Een dagje weg | NS Community

Een dagje weg

  • 26 June 2022
  • 5 reacties
  • 140 Bekeken

Reputatie 7
Badge +1

Ik wilde vandaag eigenlijk een dagje weg met de trein. Keek op de reisplanner en dacht laat maar.

 

 


5 reacties

Reputatie 7
Badge

Ja, je kan geen kant op.

Reputatie 7
Badge +3

Het kleurgebruik in het kaartje vind ik ook niet handig gekozen. Het is nu rood voor storingen en oranje voor werkzaamheden. Daardoor lijkt het soms veel dramatischer dan het is. Of andersom. Als er door personeelstekort 4 IC's per uur ipv 6 rijden, wordt dat gezien als storing en kleurt het traject rood. Als er door werkzaamheden geen treinen, maar bussen rijden, is het oranje. Ik zou denk ik eerder kiezen voor oranje: gewijzigde dienstregeling, en rood: geen treinen.
Maar goed, dit is wel weer zoiets waar je nooit iedereen tevreden mee stelt.

Reputatie 7
Badge +1

@mrfreeze : Ja precies, ik vind de kleuren ook niet handig gekozen. Ik kan er wel doorheen kijken, maar ik denk dat opa en oma van 70+ bij zo'n kaartje al snel denken, vandaag maar even niet.

 

Ik denk dat het de komende weken in de weekenden overigens zo'n zelfde kaartje geplaatst zal worden (dwz veel verstoringen en werkzaamheden) Al die uitroeptekens en streepjes komt het overzicht ook niet ten goede. 

Reputatie 7
Badge +3

Ik lees net dit bericht:

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1786559706/aankomende-week-minder-treinen-door-personeelstekort-ns

Levert dus weer wat rode lijntjes op. 

Reputatie 7
Badge +2

Bijzonder valt ook het negatieve aantal Sprinters tussen Amsterdam en Enkhuizen op… daar rijden nu 0 sprinters per uur en dat worden er dus nog minder😅 (Ze bedoelen vast de spits-intercity bij NS...)

Reageer