Skip to main content

Laatste paar maanden sta ik in de avond met enige regelmaat weer ergens op een station waaarbij ik wordt geconfrontreerd met een storing in de dienstregeling. Omrijden is normaal een optie op mijn traject, maar ook dat gaat niet vanwege werkzaamheden die de NS op diverse trajecten uitvoert. Vorige week liep ik in de avond zo vast dat ik alleen maar huiswaarts kon en niet op tijd op mijn werk was. Dit ondanks het feit dat ik tegenwoordig bewust vroeger vertrek...just in case, maar dat helpt dus ook niet altijd. Geld terug vragen klinkt leuk, maar een vergoeding voor te laat komen op je werk krijg je niet. Daar waar de NS vroeger op tijd reed is het het afgelopen jaar echt een drama geworden en wordt het alsmaar slechter. Het is dat ik niet echt een keuze heb, maar de NS is op dit moment voor mij geen betrouwbare vervoerder.

U vertelt niks nieuws. En we zijn het helemaal eens met u, het is onbetrouwbaar. Maar wat kun je doen?


Opzich wel, maar 100% betrouwbaar zal het niet zijn.

Een hoop treinen rijden wel, een hoop rijden niet. Maar er zullen altijd meer treinen wel rijden dan niet, al is dat dan wel niet op jouw traject…

 

En tja, omrijden naar Amsterdam Centraal is een stuk makkelijker dan omrijden naar Vlissingen of Enschede, dus dat speelt ook weer mee...


Omrijden is normaal een optie op mijn traject, maar ook dat gaat niet vanwege werkzaamheden die de NS op diverse trajecten uitvoert.

 

Werkzaamheden worden gepland én uitgevoerd door spoorbeheerder Prorail. Dus niet door de NS. Als NS zijn we een vervoerder die zelf ook afhankelijk is van de beschikbaarheid van het spoor. 


Bepaalde gebieden zijn zelfs notoir onbetrouwbaar. Met als toppunt de regio Breda/Rotterdam/Dordrecht. Iedere dag problemen daar, op dit moment ook weer. Altijd tot op het laatste moment spannend of de reis gaat lukken.

Een complex geheel van HSL, normaal spoor, tunnels en bruggen, allerlei treinsoorten waaronder ook Eurostar, en veel goederenvervoer. Er hoeft maar iets mis te gaan en het loopt vast/vertraagt/valt uit.


maar ook dat gaat niet vanwege werkzaamheden die de NS op diverse trajecten uitvoert. 

Sinds wanneer voert NS werkzaamheden uit???


Voor de duidelijkheid....zijn niet alleen de werkzaamheden ProRail hoor. Problemen betreffen ook intern bij de NS. Laatst kwam er bijv. een machinist niet opdagen.

 

Ik begrijp zelf ook wel dat NS de werkzaamheden niet uitvoert En afhankelijk is van...soms zouden mensen wat minder op de letter moeten zitten 🤪


‘Op de letter zitten’ voorkomt misverstanden en teleurstellingen over verkeerde verwachtingen.. 


Dat is maar net hoe je het bekijkt ImARK


Reageer