Fiets mee in vervangende bus | NS Community
beantwoord

Fiets mee in vervangende bus

  • 4 July 2022
  • 4 reacties
  • 1328 Bekeken

15 juli wil ik met fiets van Alkmaar naar Maastricht. Wegens werkzaamheden moet ik vanaf Utrecht een stuk met de bus reizen. Kan mijn fiets in de bus mee?

icon

Beste antwoord door Tamzin 4 July 2022, 12:09

Bekijk origineel

4 reacties

Nee, bijna alle touringcarbedrijven weigeren tegenwoordig fietsen mee te nemen omdat ze na afloop geen torenhoge schadeclaims willen krijgen van fietsers waarbij iets aan hun fiets is beschadigd. 

U kunt het beste reizen via Haarlem, Den Haag, Rotterdam en Breda naar Eindhoven reizen en daar de intercity naar Maastricht nemen. 

Reputatie 5

Via Nijmegen en Roermond kan ook nog. Dat zijn maar twee overstappen, hoewel de overstap in Roermond op de Intercity naar Maastricht met een fiets wat krap is. Dan is het wellicht handiger om de stoptrein te nemen; die vertrekt verderop aan hetzelfde perron.

Via Nijmegen en Roermond kan ook nog. Dat zijn maar twee overstappen, hoewel de overstap in Roermond op de Intercity naar Maastricht met een fiets wat krap is. Dan is het wellicht handiger om de stoptrein te nemen; die vertrekt verderop aan hetzelfde perron.

Dat is vanuit Alkmaar nogal een stuk om.

Reputatie 5

Dat valt wel mee. Als ik in Google Maps een route plan (met de auto) van Alkmaar via Den Haag en Breda naar Maastricht kom ik op 309 km, plan ik hem via Utrecht en Nijmegen kom ik op 308 km.

Reageer