beantwoord

Omreizen 18 juli? Deventer- Den Haag CS

  • 14 July 2023
  • 6 reacties
  • 153 Bekeken

Op 18 juli wil ik van Deventer naar Den Haag CS reizen maar zie dat ik omgeleid word via Zwolle. Ik kan geen werkzaamheden vinden. Wellicht zie ik iets over het hoofd? Weet iemand waarom ik om moet reizen? 

icon

Beste antwoord door Daniel 14 July 2023, 11:13

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 6
Badge +1

Ik krijg gewoon een reis te zien via Amsterdam Zuid of Rotterdam Centraal. Via Zwolle krijg ik alleen te zien als ik onder “Reisopties” een overstaptijd van minimaal 15 minuten instel. Heb je dat misschien per ongeluk ingesteld? 

Reputatie 7

Heb je de datum wel juist ingesteld in de planner? Want pas vanaf 20 juli is er 18 dagen geen treinverkeer rondom Apeldoorn en stuurt de planner je vanaf Deventer en verder oostwaarts, via Zwolle naar de Randstad.

Reputatie 7
Badge

 

Reputatie 7
Badge +2

Ik krijg gewoon een reis te zien via Amsterdam Zuid of Rotterdam Centraal. Via Zwolle krijg ik alleen te zien als ik onder “Reisopties” een overstaptijd van minimaal 15 minuten instel. Heb je dat misschien per ongeluk ingesteld? 

Het reisadvies via Zwolle komt gewoon met reguliere instellingen uit de reisplanner. Echter maar één keer per uur (met vertrek .16), net als het advies via Rotterdam Centraal er maar één keer per uur uit komt om .32.

In beide gevallen betreft dat een alternatieve route die een kwartier langer duurt, maar minder overstappen kent op het betreffende halfuur. Met vertrek om .32 uit Deventer zou je immers in Amersfoort en Amsterdam Zuid moeten overstappen op weg naar Rotterdam.

Reputatie 6
Badge +1

Ik krijg gewoon een reis te zien via Amsterdam Zuid of Rotterdam Centraal. Via Zwolle krijg ik alleen te zien als ik onder “Reisopties” een overstaptijd van minimaal 15 minuten instel. Heb je dat misschien per ongeluk ingesteld? 

Het reisadvies via Zwolle komt gewoon met reguliere instellingen uit de reisplanner. Echter maar één keer per uur (met vertrek .16), net als het advies via Rotterdam Centraal er maar één keer per uur uit komt om .32.

In beide gevallen betreft dat een alternatieve route die een kwartier langer duurt, maar minder overstappen kent op het betreffende halfuur. Met vertrek om .32 uit Deventer zou je immers in Amersfoort en Amsterdam Zuid moeten overstappen op weg naar Rotterdam.

Oh verhip, je hebt gelijk! Ik had een hoop adviezen aangeklikt, maar was die van .16 blijkbaar net vergeten 😅

Badge +3

@MarieCecile beetje verwarrend inderdaad, maar het komt dus door https://nieuws.ns.nl/werkzaamheden-aan-het-spoor-bij-gouda-aangepaste-dienstregeling

Wie van Deventer naar Den Haag wil kan inderdaad om .16 via Zwolle met 1 overstap, maar als je om .32 vertrekt (met overstappen in Amersfoort en Amsterdam Zuid) komt met dezelfde trein aan in Den Haag en bespaart 16 minuten reistijd.

Je kunt dus gewoon een kwartier later naar het station, tenzij je een hekel hebt aan (cross-platform) overstappen onderweg, dan kan je via Zwolle. 🤣

Reageer