Vanwege aankondigingsborden over andere werkzaamheden keek ik naar de geplande werkzaamheden en kwam ik een bericht tegen over minder treinen tussen Amsterdam Centraal en Schiphol Airport tussen 29-4 en 5-5. Daar staat: "Reis tussen Amsterdam Centraal en Schiphol via Amsterdam Zuid. Uw NS-vervoerbewijs is geldig in metro 52 tussen Amsterdam Centraal en Amsterdam Zuid". Dat roept de vraag op wat reizigers die op de tussengelegen stations Amsterdam Sloterdijk en Amsterdam Lelylaan moeten zijn moeten doen. Metro 52 komt daar namelijk niet, in tegenstelling tot metro's 50 en 51. Geldt een NS-vervoersbewijs daar straks ook?
Ik reis zelf vrijwel dagelijks vanuit Almere naar Amsterdam Sloterdijk, normaal gesproken via Amsterdam Centraal, het laatste stukje met treinen vanaf daar richting Schiphol, maar dat kan natuurlijk ook prima via Amsterdam Zuid. Dan moet ik dus alleen wel de metro in mogen tussen Amsterdam Zuid en Amsterdam Sloterdijk en graag gewoon met mijn NS Flex Traject Vrij-abonnement