Skip to main content

ik ben vandaag 8 sept gereisd van Lent (Nijmegen) naar Deventer maar moest ivm werkzaamheden eerst met de bus van Lent naar Nijmegen terug wat geen vervangend vervoer bleek maar een gewone lijnbus. Omdat mijn zoon in Lent woont heb ik hem gevraagd mij naar Arnhem te brengen. vervolgens daar weer ingecheckt. tussen Zutphen en Deventer was wel vervangend vervoer maar daar aangekomen kon ik ook alleen maar inchecken. gevolg: 3 x ingecheckt waarbij ik in Deventer gelukkig weer direct uitchecken kon. maar nu ben ik nog steeds 2x ingecheckt zonder uitcheck. hoe kan dat gecorrigeerd worden? 

Tussen Nijmegen Lent en Arnhem waren vandaag geen werkzaamheden, dus hoe u daar nu op komt? Waarschijnlijk was de stadsbus naar Nijmegen gewoon een snellere optie, maar dan staat er toch wel degelijk in de planner dat het een stadsbus is en geen NS-bus.

En voor een volgende keer: aan de buitenkant van poortjes kunt u alleen maar inchecken. Er zou wel een paaltje bij de NS-bushalte hebben moeten staan waar u had kunnen uitchecken.

Corrigeren kunt u dit na 24 uur in Mijn NS. Bij de eerste check-in vult u dan in dat u van Nijmegen Lent naar Nijmegen Lent reisde, dan wordt er niets gerekend. En bij de tweede voert u Deventer als bestemming in.


Omdat de stadsbus naar Nijmegen en dan de intercity 2 minuten sneller is dan sprinter naar Arnhem en daar de intercity zijn deze reisopties standaard verborgen in NS reisplanner. Je moet expliciet voor de bus uitvinken als vervoersmiddel om het reisadvies per trein te krijgen. En ja, dit slaat natuurlijk nergens op dat de NS dit zo doet, een reisadvies dat slechts 2 minuten langer is maar geheel met NS tarief is moet natuurlijk gewoon in de reisplanner naar voren komen zonder in de extra reisopties te moeten duiken.


De reizen die je zou moeten betalen is de bus van Lent naar Nijmegen

Dan de treinreis van Arnhem naar Zutphen en de NSbus van Zutphen naar Deventer.

Dit kun je regelen via uitcheckgemist.


Reageer