beantwoord

berichtgeving werkzaamheden Gouda

  • 30 September 2023
  • 9 reacties
  • 187 Bekeken

Vanaf 14 oktober rijden er enkele dagen geen treinen tussen Utrecht en Rotterdam. Maar in jullie berichtgeving, zowel op posters op het station als op de website onder kopje “werkzaamheden” communiceren jullie dat niet of nauwelijks. Voor  mij als reiziger tussen Rotterdam en Utrecht is - zonder zoektocht - niet duidelijk dat de treinen niet rijden. Pas bij invullen van de reisplanner ontdekte ik dat de intercity treinen niet rijden. Kunnen jullie dit zowel op de website als op de posters gewoon communiceren? Ipv de werkzaamheden benoemen op een tussengelegen station, kan je ook gewoon eenvoudig communiceren dat door werkzaamheden bij Gouda treinen niet rijden op traject Utrecht - Rotterdam..  Is dat een idee?  Gewoon even op die posters zetten, die op Rotterdam hangen. Ipv QR codes die uiteindelijk ook niet verwijzen naar pagina’s met volledige info.

icon

Beste antwoord door Robert B 30 September 2023, 15:52

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge

Helaas hebben ProRail en NS allang besloten om werkzaamheden aan het spoor niet duidelijk te communiceren. Best wél vervelend voor reizigers die vooral duidelijkheid willen.

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Zie https://www.rijdendetreinen.nl/werkzaamheden/12634-16-oktober-2023-werkzaamheden-utrecht-gouda-rotterdam-gouda-gouda-den-haag-breukelen-gouda dat is uit dezelfde bron als die NS gebruikt.

NS maakt er dit nogal beknopte verhaal van (wat op zich klopt want als er tussen Gouda en Woerden geen treinen rijden kan je niet via Gouda naar Utrecht), dus reis je via Schiphol.

De treindienst ten westen van Gouda (naar Rotterdam/Den Haag) is uitgedund, IC 500/600/1700 rijden niet, de 2800 wel maar tussen Den Haag en Gouda rijden er dus geen intercity’s

 

- In de titel staat Utrecht - Gouda (geen Utrecht - Rotterdam).

- in de situatieomschrijving staat dat ook niet. 
 

- Pas bij advies wordt gemeld dat je tussen Utrecht en Rotterdam via Schiphol moet reizen. 

 

Nergens staat dat er een periode  (een week?) geen trein tussen Rotterdam en Utrecht rijdt.   
 

 

Badge +3

In de titel staat: 

 

Utrecht C. – Woerden X Gouda

Breukelen – Woerden X Gouda

Rotterdam C. X Gouda

Gouda X Den Haag C.

Er rijden wel treinen tussen Utrecht en Rotterdam, alleen niet via Gouda want Gouda - Woerden ligt er dus uit.

Als je de reisplanner gebruikt op maandag  16 oktober, met het traject Rotterdam - Utrecht, zal je zien dat er géén treinen rijden tussen Utrecht en Rotterdam.

 

https://www.ns.nl/reisplanner/#/?vertrek=Utrecht%20Centraal&vertrektype=treinstation&aankomst=Rotterdam%20Centraal&aankomsttype=treinstation&type=vertrek&tijd=2023-10-16T11:55&firstMileModality=PUBLIC_TRANSPORT&lastMileModality=PUBLIC_TRANSPORT&ritnummers=8836%7C8735%7C2838&context=arnu%7CfromStation%3D8400621%7CtoStation%3D8400530%7CplannedFromTime%3D2023-10-16T11:55:00%2B02:00%7CplannedArrivalTime%3D2023-10-16T13:10:00%2B02:00%7CexcludeHighSpeedTrains%3Dfalse%7CsearchForAccessibleTrip%3Dfalse%7CaddChangeTime%3D0%7ClocalTrainsOnly%3Dfalse%7CdisabledTransportModalities%3D%7CtravelAssistance%3Dfalse

Badge +3

Die rijden wel (de 3500 Venlo/Eindhoven - Schiphol is doorgetrokken naar Rotterdam) 

Je doet er alleen anderhalf uur over omdat die via Leiden/Schiphol gaat.

Die rit had ik al genoemd in mijn vorige bericht. 

Mijn aangekaarte probleem betreft de  communicatie omtrent werkzaamheden Gouda.  Mijn topic gaat niet over alternatieve reisadviezen. 

 

Badge +3

Oke, dan zou men gewoon moeten zeggen dat er die week geen treinen rijden tussen Gouda en Woerden.

Met als gevolg dat je om zult moeten reizen tussen Den Haag/Rotterdam en Utrecht vv. (via Leiden en/of Schiphol), en je wat minder vaak naar Gouda kunt.

Check de Reisplanner en je weet het… 

Ik had een andere suggestie dan dat. Dank voor je bijdrage.

Reageer