beantwoord

Fiets op vervangbussen

  • 19 June 2022
  • 3 reacties
  • 166 Bekeken

Ik plan met de fiets een deel van de “Ronde van Nederland” nl van Roermond naar Groningen.
Op 16 juli wil ik de trein nemen terug van Groningen naar Roermond, maar ik zie dat er werken zijn op de lijn tussen Utrecht en ‘s Hertogenbosch en op de vervangbussen mogen de fietsen niet mee!!!
Hoe geraak ik met de trein en met mijn fietsen terug in Roermond?

Dankjewel voor alle hulp

Herman Caulier-Poperinge-België

icon

Beste antwoord door Thom 19 June 2022, 16:09

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hoe geraak ik met de trein en met mijn fietsen terug in Roermond?

Niet met de vervangende bus in ieder geval. Mogelijk kunt u van Groningen via Zwolle, Arnhem en Nijmegen naar Roermond, en dan de fiets meenemen.

Badge +3

De optie van @Thom is prima maar als u alsnog via Utrecht wilt kunt u tot Houten Castellum met de trein en dan fietsten naar Geldermalsen, dat is 19 km maar dan ben je met een beetje pech 6 uur onderweg.

Sommige buschauffeurs (touringcars) staan fietsen toe als je het stuur een kwartslag draait en de fiets plat in de bagageruimte legt. Met het risico op beschadiging wanneer andere reizigers hun bagage erop smijten.

Vanuit Zwolle rijdt er een intercity (ri. Roosendaal) tot Nijmegen, vanaf daar een Arriva trein naar Roermond, totale reistijd vanuit Groningen iets meer dan 4 uur. Plan de reis via Venlo en je krijgt deze adviezen te zien.

Een nog snellere optie (reistijd 3:41) is om vanuit Zwolle de intercity ri. Roosendaal te nemen en in ‘s-Hertogenbosch over te stappen op een intercity naar Roermond (ri. Maastricht/Heerlen), qua prijs maakt dat komende uit Groningen bijna geen verschil.

Dankjewel Thom en Robert.

Ik denk dat ik voor de oplossing van Thom zal kiezen. 

Reageer