Skip to main content

Kan ik op zondag 29 september 2024 mijn fiets meenemen in de trein van Den Haag Centraal naar Deventer en retour of kom ik dan op Amersfoort in de problemen?

Annet de Vries

Er rijdt die dag een rechtstreekse intercity tussen beide plaatsen, dus u hoeft in Amersfoort de trein niet uit en kunt gewoon blijven zitten. Een fiets meenemen kan dus prima, vanzelfsprekend alleen indien er nog plek voor is in de trein en met een Fietskaart Dal, maar ik neem aan dat u op de hoogte bent van de regels.


Een fietskaart kost €7,50, terwijl een OV fiets €4,55 kost. Daarom raad ik aan om een OV fiets te huren.

Per trein mag maximaal 3 fietsen mee, en alleen op het fiets balkon.

 

Ik raad je aan om voor deze reis een korting abonnement te nemen, omdat u met deze reis gelijk voordeliger uit bent. Mocht u binnen 30 dagen nog een keer reizen met de trein in het weekend dan kan NS weekend vrij goedkoper zijn.

De abonnementen van NS zijn na 1 maand dagelijks opzegbaar.

 

 

 


Een fietskaart kost €7,50, terwijl een OV fiets €4,55 kost. Daarom raad ik aan om een OV fiets te huren.

Per trein mag maximaal 3 fietsen mee, en alleen op het fiets balkon.

 

Ik raad je aan om voor deze reis een korting abonnement te nemen, omdat u met deze reis gelijk voordeliger uit bent. Mocht u binnen 30 dagen nog een keer reizen met de trein in het weekend dan kan NS weekend vrij goedkoper zijn.

De abonnementen van NS zijn na 1 maand dagelijks opzegbaar.

 

 

 

Ik vind dit wel iets te algemeen. Een OV-fiets is alleen geschikt voor wat korte stukjes. Als je wat langer wil fietsen is de eigen fiets vele malen beter. Korting abonnement nemen is alleen mogelijk als TS al een persoonlijke OV-chipkaart heeft. Een nieuwe bestellen gaat niet lukken op deze korte termijn.


Reageer