NS bussen ede-wageningen | NS Community
beantwoord

NS bussen ede-wageningen

  • 29 August 2022
  • 6 reacties
  • 214 Bekeken

Er rijden wegens verbouwing van het station NS bussen tussen Drieberen-Zeist en Ede-Wageningen, rijden deze morgen dan ook niet?

icon

Beste antwoord door Momo 29 August 2022, 22:11

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Op Twitter las ik de bussen die bij werkzaamheden worden ingezet wel gewoon blijven rijden. Dat is immers geen NS personeel. 

 

Badge +3

Op Twitter las ik de bussen die bij werkzaamheden worden ingezet wel gewoon blijven rijden. Dat is immers geen NS personeel. 

Dat zou mooi zijn voor een overnachting in Baarn en dan (lijnbus) naar Amersfoort, daarna met Connexxion (trein) naar Ede-Wageningen en vervolgens een NS bus naar Arnhem!

En dan nog even zien hoe je in Nijmegen komt (ziekenhuis). Maar ja, dan moet je na je onderzoek/dagbehandeling ook nog terug… 

Reputatie 7
Badge +1

Er gaan 2 (vroeger zelfs 3) buslijnen Arn-Nmg, maar 2 met flinke omweg-via HUissen.

De ene rijdt via Elst en doet er toch nog ruim 45/50 min over-dat was ooit zonder alle slingers door nieuwbouwwijken in de tijden van de GTW 35 mins. Tegenwoordig is het BRENG, een Connexxion/TransDEV dochter, net als de Hermes rond Ehv.

op 9292 kan je reizen enkel per bus (maar dan niet die voor NS gaan) aanklikken-dat was ooit in tijden van landelijke busdagkaarten handiger.

Badge +3

Ja, een dagkaartje Brabant bij de chauffeur is al gauw veel goedkoper dan met een ov-chipkaart (voltarief).

Geen idee of de bussen van Breng, Bravo, Arriva, Hermes of Connexxion (dat zal allemaal wel Transdev zijn?) dat ook aanbieden voor tussen Arnhem en Nijmegen. 

Op Twitter las ik de bussen die bij werkzaamheden worden ingezet wel gewoon blijven rijden. Dat is immers geen NS personeel. 

Dat zou mooi zijn voor een overnachting in Baarn en dan (lijnbus) naar Amersfoort, daarna met Connexxion (trein) naar Ede-Wageningen en vervolgens een NS bus naar Arnhem!

En dan nog even zien hoe je in Nijmegen komt (ziekenhuis). Maar ja, dan moet je na je onderzoek/dagbehandeling ook nog terug… 

Connexxion rijdt helaas maar tot Barneveld Centrum. Daartussen zit dan ook nog een Connexxion-bus naar Ede-Wageningen.

Simpeler is de bus Amersfoort - Veenendaal de Klomp 

Reputatie 7
Badge +2

Op Twitter las ik de bussen die bij werkzaamheden worden ingezet wel gewoon blijven rijden. Dat is immers geen NS personeel. 

Dat zou mooi zijn voor een overnachting in Baarn en dan (lijnbus) naar Amersfoort, daarna met Connexxion (trein) naar Ede-Wageningen en vervolgens een NS bus naar Arnhem!

En dan nog even zien hoe je in Nijmegen komt (ziekenhuis). Maar ja, dan moet je na je onderzoek/dagbehandeling ook nog terug… 

Tussen Baarn en Amersfoort rijdt alleen geen bus, daarvoor zou je via Soest moeten met de buurtbus of een paar keer per dag de 272. Kan je net zo goed in Soest verblijven.

Overigens is enige buffertijd ook wel handig bij reizen met Syntus Utrecht, want die hebben na de zomervakantie iets te enthousiast opgeschaald in verhouding tot het beschikbare personeel.

Reageer