Skip to main content

verjaardagsmelding


Ik krijg een melding dat ik jarig ben .ik ben nog lang niet jarig.

Hoe zit dat?

12 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Er zijn nogal wat meldingen dat mensen een aanbieding krijgen omdat ze jarig zouden zijn, terwijl dat niet het geval is. Er is iets mis binnen de organisatie van NS. Maar profiteer ervan, zou ik zeggen ;-)

 

Nog niet jarig, kan dus ook wel leuk zijn. Bij een kennis van me werkten twee van de drie aanbiedingen niet, dat kan ook nog een dingetje zijn.

 

Er loopt overigens al een heel topic over.

Reputatie 6
Badge +1

Ik denk dat ze mijn mailtje dan per ongeluk naar jou hebben gestuurd, want ik was zaterdag jarig en heb niets gekregen 😅

......want ik was zaterdag jarig.......

Gefeliciteerd!

Reputatie 7

Ik kreeg op mijn verjaardag- 25 maart - de gelukwensen en cadeautjes. En vandaag - 15 juli - weer. Een cadeautje krijgen is altijd leuk maar twee keer per jaar jarig zijn?

Reputatie 7
Badge +3

Tja, foutje van NS (in uw voordeel). Zie ook voor meer meldingen. 

Badge +3

Ik kreeg op mijn verjaardag- 25 maart - de gelukwensen en cadeautjes.

Dat was alleen de Bookchoice toch? Oh nee, die andere dingen waren tot uiterlijk 1 mei (maar nog steeds of alweer terug dus). 🙄

Iemand nog codes nodig? DM/PB me… https://community.ns.nl/inbox/conversation?with=17590 (geen Bookchoice, al werkt die ook nog wel misschien)

Reputatie 7
Badge +3

https://www.rtl.nl/nieuws/binnenland/artikel/5460940/ns-verjaardagscadeau-half-miljoen-mensen-foutje-systeem-jarig

"Toen die mail eenmaal verstuurd was, konden we er niets meer aan veranderen", laat een woordvoerder van de NS weten. "En bovendien geldt: eens gegeven, blijft gegeven".

Kan me bij de Wintercity toch een andere reactie herinneren … 🙂

Reputatie 7

Welk systeem van NS werkt wel naar behoren?

 

Gaat toch wel echt iets mis wanneer een halfmiljoen mensen een verjaardagscadeau krijgen terwijl ze niet jarig zijn, en het lijkt me geen menselijke fout.

Commercieel gezien gaat dit natuurlijk voor een fraai omzet zorgen, ook al doet niet iedereen mee, alleen de klassewissel 2>1 kan zomaar € 1 miljoen aan extra inkomsten genereren. Want wie wil er niet eens eerste klasse zitten......

Reputatie 7
Badge +3

Beetje simpele redenatie. Als mensen die normaal gesproken een 1e klas-kaartje zouden kopen, nu de upgrade gebruiken, is dat miljoen gelijk weer weg. Of mensen die normaal gesproken 1e klas reizen, maar daar nu mee ophouden, omdat het steeds zo druk is in de 1e klas met al die upgraders.

Reputatie 7
Badge +4

Er zijn maar heel weinig eersteklasbetalers te vinden die hier blij mee zijn. Wat mij betreft het eerste wat afgeschaft moet worden. De gratisreizigers worden echt niet verleid om een normaal geprijsd eersteklaskaartje te kopen en de mensen die dat wel doen zien hun betaling hierdoor gedevalueerd, of ze kopen dan ook maar een eeneurokaartje, het is op alle fronten verlies. De eersteklasbetalers zorgen voor een flinke omzet, en de tweedeklaskaartjes zouden zonder die gelden in prijs omhoog gaan.

 

Dat mensen voor nagenoeg nul centen een beter product willen kopen, snappen we allemaal wel. Wat mijn betreft stopt NS met deze acties. Het levert geen eersteklasbetalers op en het geeft alleen maar overlast en ergernis in de eerste klas. Denk maar niet dat ze gaan staan.

Het aanhoudende probleem van mensen die helemaal niet betalen voor de eerste klas - als je toch zwart rijdt, voelt de eerste klas natuurlijk comfortabeler - is natuurlijk nog een veel grotere overlast.

Reputatie 7

Commercieel gezien gaat dit natuurlijk voor een fraai omzet zorgen, ook al doet niet iedereen mee, alleen de klassewissel 2>1 kan zomaar € 1 miljoen aan extra inkomsten genereren. Want wie wil er niet eens eerste klasse zitten......

€ 1 miljoen is toch een heel stuk minder dan € 12,5 miljoen, in principe maakt NS dus gewoon € 11,5 miljoen verlies met de klassewissel alleen…

 

Al gaan die halfmiljoen aantal reizigers natuurlijk niet allemaal de volle bak betalen voor die klassewissel (en er zullen vast ook "jarigen" zijn die de goedkope klassewissel niet gebruiken)

Reageer