beantwoord

NS kaartje geldig in metro maar door uit en inchecken werkt dat niet

  • 5 February 2024
  • 2 reacties
  • 160 Bekeken

Gisteren ging mijn trein wegens werkzaamheden niet door tot Amsterdam Lelylaan, maar maar tot Amsterdam Zuid. In de Reisplanner werd ik via de metro gestuurd (logisch) en er stond, dat een NS kaartje ook in de metro geldig zou zijn.

Ik reisde met persoonlijke ov-chipkaart. Nu moest ik uitchecken om uit de NS zone te komen en weer inchecken om bij de metro te komen. Gevolg: mijn reis was beëindigd (kosten: 15,54), en voor het laatste kleine metrostukje moest ik 2,01 betalen. Als ik mijn reis, zoals gepland, tot Lelylaan had kunnen volmaken, had ik maar 15,90 betaald (en geen vertraging gehad).

Het prijsverschil (1,65 teveel betaald) is natuurlijk niet heel groot, maar zou dit niet (automagisch) vergoed kunnen worden?

icon

Beste antwoord door Robert B 5 February 2024, 18:37

Bekijk origineel

2 reacties

Badge +3

Als een NS vervoerbewijs geldig is in de metro dan moet er een (één) GVB poortje open staan met een mobiele NS in/uitcheckpaal erbij. Dat is soms even zoeken (met name op Centraal en Sloterdijk en zo).

Zonder die te gebruiken zijn de kosten voor de metro voor jezelf, maar wellicht kan de Klantenservice je helpen (telefoon, chat, social media). Je zou het ook nog bij het GVB kunnen proberen, want daar is je geld naartoe gegaan.

Automatisch vergoeden kan helaas niet.

Ah, dat heb ik in alle chaos bij de metro dan niet gezien (ik had maar 2 minuten)… Dank je voor de tip!

Reageer