Dat kan die bron wel leuk aangeven, maar de informatie op de NS website zegt
Mijn bron heeft vannacht na vragen hierover gerectificeerd. De HTM is niet afgekocht.
"Mijn bron", kan je ook nog vertellen wat jouw bron is of moeten we je maar gewoon geloven op je (vast) mooie ogen?
Vind het vooral gek dat je jouw bron eerder gelooft dan de officiele NS site, maarja NS zit wel eens mis.
gelukkig heeft die 'bron' van jou het gerectificeerd .
Zelfs als je netjes aangeeft dat de bron het fout had is het hier niet goed. Wat een intriest klagers forum is dit toch. En de zwaar negative berichten maar liken om de sfeer te bederven. Ga zo door......
"Mijn bron", kan je ook nog vertellen wat jouw bron is of moeten we je maar gewoon geloven op je (vast) mooie ogen?
Aangezien de informatie meestal wel klopt en er veel info is over werkzaamheden is mijn gok iemand bij ProRail.
Ach ProRail. Die zitten er wel eens naast toch?
"Mijn bron", kan je ook nog vertellen wat jouw bron is of moeten we je maar gewoon geloven op je (vast) mooie ogen?
Vind het vooral gek dat je jouw bron eerder gelooft dan de officiele NS site, maarja NS zit wel eens mis.
gelukkig heeft die 'bron' van jou het gerectificeerd .
Zelfs als je netjes aangeeft dat de bron het fout had is het hier niet goed. Wat een intriest klagers forum is dit toch. En de zwaar negative berichten maar liken om de sfeer te bederven. Ga zo door......
Ik stel een simpele vraag (op een misschien vervelende manier), de antwoord daarop is ook vrij simpel (lijkt mij).
Je bron had het fout, dus het is niet zo gek dat ik er naar vraag. En ik gaf zelfs nog aan dat jouw bron het gelukkig heeft rechtgezegd.
Het komt misschien rot over wat ik zei, maar om dan maar in de slachtoffer rol te springen voor een simpele vraag vind ik gek. Bij mij rest de vraag, waar gaat het mis, want zo extreem negatief vond ik de reactie nou ook weer niet.
Misschien kan ik dan m'n oprechte excuses aanbieden
Ach ProRail. Die zitten er wel eens naast toch?
Minstens 1x per jaar
In de Reisplanner staat ten onrechte een rijdende Treinserie 5100 vermeld tussen Rotterdam en Den Haag HS. Dit is bekend en wordt zsm uit de systemen verwijderd.
Wat een enorme blunder weer.
Wat een enorme blunder weer.
Zo'n enorme blunder is het nou ook weer niet... Ze hebben het gewoon over het hoofd gezien, deze series had officieel ook gewoon moeten rijden, maar ja uitloop van werkzaamheden dacht er anders over.
Gelukkig is deze "forse blunder" hersteld vanaf 10.15 uur, en zijn de niet rijdende treinen uit de planner gehaald.
Verder rijden de treinen Utrecht<>Alphen ad Rijn <> Leiden door als IC trein naar Den Haag C.
Wat een enorme blunder weer.
Zo'n enorme blunder is het nou ook weer niet... Ze hebben het gewoon over het hoofd gezien, deze series had officieel ook gewoon moeten rijden, maar ja uitloop van werkzaamheden dacht er anders over.
Een enorme blunder is het niet maar waarom is dit soort informatie vrijwel nooit 100% correct? Altijd maar weer zitten er fouten in. Slordigheid, gebrek aan kennis van zaken, slechte interne organisatie, etc.?
Wat een enorme blunder weer.
Zo'n enorme blunder is het nou ook weer niet... Ze hebben het gewoon over het hoofd gezien, deze series had officieel ook gewoon moeten rijden, maar ja uitloop van werkzaamheden dacht er anders over.
Een enorme blunder is het niet maar waarom is dit soort informatie vrijwel nooit 100% correct? Altijd maar weer zitten er fouten in. Slordigheid, gebrek aan kennis van zaken, slechte interne organisatie, etc.?
Vrijwel nooit is een beetje overdreven, Al het slechte wordt hier vaak onder een vergrootglas gelegd en ja dan het lijkt het opeens altijd mis te gaan. Ookal gaat het vaak genoeg wel goed.
NS is inderdaad regelematig slordig, en vertelt z'n personeel vrij weinig bij storingen / werkzaamheden. Maar het gaat heel vaak wel goed .
Probeer jij anders eens alles perfect te regelen bij een storing / werkzaamheden.
De prognose voor deze werkzaamheden is nog maar een keer opgeschoven. Duurt nu tot en met donderdag.
EDIT: Zie dat in mijn link nog steeds dinsdag staat. Interne app geeft de nieuwe prognose reeds aan, ga ervan uit dat dit op korte termijn ook in het externe bericht gewijzigd wordt.
https://www.ns.nl/reisinformatie/calamiteiten/uitloop-werkzaamheden-den-haag-hs---schiedam.html
Nieuwste prognose vrijdag 2 augustus 05.00 uur.
Nieuwste prognose vrijdag 2 augustus 05.00 uur.
Officieel is het nog steeds woensdag 31 juli 04.00 uur. Wellicht durft men het de reizigers niet meteen te vertellen en wil men daar pas morgen mee komen.
Inmiddels is de verwachte duur aangepast naar onbekend
Wat een blamage. Goede reclame weer om vooral toch het ov te gebruiken.
Zag dat de bussen nu vanaf Schiedam Centrum rijden ipv Rotterdam.
Inmiddels is de verwachte duur aangepast naar onbekend
Zo doseer je het slechte nieuws terwijl het allang bekend is dat het op zijn vroegst vrijdag klaar is.
Over het manipuleren van informatie gesproken, Nederland mag wel eens wat minder naar andere landen wijzen gezien hoe de burger hier in eigen huis wordt voorgelogen..
Volgens voorbeterov.nl is vrijdag overigens nog de meest optimistische planning en kan het dus nog wel langer gaan duren.
Ik hoop maar dat het geen herhaling van Oudenbosch wordt. Dat is op dit traject niet aanvaardbaar.
Wat een blamage......Zag dat de bussen nu vanaf Schiedam Centrum rijden ipv Rotterdam.
Inderdaad, een blamage @Rene74
Dat was afgelopen weekend namelijk ook al.....
Wat een blamage......Zag dat de bussen nu vanaf Schiedam Centrum rijden ipv Rotterdam.
Inderdaad, een blamage @Rene74
NS had geen backup busvervoer geregeld voor het geval de werkzaamheden zouden uitlopen. De buschauffeurs waren dus vrijdag afgewerkt, grote kans dat een deel van hen inmiddels verkast is naar de werkzaamheden bij Ede.
Nu er dus maar heel weinig bussen zijn is het logisch het bustraject zo kort mogelijk te maken en niet onnodig bussen tussen Rotterdam en Schiedam te laten rijden.
NS had geen backup busvervoer geregeld voor het geval de werkzaamheden zouden uitlopen. De buschauffeurs waren dus vrijdag afgewerkt, grote kans dat een deel van hen inmiddels verkast is naar de werkzaamheden bij Ede.
Nu er dus maar heel weinig bussen zijn is het logisch het bustraject zo kort mogelijk te maken en niet onnodig bussen tussen Rotterdam en Schiedam te laten rijden.
Waarom moeten er bussen rijden tussen Rotterdam en Schiedam? Daar rijden sinds donderdag al weer treinen, ProRail gaf al in de 1e update over de vertraging aan dat het spoor tussen Schiedam en Rotterdam op 25 juli wel weer in gebruik is genomen, de vertraging betreft alleen Den Haag HS - Schiedam.
Wat alleen bijzonder sneu is voor de reizigers is dat er alleen NS bussen rijden tussen Schiedam en Delft (en Delft Campus). Tussen Delft en Den Haag HS is het advies HTM trams of bussen te gebruiken, maar wel op eigen kosten. Lekker als je afgekocht reisrecht hebt, mag je fijn extra betalen. Reizigers zijn zo niet alleen langer onderweg, maar moeten ook nog eens extra betalen. Waarschijnlijk kun je wel GtbV claimen (het betreft immers ongepland uitloop van werkzaamheden), maar dat zal niet voor iedereen de extra kosten compenseren.
NS had geen backup busvervoer geregeld voor het geval de werkzaamheden zouden uitlopen. De buschauffeurs waren dus vrijdag afgewerkt, grote kans dat een deel van hen inmiddels verkast is naar de werkzaamheden bij Ede.
Nu er dus maar heel weinig bussen zijn is het logisch het bustraject zo kort mogelijk te maken en niet onnodig bussen tussen Rotterdam en Schiedam te laten rijden.
Waarom moeten er bussen rijden tussen Rotterdam en Schiedam? Daar rijden sinds donderdag al weer treinen, ProRail gaf al in de 1e update over de vertraging aan dat het spoor tussen Schiedam en Rotterdam op 25 juli wel weer in gebruik is genomen, de vertraging betreft alleen Den Haag HS - Schiedam.
Wat alleen bijzonder sneu is voor de reizigers is dat er alleen NS bussen rijden tussen Schiedam en Delft (en Delft Campus). Tussen Delft en Den Haag HS is het advies HTM trams of bussen te gebruiken, maar wel op eigen kosten. Lekker als je afgekocht reisrecht hebt, mag je fijn extra betalen. Reizigers zijn zo niet alleen langer onderweg, maar moeten ook nog eens extra betalen. Waarschijnlijk kun je wel GtbV claimen (het betreft immers ongepland uitloop van werkzaamheden), maar dat zal niet voor iedereen de extra kosten compenseren.
Conform de concessie is dat niet toegestaan. NS dient gewoon vervangend vervoer te regelen Klanten die klagen zullen echt wel gecompenseerd worden, maar NS gokt er natuurlijk weer op dat het grootste gedeelte dit maar weer accepteert.
Inmiddels is de verwachte duur aangepast naar onbekend
Zo doseer je het slechte nieuws terwijl het allang bekend is dat het op zijn vroegst vrijdag klaar is.
Over het manipuleren van informatie gesproken, Nederland mag wel eens wat minder naar andere landen wijzen gezien hoe de burger hier in eigen huis wordt voorgelogen..
Volgens voorbeterov.nl is vrijdag overigens nog de meest optimistische planning en kan het dus nog wel langer gaan duren.
Ik heb persoonlijk liever geen datum dan een datum die steeds opgeschoven wordt.
Tussen Delft en Den Haag HS is het advies HTM trams of bussen te gebruiken, maar wel op eigen kosten. Lekker als je afgekocht reisrecht hebt, mag je fijn extra betalen. Reizigers zijn zo niet alleen langer onderweg, maar moeten ook nog eens extra betalen.
Ik denk dat dat vooral aan de HTM ligt. Die voorzien waarschijnlijk overvolle trams als treinreizigers met afgekocht reisrecht massaal de tram nemen en hebben liever dat men zoveel de metro neemt of omreist via Gouda. Extra trams zullen er midden in de vakantie ook niet in zitten, het verbaasde me al dat de RET wel extra metro's heeft kunnen regelen.
Conform de concessie is dat niet toegestaan. NS dient gewoon vervangend vervoer te regelen
Klopt, maar waar niet is verliest de keizer zijn recht. Je kunt wel voor het station gaan zwaaien met een kopie van het concessiecontract maar ook dan zal er geen bus komen.
Overigens is het nog maar de vraag of NS zich niet op overmacht kan beroepen omdat het bij ProRail en Strukton zo uit de hand is gelopen en niet bij NS.
Maar het is uiteraard weer een zeer treurige vertoning. Gelukkig voor NS en ProRail is de Haagse politiek met reces.
Het was overigens op 24 juli al bekend dat 27 juli niet gehaald zou worden. Ik vind het gepruts met de reisplanner dan wel weer bijzonder want het was dus allang bekend dat er op 28 juli geen treinen zouden rijden. Zie hiervoor ook https://voorbeterov.nl/Trein