beantwoord

extra kosten door werkzaamheden

  • 27 July 2022
  • 7 reacties
  • 630 Bekeken

Ik ben onderweg van zwolle naar Utrecht. Vanwege werkzaamheden tussen utrecht overvecht en amersfoort moet ik vandaag omreizen via Hilversum. naast dat dit al extra tijd kost, moet ik in Hilversum ook nog eens verplicht uit- en inchecken om van spoor 5 naar spoor 1 te komen, dus nu kost het me ook nog eens extra geld! Kan ik hier een vergoeding voor krijgen? 

icon

Beste antwoord door Momo 27 July 2022, 23:10

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Neem hiervoor contact op met de klantenservice.

En zie verder ook onderstaand topic waarin aangegeven:

Terugbetaling
Natuurlijk willen we deze klanten alsnog tegemoet komen in deze kosten. Wanneer je door deze situatie te veel hebt betaald voor je reis, kun je via Klantenservice een verzoek om terugbetaling indienen. Dit kan via ieder kanaal. Telefonisch en via Twitter en Facebook gaat dat het snelst. Voor een snelle afhandeling vragen wij om een overzicht van data en trajecten waarop dit is voorgevallen. Omdat wij wettelijk verplicht zijn de reistransactiegegevens na 18 maanden te verwijderen, is het niet mogelijk om geld terug te vragen voor reizen die meer dan 18 maanden geleden zijn gemaakt.

 

Badge +3

Telefonisch en via Twitter en Facebook gaat dat het snelst.

Je moet dat maar weten, nou ja bij deze dan 😂\

Succes morgen, 😴

 

Bedankt, ik zal morgen meteen contact met ze opnemen!

Reputatie 7
Badge +2

Hoe komt TS er trouwens op dat je in Hilversum naar spoor 1 moet? Volgens de reisplanner vertrekken alle Sprinters richting Utrecht in Hilversum van spoor 2 (ook afgelopen nacht).

Alleen andersom is er een enkele uitzondering: elke 2 uur vertrekt er één Sprinter van Hilversum richting Amersfoort van spoor 1, waarschijnlijk als er een IC-Berlijn in de weg rijdt.

Reputatie 7
Badge +3

Op de vertrekstaat van Hilversum van gister zijn veel spoorwijzigingen naar spoor 1 te zien. Zo gingen alle 5700 treinen naar Utrecht van spoor 1 en ook de 14900 laat op de avond en na middernacht. Een dag later zijn die spoorwijzigingen niet meer te zien in de NS reisplanner.

https://treinposities.nl/vertrekstaat/hilversum/2022-07-27

Reputatie 7
Badge +2

Op de vertrekstaat van Hilversum van gister zijn veel spoorwijzigingen naar spoor 1 te zien.

Ah, blijkbaar een storing in Hilversum geweest gisteren (zoals op die vertrekstaat te zien werd spoor 3 niet gebruikt). Vandaag is dat zo te zien weer hersteld en wordt spoor 1 nauwelijks gebruikt.

Reputatie 7
Badge +3

Spoor 1 in Hilversum wordt alleen in een verstoorde situatie gebruikt. In de jaardienst worden er geen treinen meer gepland, juist vanwege het moeten uit- en inchecken bij overstappen.

Reageer