Geld terug vragen ivm NS staking. | NS Community
beantwoord

Geld terug vragen ivm NS staking.

  • 5 September 2022
  • 10 reacties
  • 4728 Bekeken

Goedenavond NS klantenservice,

Op dinsdag 30 augustus 2022, kon ik de trein niet nemen van Dronten station naar Amsterdam centraal, ivm personeel staking van de NS.

Ik heb vervangende vervoer genomen, de bus. Van Dronten naar Harderwijk, overstappen naar een andere bus naar Almere Veluwsekant, daarna overstappen naar bus richting Amsterdam bijlmer, waar ik daarna verder met de tram naar centraal station Amsterdam afgereisd ben. In totaal, ben ik drie uren en 30 minuten kwijt aan het reis, terwijl ik 1 uur over doe met NS trein.

Zoals u weet, heb ik kosten gemaakt. De totale kosten zijn 18,00 euro voor een enkele reis met de bussen. De terug reis was niet mogelijk en ik moest een hotel kamer boeken om te kunnen overnachten : ook op mijn kosten.

Ik zou graag willen of de reiskosten vergoed worden bij de NS.

Ik heb een NS Flex dal vrij abonnement. U kunt zo mijn reishistorie terug zien van 30-08-2022. Ik heb gebruikt gemaakt van NS pas.

Mocht u meer info willen, stuur dan een bericht naar mijn email adres.

 

Met vriendelijke groet, 

HBE Mol

icon

Beste antwoord door Tochjo 5 September 2022, 19:00

Bekijk origineel

10 reacties

Badge +3

U kunt op deze pagina informatie vinden over een vergoeding voor gemaakte kosten en hoe u die kunt krijgen. De kosten voor de bus kunt u terugvragen, de hotelkosten niet.

Vorige week was er staking bij de NS.zowel dinsdag als woensdag reden er geen treinen en bussen op m’n traject Apeldoorn-Amersfoort.die 2 dagen was genoodzaakt om met eigen vervoer te gaan.dit wil ik graag declareren bij de N S.wie weet welke link ik moet zoeken om het te kunnen indienen 

Badge +3

Zie de link in mijn vorige bericht in dit topic.

Goede avond,

Vorige week dinsdag en woensdag tijdens de stakingen bij de ns heb ik extra kosten moeten maken om naar mijn werk te komen. Nou probeer ik telkens in te loggen bij mijn ov-chipkaart voor het bewijs dat ik die dag daadwerkelijk extra kosten heb gemaakt, alleen geeft die bij het inloggen continue een foutmelding! Is er een andere manier dat ik mijn geld terug kan krijgen, zouden jullie genoeg hebben aan mijn ovchip kaart nummer om te controleren?

 

Mvg,

Nicole

Reputatie 6
Badge +2

Hoi Nicolekootstra en welkom bij de NS Community! 

Het bewijs van de gemaakte kosten is wel belangrijk. Je zou nog contact kunnen opnemen met de klantenservice van de OV-chipkaart over jouw account. Je zou ook bij de automaat nog jouw laatste 10 reizen kunnen laten printen en hiervan een foto van maken om te uploaden.

Goedemiddag,

Ivm de treinstaking in Nederland rijdt de Thalys vandaag niet verder dan Brussel-Zuid, terwijl ik van Parijs naar Amsterdam reis. Er is geen vervangend vervoer beschikbaar dat mij vanavond naar Amsterdam brengt, dus nu ben ik genoodzaakt in Brussel te overnachten. Om mijn vertraging binnen de perken te houden heb ik de enige Thalys optie voor morgenochtend geboekt, deze is echter alleen nog maar eerste klas beschikbaar, terwijl ik altijd tweede klas reis. Ik ga ik veruit dat mijn ticket Brussel Zuid- Amsterdam van vanavond vergoed wordt. Hoe zit het met de overige geleden schade? Overnachtingskosten en toeslag op treinticket morgen ivm reizen eerste klas ipv tweede klas?

Hallo Katerijne en welkom bij de NS Community,

 

Via onze website kan je exact achterhalen wat je van ons kan verwachten qua vergoedingen. Als je er dan nog niet uitkomt mag je gerust hier nog je vragen stellen.

Ik heb via de link twee dagen gedeclareerd. Wanneer hoor of zie ik hier iets van?

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb via de link twee dagen gedeclareerd. Wanneer hoor of zie ik hier iets van?

Reken maar op een paar maanden.

Reputatie 7
Badge +1

Ivm de treinstaking in Nederland rijdt de Thalys vandaag niet verder dan Brussel-Zuid, terwijl ik van Parijs naar Amsterdam reis. Er is geen vervangend vervoer beschikbaar dat mij vanavond naar Amsterdam brengt, dus nu ben ik genoodzaakt in Brussel te overnachten. Om mijn vertraging binnen de perken te houden heb ik de enige Thalys optie voor morgenochtend geboekt, deze is echter alleen nog maar eerste klas beschikbaar, terwijl ik altijd tweede klas reis. Ik ga ik veruit dat mijn ticket Brussel Zuid- Amsterdam van vanavond vergoed wordt. Hoe zit het met de overige geleden schade? Overnachtingskosten en toeslag op treinticket morgen ivm reizen eerste klas ipv tweede klas?

In feite had het personeel in Brussel (of Antwerpen - daar kon je immers ook nog komen) voor een overnachting en een vervangend ticket moeten zorgen, en wel zonder extra kosten. Hebben ze dat niet aangeboden? Of werd dat geweigerd? Wat voor advies werd er in de trein eigenlijk gegeven voor reizigers naar Nederland?

Daarnaast heb je nog recht op 50% compensatie wegens meer dan 2 uur vertraging.

Reageer