2 weken lang korter werken door werkzaamheden r'dam - den haag
Ik werk in ploegendienst en reist vanaf Dordrecht (beter Breda in dit geval) naar Leiden.
Door werkzaamheden rijden er geen treinen en dus moet ik via intercity direct en Schiphol reizen
Ochtends kom ik te laat aan en savonds moet ik veel eerder vertrekken, Waarom worden er geen extra treinen vroeg in de ochtend en laat in de avond gezet!
Wat een puinhoop zo!
Tussen haakjes ik ga beslist geen toeslag betalen,
Bladzijde 5 / 5
Overigens vraag ik me af hoe ProRail en zijn vaste aannemers massaal ERTMS willen gaan uitrollen als ze nog geen handjevol beveiligingtechici voor dit klusje op de been kunnen brengen.
Komende nacht dinsdag op woensdag, rijden de nachtbussen van Den Haag via Delft (stop) naar Rotterdam vv.
Overigens vraag ik me af hoe ProRail en zijn vaste aannemers massaal ERTMS willen gaan uitrollen als ze nog geen handjevol beveiligingtechici voor dit klusje op de been kunnen brengen.
Ha ha, het ongeschoolde montagewerk kan een robot inderdaad ook wel doen. Maar zodra het om electronica en software gaat geeft de robot vrees ik niet thuis. In Delft liep het ook allemaal prima tot er technische specialisten nodig waren.
Ik wil ook wel eens zien hoe dat in Amersfoort afloopt als de laatste vier dagen de nieuwe beveiliging in dienst gesteld moet worden. Hopelijk is Delft voor ProRail en de aannemer wel een wake up call geweest.
ProRail gaat inmiddels weer uit van komende vrijdag. Met wel allerlei slagen om de arm.
Update 1 augustus 13.00 uur.
ProRail is bezig met het afronden van de werkzaamheden tussen Rotterdam en Den Haag. De verwachting is dat de werkzaamheden vrijdag 04.00 uur zijn afgerond.
Er zijn vandaag de eerste testritten gereden over het nieuwe traject. Deze zijn goed verlopen. Er wordt nog gewerkt aan het verhelpen van twee ATB storingen. Indienstelling is nog steeds gepland op vrijdag 04.00 uur.
Mooi te zien dat de treindienst rond Delft goed is opgestart zonder technische problemen of vertragingen. Nederland heeft er weer een mooi en modern stukje infra bij.
Vanochtend voor het eerst gebruik mogen maken van Spoor 3 in Delft! Fijn dat hij eindelijk weer rijdt en we van die bussen verlost zijn.
Vanochtend voor het eerst gebruik mogen maken van Spoor 3 in Delft! Fijn dat hij eindelijk weer rijdt en we van die bussen verlost zijn.
🥳
Laten we hopen dat het spoor in dienst mag blijven voor een héééééle lange tijd.
Afkloppen maar.
Eerste dag dat de werkzaamheden voorbij zijn en er kunnen alweer geen treinen van Vlissingen naar Amsterdam , gaat goed.
Even een serieuze vraag, hoe vaak gaat er een bovenleiding stuk tussen Lage Zwaluwe - Roosendaal/Breda…
Ja ik klaag weer... Doe het liever ook niet. Gelukkig nog geen verstoringen Rotterdam Centraal - Den Haag Centraal hihi.
Ja ik klaag weer... Doe het liever ook niet.
Dan zou je hier geen bericht meer plaatsen......
Ja ik klaag weer... Doe het liever ook niet.
Dan zou je hier geen bericht meer plaatsen......
Klagen is een verplichting in de Nederlandse cultuur, maar bedankt voor de toevoeging 🫠. Ik zal je feedback tot me nemen, en misschien gebruiken...
Vanochtend voor het eerst gebruik mogen maken van Spoor 3 in Delft! Fijn dat hij eindelijk weer rijdt en we van die bussen verlost zijn.
Laten we hopen dat het spoor in dienst mag blijven voor een héééééle lange tijd.
Of in ieder geval tot de herfstvakantie, dan wordt het emplacement van Schiedam omgebouwd en zal er ongetwijfeld weer hinder zijn, maar misschien dat men dan nog kan pendelen tussen Den Haag en Delft Campus.
Vanochtend voor het eerst gebruik mogen maken van Spoor 3 in Delft! Fijn dat hij eindelijk weer rijdt en we van die bussen verlost zijn.
Laten we hopen dat het spoor in dienst mag blijven voor een héééééle lange tijd.
Of in ieder geval tot de herfstvakantie, dan wordt het emplacement van Schiedam omgebouwd en zal er ongetwijfeld weer hinder zijn, maar misschien dat men dan nog kan pendelen tussen Den Haag en Delft Campus.
Wat valt er nu precies om te bouwen op Schiedam?
De wisselstraat in Schiedam aan de noordkant is nu nog altijd ingericht op twee naast elkaar gelegen spoorlijnen (Hoekse lijn en oude lijn) met vooral langzame overloopwissels. Dat moet een opzet worden waarin je snel van Delft naar spoor 1 en 2 en van spoor 3 en 5 naar Delft kunt, zonder conflicten zoals nu nog het geval is.
Rotterdam Centraal hadden ze al eerder aangepast geloof ik, waardoor je van spoor 1 en 2 in Schiedam naar meer dan alleen spoor 2 kunt en de beide fly overs noordwaarts kunt gebruiken.
De fly-overs in Rotterdam blijven zoals het is, een per richting. Wel is het zo dat de zuidelijkste fly-over op een spoortje lager aangesloten gaat worden, dus vanaf Schiedam Centrum spoor 2 ga je straks rechtdoor de fly-over op richting Rotterdam Centraal.
Het voornaamste doel van dit alles is kortere treinopvolging doordat treinen alternerend langs de sporen 1/2 en 3/5 kunnen gaan rijden en dus niet meer buiten het station hoeven te wachten tot de vorige trein vertrokken is.
Duidelijk, @Daniel en @Bemined.
Ik zag ‘n tijdje terug wel dat er wissels tussen de Oude Lijn en (voormalige) Hoekse Lijn (voorbij station Schiedam Centrum, in de richting van Rotterdam Centraal) waren verwijderd en het spoor en de masten voor de bovenleidingen tussen Rotterdam Centraal en Schiedam, waren vernieuwd. En er werd gewerkt op Schiedam Centrum aan de perrons langs spoor 1 en 2.
Het leek erop dat het spoor van de voormalige Hoeke Lijn voorbij station Schiedam eindigde en het spoor verder geïsoleerd was van de Oude Lijn.
Ik heb ooit eens (in een huis-aan-huis krantje in het Waterweggebied) gelezen, dat er in het kader van de viersporigheid tussen Den Haag en Rotterdam, station Schiedam Centrum ook een metamorfose zou krijgen.
De perrons langs spoor 1 en tussen spoor 2 en 3 zouden iets versmald worden om ruimte te maken voor een extra spoor tussen spoor 1 en 2, tussen spoor 3 en 5 zou (het al lang verdwenen) spoor 4 weer heraanlegd worden. Deze sporen zouden dan gebruikt gaan worden als doorrij en inhaal sporen voor treinen die niet in Schiedam Centrum stoppen. De treinen richting Rotterdam C zouden dan altijd van spoor 1, 2 en 3 gebruik maken, richting Delft 4, 5 en 6.
Of dit een concreet plan was of een mogelijke variant, dat week ik niet maar aan de hand van de huidige situatie, lijkt het er niet op, dat de extra sporen er komen.
Geen idee waar dat verhaal vandaan komt, maar er is geen sprake van extra sporen, alleen de wisselstraten worden anders ingericht en het perron van spoor 1 is verlengd. Oorspronkelijke plan was om helemaal niets te doen en Schiedam tweesporig te houden voor de corridor Den Haag - Rotterdam, maar daar ging de lokale bestuur niet mee akkoord want dan was de dienstregeling alleen uitvoerbaar als er geen intercity's meer in Schiedam zouden gaan stoppen. Daarom is deze variant gekomen, waar de lokale bestuur waarschijnlijk ook aan meebetaald zal hebben. Uiteindelijk besloot de NS alsnog om slechts 4 intercity's per uur te laten stoppen i.p.v. de geplande 6, maar dat is in principe tijdelijk (6 stoppende intercity's kost extra materieel en personeel omdat je het materieel dan leeg via Rotterdam Stadion moet omrijden, met 4 stoppende intercity's kunnen de 5e en 6e IC kort keren op Rotterdam Centraal).
Vanochtend voor het eerst gebruik mogen maken van Spoor 3 in Delft! Fijn dat hij eindelijk weer rijdt en we van die bussen verlost zijn.
En sinds deze week ook spoor 4!
Het valt mij op trouwens dat de IC Eindhoven vanuit Delft standaard vanaf Spoor 4 vertrekt en niet Spoor 3. Bij de wissel vlak na Delft Campus is 3 namelijk het rechtdoorgaande (snelle) spoor en is Spoor 4 het invoegende (trage) spoor, waardoor we pas na die wissel snelheid kunnen opbouwen.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.