Skip to main content

Ik moet komende zondag 29 sept van Eindhoven naar Heerenveen. Op de reisplanner staat bij mijn reis de melding: Door werkzaamheden op een station: van, via en naar Amersfoort Centraal is er vertraging en rijden er minder treinen. Extra reistijd 15 minuten. Maar ik hoef niet over te stappen op Amersfoort. De totale reistijd in de planner is ook even lang als op een dag zonder werkzaamheden. Heb ik hier nu last van of niet of gaat mijn trein gewoon normaal? 

In de reisplanner zie je de aangepaste dienstregeling, treinen die niet rijden zijn hier dus al uitgehaald. Als jouw trein er gewoon in staat is er voor die trein dus niets aangepast, hooguit dat je op een ander perron binnenkomt maar daar heb je als doorgaande reiziger geen last van.


Zolang de reisplanner dit aangeeft zullen er inderdaad geen problemen zijn. Het gebeurt wel vaker dat er een bericht verschijnt over werkzaamheden terwijl die geen invloed hebben op je reis.


Met deze werkzaamheden is het overigens wel opletten geblazen, want je kunt er ook last van hebben als je trein wel gewoon rijdt.

Dat zit er in dat er een korte periode is waarin perron 1 / 2 wel in gebruik is, maar niet bereikbaar vanuit de stationshal: de tijdelijke trap moet verwijderd worden voor de voorbereiding op het plaatsen van de nieuwe roltrap en trap. Die worden geplaatst in de periode dat het eerste perron wel buiten gebruik is.
Je kunt op dat moment dus alleen overstappen van/naar perron 1 / 2 via de traverse aan de andere kant van het perron. De lift is dan ook niet beschikbaar.


Reageer