beantwoord

NS bus

  • 7 August 2021
  • 30 reacties
  • 1038 Bekeken


Toon eerste bericht

30 reacties

Badge +3

Zie https://www.rijdendetreinen.nl/werkzaamheden/10828-21-augustus-2021-werkzaamheden-utrecht-s-hertogenbosch

Op za 21 en zo 22 augustus: Bussen tussen Houten en Geldermalsen. Voor Utrecht naar Den Bosch reis je via Nijmegen (geen extra reistijd… nou ja, wel natuurlijk). Hou maar 45 minuten aan.

https://www.rijdendetreinen.nl/werkzaamheden/10806-23-augustus-2021-werkzaamheden-utrecht-s-hertogenbosch-utrecht-tiel

Ma 23 t/m vr 27 augustus: Snelbussen tussen Utrecht en Den Bosch (voor @NMHarmsen), maar dat was al bekend. Bij slecht ter been, reis gerust via Nijmegen.

Voor @Daantje op 21 augustus: Reis van Amersfoort naar Ede-Wageningen met Connexxion en dan via Nijmegen naar Den Bosch.

Op Ede-Wageningen sprintje trekken voor een korte overstap naar Nijmegen. Lukt dat niet, dan kom je alsnog in dezelfde intercity terecht als wanneer je via Utrecht zou reizen (scheelt je een kwartier).

Veel reisadviezen voor 21-22 augustus van Amersfoort naar Den Bosch zijn overigens via Zwolle. Dan ben je 2½ uur onderweg, maar heb je maar één overstap.

Voor Amersfoort - Helmond zie ik ook adviezen via Rotterdam (en Eindhoven natuurlijk), kost je ook 2½ uur.

Dat begrijp ik, tijd incheck bepaalt de reis. Als ik uitcheck na 9 uur en weer incheck betaal ik binnen 30 min geen extra overstap. Ik zie niet in dat mijn nieuwe reis na 9 uur op voltarief gaat.Wie zegt dat ik overstap? Ik begin een nieuwe reis na 9.00 uur. Overstap komt voor bij buslijnen 320 naar en van NS station. Uw redenering is zwak.

Met vriendelijke groet, dag, Nico

 

 

Dank u wel voor uw reactie, dit is puur diefstal. Het behoort zo te zijn dat automatisch om 9.00 uur het tarief omgezet wordt. Met vriendelijke groet, Nico

Nee, zo zijn de regels. Andersom geldt ook dat als u om 15.50 uur incheckt en om 16.10 uur uitcheckt en weer incheckt u ook tegen daltarief blijft verder reizen.

Reputatie 7
Badge +3

Eerst was het wel zo dat bij uit en weer inchecken na 9:00 uur het daltarief ging gelden. Maar andersom was het dan ook zo dat je bij inchecken om 15.50 uur en daarna  uit en weer inchecken om 16.10 uur niet meer tegen daltarief reisde maar opeens het spitstarief moest betalen. Nu is het dus omgekeerd en kun je door gebruik te maken van 2 OV-chipkaarten of een e-ticket icm je OV-chipkaart wel tegen tegen daltarief reizen met een nieuwe incheck na 9:00 uur. 

Het gaat niet over tijd van incheck.Het gaat over Overstap! Als ik een nieuwe reis begin wat heb ik dan met overstap te maken? Dat houdt dan in als ik op saldo reis dat ik een half uur moet wachten voordat ik met Daluur weg kan.

Reageer