Elke dag iets op mijn spoor.... Was dat vroeger ook zo?

  • 15 September 2021
  • 33 reacties
  • 1148 Bekeken


Toon eerste bericht

33 reacties

Weer een defecte trein vandaag.


…..

Nu hoeven sommige ongelukken niet alleen te komen. Zo kunnen aanrijdingen in de hand gewerkt worden door sein en overwegstoringen.

….

Dit is natuurlijk complete onzin, zodra er een overweg storing is dan gaan alle alarmbellen af voor het treinverkeer en gaan we met zeer lage snelheid over de overweg waarbij wij eerst nog een herhaald typhoon signaal geven. Juist dan zijn wij als machinist gefocust op alles rondom de overweg omdat we met een aanwijzing rijden dat de overweg in storing ligt.

Bij een seinstoring gaat alles naar de veilige kant, voor het treinverkeer betekend dat de seinen naar stoptonend gaan en mochten de seinen geen spanning meer krijgen zodat ze geen seinbeeld meet tonen dan hebben wij als machinist strikte regels om op te volgen die er zijn om de veiligheid te garanderen.

Het is niet voor niets dat het treinverkeer plat wordt gelegd als er geen telefoonverkeer meer mogelijk is tussen de machinisten en de verkeersleiding van het spoor, pure veiligheid.

Ik heb de indruk dat de zaken op het traject Zutphen - Den Bosch nu beter gaan.

Treinen zijn al een tijdje langer. 7 delen. Net genoeg voor de studenten die instappen in Oss zodat ze nog net staand meekunnen (die moeten dan wel een goede balans hebben). ;-)

 

 

Reputatie 7
Badge +3

Uit de categorie ‘Aangereden spoorviaducten’ was vandaag het spoorviaduct bij station Leiden Lammenschans aan de beurt. Deze werd aangereden door een reuzerad. Jawel, u leest dit goed … een reuzerad. Of in ieder geval een vrachtwagen die gondels voor het reuzerad van Leidse 3 oktober kermis vervoerde. 

https://www.ad.nl/leiden/reuzenrad-kermis-leidens-ontzet-zwaar-beschadigd-na-ongeval~a553c770/

https://www.leidschdagblad.nl/cnt/dmf20210930_90370965

Ik reis vanaf september op traject schiphol -den haag. Er is nog geen week zonder problemen voorbij gegaan. Elke dag is er iets. Kom te laat op werk of ben pas na 20 uur thuis ipv 18.30. Vind dit ook echt niet normaal meer. Kapotte trein, kapotte leiding, wisselstoring, stroomstoring enz enz. 

Reputatie 7
Badge

Dweilen met de kraan open lijkt het wel.

Remmen stuk intercity NIjmegen Schiphol van 6.28. Op tijd onderhoud voorkomt dit soort problemen.

De treinen zijn aan de buitenkant vaak zo vies dat ik bijna niet door de ramen kan kijken, gewoon vaker door de wasstraat, daar knapt de ns van op

De treinen zijn aan de buitenkant vaak zo vies dat ik bijna niet door de ramen kan kijken, gewoon vaker door de wasstraat, daar knapt de ns van op

Van wat ik hoor iets met defecte wasstraten en personeel dat ziek is of in quarantaine zit.

Remmen stuk intercity NIjmegen Schiphol van 6.28. Op tijd onderhoud voorkomt dit soort problemen.

De treinen zijn aan de buitenkant vaak zo vies dat ik bijna niet door de ramen kan kijken, gewoon vaker door de wasstraat, daar knapt de ns van op

Remmen stuk? Ik denk eerder dat de remproef niet geslaagd is en dat er daardoor uit veiligheid niet vertrokken is. Zo'n remproef is redelijk gevoelig, zo kan het te langzaam lossen van de remmen al een ongeldige remproef zijn, dit door bv een vervuilde ontluchting.

Uit veiligheid worden bij treinen meermalen per dag remtesten gedaan en daardoor heb je het risico dat er wel eens een trein niet door deze testen komt en daardoor niet vertrekt.

 

Dit heeft niets te maken met goed onderhoud, dit gebeurt gewoon net als dat je ook geregeld vrij nieuwe auto's met pech langs de wegen ziet staan.

 

 

 

Reageer