2 weken lang korter werken door werkzaamheden r'dam - den haag
Ik werk in ploegendienst en reist vanaf Dordrecht (beter Breda in dit geval) naar Leiden.
Door werkzaamheden rijden er geen treinen en dus moet ik via intercity direct en Schiphol reizen
Ochtends kom ik te laat aan en savonds moet ik veel eerder vertrekken, Waarom worden er geen extra treinen vroeg in de ochtend en laat in de avond gezet!
Wat een puinhoop zo!
Tussen haakjes ik ga beslist geen toeslag betalen,
Bladzijde 2 / 5
Eigenlijk is het tijdperk van klantvriendelijk definitief voorbij, er is namelijk sprake van het tegenovergestelde - hoe moeten we het noemen, klantvijandigheid? Minachting van de klant? Geen enkel ander bedrijf doet zoveel om haar loyale publiek het leven zuur te maken. En toch blijven we met een mate van welwilligheid gebruik maken van de trein.
Dat duizenden mensen bij de spoorwegen hard werken om het beste product mogelijk te leveren staat hier volledig los van - er spelen gewoon teveel andere factoren die de hele boel frustreren. Zoals men in het Engels soms zegt is de weg naar de hel verhard met goede bedoelingen.
Ik denk dat bij de spoorwegen eerder berusting heerst. Dat men bepaalde zaken normaal gaat vinden.
De werkzaamheden lopen helaas uit. Duren nu tot maandagochtend 29 juli. Vooral het zomercarnaval in Rotterdam wordt hiermee getroffen.
Gelukkig wordt het advies gegeven om van Den Haag via Gouda naar Rotterdam te reizen.
O jeeeeee, dat rijdt ook niet...…
Verder komt er een negatief reisadvies zonder TVV voor Den Haag <> Schiedam.
Alleen op zaterdagochtend tot 9:00 is Ypenburg - Gouda ook gestremd, daarna kun je 2x per uur omreizen via Den Haag HS en Gouda (tot 11:00 en na 21:00 wel met een overstap van zo'n 25 minuten).
De werkzaamheden lopen helaas uit. Duren nu tot maandagochtend 29 juli. Vooral het zomercarnaval in Rotterdam wordt hiermee getroffen.
"Extra personeel wordt gezocht om de werkzaamheden in het weekend in te halen, waaronder de treinbeveiliging van het spoor, het testen van het traject en de uiteindelijke vrijgave voor treinverkeer.".
Dan wil ik nog wel eens zien of er de maandag erna wel gereden kan worden.
Hmm inderdaad, gezien de omvang van dat andere project… In Amersfoort moet dit weekend ook het een en ander getest en in dienst gesteld worden namelijk, want per 29 juli gaan Amersfoort - Baarn, Amersfoort - Schothorst en Amersfoort - Apeldoorn weer in dienst.
Hmm inderdaad, gezien de omvang van dat andere project… In Amersfoort moet dit weekend ook het een en ander getest en in dienst gesteld worden namelijk, want per 29 juli gaan Amersfoort - Baarn, Amersfoort - Schothorst en Amersfoort - Apeldoorn weer in dienst.
De vraag is of daar niet deels dezelfde mensen voor nodig zijn met als risico dat het maandag bij beide projecten niet werkt. Vooral aan electronici voor de beveiliging schort het al langer,
Delft en Amersfoort zijn zo te zien twee verschillende aannemers.
....Dan wil ik nog wel eens zien of er de maandag erna wel gereden kan worden.....
Woensdag 31 juli 2024 - 04.00 uur is nu de nieuwe zeer voorlopige prognose.
Mañana mañana. Ze kunnen dus geen personeel vinden om zaterdag en zondag te testen, dus gebeurt dat pas maandag en dinsdag. En dan nog maar hopen dat het überhaupt werkt.
Delft en Amersfoort zijn zo te zien twee verschillende aannemers.
Ik betwijfel of die beveiligingsspecialisten bij de aannemer werken. Het is geen ongeschoold werk zoals grind storten of dwarsliggers plaatsen.
Delft en Amersfoort zijn zo te zien twee verschillende aannemers.
Ik betwijfel of die beveiligingsspecialisten bij de aannemer werken. Het is geen ongeschoold werk zoals grind storten of dwarsliggers plaatsen.
Dat denk ik ook. Zijn waarschijnlijk gewoon zzp-ers. Kan dus best één en dezelfde persoon zijn.
Zijn waarschijnlijk gewoon zzp-ers.
Ze kunnen dus geen personeel vinden om zaterdag en zondag te testen,
Aan vermoedens en vage ideeën hebben we niet zo veel, dat geeft veel ruis en gaat een eigen leven lijden op forums en doet de waarheid geweld aan.
Omdat zowel NS als ProRail niet transparant hier over willen zijn, krijg je dat mensen gaan speculeren. Oorzaak en gevolg dus.
Omdat zowel NS als ProRail niet transparant hier over willen zijn, krijg je dat mensen gaan speculeren. Oorzaak en gevolg dus.
Wat een onzin, dus maar wat verzinnen, omdat bedrijven zogenaamd transparant moeten zijn.
"Openheidmodus aan" Wil je dan weten dat er van de 12 monteurs er 2 op vakantie zijn, 2 gewoon hun weekend hebben, twee het NORO virus, 1 net vader is geworden, 1 langdurig buiten dienst is en er dus maar 4 beschikbaar zijn waarvan 3 landelijke oproepdienst storingen hebben en er dus maar 1 beschikbaar is. Alleen dit soort werk moet je vanuit de veiligheid altijd met je tweeën zijn......"openheidmodus uit"
Ik denk dat geen bedrijf dit soort detail info deelt, denk jij ook niet @Henkpeetersen ?
Ik zal nog een keer reageren. Zoals we allen weten liggen NS en ook ProRail onder verscherpt toezicht. Dit soort zaken dan onder de pet houden doet beide bedrijven geen goed. Inmiddels zijn er van diverse kanten al berichten naar de staatssecretaris over deze kwestie gestuurd.
Ik zal nog een keer reageren. Zoals we allen weten liggen NS en ook ProRail onder verscherpt toezicht. Dit soort zaken dan onder de pet houden doet beide bedrijven geen goed. Inmiddels zijn er van diverse kanten al berichten naar de staatssecretaris over deze kwestie gestuurd.
Wat houd NS dan onder de pet, die is als vervoerder toch ook zwaar getroffen, dat weet jij ook best @Henkpeetersen. De complete materieel- en personeelsomloop bijvoorbeeld in het honderd zo vlak voor het weekend in een vakantietijd met ook nog eens veel zieken.
Maar van een afstandje beschuldigingen en verwijten typen is natuurlijk zo fijn.......
Update: Zaterdag en Zondag 27 en 28 juli 2024
Treindienst Rotterdam <> Schiedam
Busdienst Delft <> Schiedam (zonder stops)
Taxi-busdienst Delft <> Delft Campus
Geen Busdienst Delft Den Haag HS
Geen Busdienst Rijswijk, Moerwijk
HTM is afgekocht voor Delft <> Den Haag en tussenstation.
HTM is afgekocht naar Ypenburg.
IC treinen stoppen op Ypenburg
RET lijn E rijdt versterkt, niet afgekocht voor NS.
Op alle locaties zo ver noodzakelijk: extra ov chippalen
van de 12 monteurs er 2 op vakantie zijn, 2 gewoon hun weekend hebben, twee het NORO virus, 1 net vader is geworden, 1 langdurig buiten dienst is en er dus maar 4 beschikbaar zijn waarvan 3 landelijke oproepdienst storingen hebben en er dus maar 1 beschikbaar is. Alleen dit soort werk moet je vanuit de veiligheid altijd met je tweeën zijn......"openheidmodus uit"
Klopte mijn aanname dat ze geen personeel konden regelen dus toch. Dat er van de 12 man 8 niet beschikbaar gemaakt kunnen worden geeft natuurlijk ook te denken. Ik denk niet dat je op die manier de IT afdeling van bijv. een bank of een energiebedrijf kunt runnen.
HTM is afgekocht voor Delft <> Den Haag en tussenstation.
In de Reisplanner staat dat je tussen Rotterdam Centraal en Den Haag Centraal de metro kunt nemen. Maar ons vervoerbewijs is niet geldig in deze metro. Gebruik de bussen die wij inzetten of reis via één van de omreisroutes.
en niets over de HTM bussen en trams.
Maar bij de werkzaamhedenpagina wordt dit aangegeven:
Wat dus ook bij dat kaartje staat.
Blij dat ik niet meer naar Delft hoef voor mijn werk.
Dat kan die bron wel leuk aangeven, maar de informatie op de NS website zegt
Mijn bron heeft vannacht na vragen hierover gerectificeerd. De HTM is niet afgekocht.
Dat kan die bron wel leuk aangeven, maar de informatie op de NS website zegt
Mijn bron heeft vannacht na vragen hierover gerectificeerd. De HTM is niet afgekocht.
"Mijn bron", kan je ook nog vertellen wat jouw bron is of moeten we je maar gewoon geloven op je (vast) mooie ogen?
Vind het vooral gek dat je jouw bron eerder gelooft dan de officiele NS site, maarja NS zit wel eens mis.
gelukkig heeft die 'bron' van jou het gerectificeerd .
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.