Skip to main content

In het weekend van 19 en 20 oktober a.s. zijn er werkzaamheden tussen Den Helder en Schagen. In de reisplanner staat er bij alternatief vervoer dat de bus in Anna Paulowna aan de achterzijde van het station staat. 
Nou heb ik die route al diverse keren in de afgelopen jaren gedaan en de bus, bij werkzaamheden, stond altijd aan de voorzijde van dat station. Is dit ineens veranderd of is het een foutje van NS?

De reisplanner wordt bijna dagelijks aangepast. Ik ben eigenlijk zeer verbaasd dat deze werkzaamheden nu al in de reisplanner staan. Zou best kunnen dat e.e.a. nog gewijzigd wordt, zou ook kunnen dat door omstandigheden (klachten bewoners, wegwerkzaamheden) de bus ergens anders van vertrekt.

Ik verwacht niet dat je via dit platform (reiziger helpt reiziger) daarover een definitief uitsluitsel zal krijgen. 


De makkelijkste manier om hier achter te komen lijkt me het bordje opzoeken wat de trein vervangend vervoer halte aangeeft.

Aan de voorkant van station Anna Paulowna is inderdaad een bushalte, maar langs de achterkant rijden lijkt rechtstreekser via het bedrijventerrein (daar is geen eenrichtingsverkeer). Al is het niet heel makkelijk te bereiken, want je moet het hele perron af naar de tunnel.


De makkelijkste manier om hier achter te komen lijkt me het bordje opzoeken wat de trein vervangend vervoer halte aangeeft.

Aan de voorkant van station Anna Paulowna is inderdaad een bushalte, maar langs de achterkant rijden lijkt rechtstreekser via het bedrijventerrein (daar is geen eenrichtingsverkeer). Al is het niet heel makkelijk te bereiken, want je moet het hele perron af naar de tunnel.

Tunnel? Anna Paulowna heeft volgens mij geen tunnel aan de achterzijde, alleen een trap.


Net even Streetview gekeken op googleMaps. Zag daar onderstaande staan. Kan natuurlijk een reden zijn waarom de bushalte is verplaatst. 3 maanden lijkt erg lang maar bij ons in de buurt zijn ze ook al 3 maanden bezig met een doorgaande straat dus zou zomaar kunnen. Anna Paulowna heeft inderdaad geen onderdoorgang en het is van het ene perron naar het andere perron dus een behoorlijk lang stuk lopen.

 

 


Ik heb even een intern kijkje genomen, dit klopt wel. Zoals Henkpeetersen al aangeeft kan dit inderdaad nog aangepast worden, maar voor nu staat het gepland voor de achterzijde van het station. 


Tunnel? Anna Paulowna heeft volgens mij geen tunnel aan de achterzijde, alleen een trap.

Scheef gekeken op een klein telefoonscherm, is inderdaad een trap met een bruggetje ja. Als ik echter in Google Maps kijk moet je om aan de voorkant van het station te halteren vanuit het zuiden via de Nieuweweg het en dan een rondje langs het station om vervolgens de zelfde route weer terug te rijden.

Via de Kruiswijk kan je echter achterlangs het station rijden en dan gelijk de Molenvaart op om de N9 naar Den Helder te bereiken. Dat lijkt me een stuk vlottere route om dit station te bedienen die dus ook minder bussen zal kosten.


Is de achterzijde wel echt de achterzijde die jij denkt dat het is? 😆 daar komt vaak ook nog wel verwarring in.

 

Maar goed een tijdje terug stond er bij werkzaamheden in Middelburg ook de achterzijde (waar ze normaal altijd staan met werkzaamheden), maar uiteindelijk bleken ze aan de voorzijde te staan. Overigens veel praktischer want de achterzijde is enorm vervelend rijden voor die buschauffeurs.

 

Het zou dus best kunnen dat het verkeerd staat in de app of dat er is besloten om het een keer anders te doen 😊.

 

Maar goed als alles goed gaat staan er fel gele borden die lijden naar de plek waar de bussen staan op het station.


Reageer