fierts vervoer bij geplande storing | NS Community
beantwoord

fierts vervoer bij geplande storing

  • 3 May 2022
  • 8 reacties
  • 268 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Als door een geplande storing alternatief vervoer wordt aangeboden, hoe vervoer ik dan mijn fiets?

icon

Beste antwoord door Tochjo 3 May 2022, 07:10

Bekijk origineel

8 reacties

Badge +3

Zoals u op deze pagina kunt lezen, kunt u uw fiets niet meenemen bij geplande inzet van bussen. Afhankelijk van de reis die u wilt maken, kan omreizen per trein een optie zijn.

Als door een geplande storing alternatief vervoer wordt aangeboden, hoe vervoer ik dan mijn fiets?

Door op de pedalen te trappen vrees ik.😌

Hallo R.L. en welkom bij de NS Community,

 

Het is helaas niet mogelijk om je fiets mee te nemen in de bus. Als je een fiets wens te gebruiken voor het laatste stukje is misschien een OV-fiets een goed alternatief.

Ik heb net een week (met fiets) vakantie achter de rug in Assen en keek  in de reisplannen hoe ik morgen weer van Assen naar Amsterdam ga komen per trein.  Helaas blijkt er door werkzaamheden alternatief (bus-)vervoer te zijn ingezet op het traject Assen-Meppel. De grote vraag is wat voor oplossing NS biedt om naast mijzelf ook de fiets weer naar Amsterdam te krijgen. Ik heb vooraf een fietskaart gekocht en beschik over een weekend vrij abo. Het traject Assen - Meppel per fiets is namelijk niet te doen.

wel acht ik het een verantwoordelijkheid van de NS om voor een oplossing te zorgen.

Reputatie 7
Badge +3

Assen - Meppel kan niet met een fiets mee, want fietsen mogen niet mee in de NS bussen. Met een Weekend Vrij abonnement kun je ervoor kiezen om om te reizen via Leeuwarden. Is wel een stukkie om, maar dan kan de fiets wel mee. Dus van Assen eerst naar Groningen, met Arriva naar Leeuwarden en dan vanaf Leeuwarden plannen naar Amsterdam.

Vandaag reden er een groot deel van de dag ook geen treinen tussen Meppel en Zwolle maar die herstelwerkzaamheden zijn nu klaar (fingers crossed dat er morgen niet weer wat onverwachts gebeurt). Houd wel rekening met drukke treinen waarin mogelijk de fietsplekken al bezet zijn. Maar het is dat of gaan fietsen naar Meppel. 

Het traject Assen - Meppel per fiets is namelijk niet te doen.

Het is mij in het verleden anders prima gelukt.

Reputatie 7
Badge +4

Voor een beetje fietser is 45 km prima te doen, Bommel is geen achttien meer, maar met een pacemaker op de fiets doet hij er nog geen drie uur over.

Het zal de Amsterdamse werkelijkheid wel weer zijn dat het ver is als een gebied buiten de Randstad ligt. De fietspaden in Drente zijn uitstekend en zelfs verhard, moet je nagaan, ;-)

Reputatie 7
Badge +1

Je kan dan ook per fiets over de Dwingelose Heide. 2 jaar geleden gedaan. (van Assen naar Meppel) en ik vind dat één van de mooiste stukjes Nederlands natuur.

Reageer