krijg ik allerlei aanbiedingen. Maar gezien mijn situatie zit ik -helemaal met de Corona crisis’ niet extra te wachten op ‘uitjes’ 

Wel wil ik de ‘korting-extra’s autonoom besteden aan meer studie doeleinden als hobby-Muziekwetenschapper met studiereizen naar Utrecht, A’dam of Den Haag de bibliotheken v. Universiteiten en/of Conservatoria ‘ter plaatse’ 

Ook zoek ik iemand met goeie iPhone apparatuur, om met pianist enige troost te weeg te brengen op de via de Stations waar een goeie stembare vleugel staat (A’dam CS, Utrecht CS Den Haag CS 

De Vid’s dan op Youtube te plaatsen 

Wie o Wie wil mij daarbij helpen

Loek van der Heide

(zanger{{BasBariton}}-pianist-componist)

Ik ben benieuwd hoe het nu gaat met mijn zogenaamde Keuzevrije dagen. Ik word dringend verzocht 

om zonder noodzaak niet te reizen. Inmiddels zijn 2 Keuzevrije dagen niet meer bruikbaar. Worden die ge-compenseert of moet je daar zelf actie op ondernemen. Ik vind het erg stil bij de NS over dit onderwerp. Wie weet een antwoord ??

Reputatie 7
Badge +3

Zie https://www.ns.nl/klantenservice/geld-terug/corona.html

Indien je Keuzedag verlopen is, kan NS Klantenservice je een couponcode toesturen die op een later moment dit jaar te gebruiken is voor een vrije reisdag. Je kunt hiervoor contact opnemen met NS Klantenservice. 

@ Momo

Beste ‘Momo’, gezien de crisis situatie ook bij NS zie ik af van het terugvorderen van de Vrij-Reis kaartjes vr 60++ssers……

Laat onverlet, dat OOK NS verso Roger Van Boxtel keihard moeten worden aangesproken op belasting ontduiking en idiote concessie’s in Schotland en England. dit in volledige tegenstelling tot het in de steek laten van andere kansrijke spoorverbindingen, zoals ‘Harlingen-Duitsland’ via de 162-b lijn, en ‘Leeuwarden/Groningen -- Luik/Aken via de A-staatslijn (Lwd./Gng.-Arnhem)  Daarbij komt nog: 

  • het willens en wetens verzieken  van het Interregionale Railgoederenvervoer Harlingen-Leer(Wilhelmshaven/Bremen) via onwettige sterfhuis-politieke maatregelen zoals Tariefsdifferentiatie in 1969 en vals beargumenteerde ‘privatisering’ (1997-2005) 
  • Het willens en wetens traineren van -historische- Railinfrastructuur in verband AF/VIA Harlingen en de Friese LAad/LOs situ’s Hlg- Franeker- Stiens en ultimo, Leeuwarden
  • De NS met het Duitse Railion/Cargo uiteindelijk kans heeft gezien tot een fatale  Sterfhuispolitiek van het Incidentele Wagenlading Railgoederen vervoer via Noord NL zeehavens naast Delfzijl/Eemshaven met name Harlingen-Leeuwarden.(van 1969 tot 1997, in ‘69 begonnen met Tariefsdifferentiatie, in ‘97 ‘Feestelijk’ afgesloten met proefrit Lint/Talent MAT Staveren-Sneek-Stiens v.v. en de afsluiting vh Friese spoor voor railgoederen AF Stiens/Harlingen en AF Leeuwarden. Ultimo: het stopzetten vh Friese Railgoederenvv.. in 2011….

Derhalve moeten de NS en ‘Rijks-overheid’ middels een Euro-parlementaire enquète worden aangeklaagd: wegens het valselijk voorwenden van ‘Privatisering’ Lees: Winstmaximalisering en verdergaande onwettige bevoordeling van Randstad-Holland Mainports tegenover de 2e lijns zeehavens Harlingen-/-Groningen Seaports. In Ultimo Tegen alle EU richtlijnen mbt marktwerking en ten koste van de ontwikkeling van  minderheidsregio’s, zoals ‘Groot Frisia’ incluis Westfriesland, zegge de corridor Den Helder-(Afsluitdijk-)Harlingen-Ostfriesland d.i. Wilhelmshaven-Bremerhaven.

N.B> in ‘perifeer’ ge-oormerkte gebieden moet je alle vervoersstromen meenemen in de ontwikkeling en het behoud van dure -spoorweg- infrastructuur. 

Harlingen,        Hlg 1863  

 

 

 

Beste allen, ik ben Jan en reis al sinds november 2001 voor mijn werk met de sprinter tussen Veenendaal en Bunnik. Het reizen met de trein is prettig, met name de mensen die je leert kennen door het reizen op een traject. En die je dus, niet geheel voorspelbaar, steeds weer treft. Maar ook lekker lezen en uit de trein kijken. Mooi.

Groet

ik wil graag het ns game spelen

Reageer