beantwoord

Omschrijving werkzaamheden

  • 27 June 2022
  • 5 reacties
  • 205 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 1 reactie

Ik heb moeite te begrijpen wat nu precies de impact op mijn reis is van onderstaande geplande werkzaamheden in augustus. Ik kijk nu alvast omdat ik een kleine vakantie plan. Mijn vraag is of ik nu wel of niet tussen Utrecht C en Den Bosch op een deel van dat traject (namelijk het gemarkeerde) met een bus moet reizen. Ogenschijnlijk niet, als ik kijk naar de duur van de reis (die is niet verhoogd met 30 minuten). Maar als ik de tekst ‘tussen Houten en Geldermalsen rijden er bussen’ scherp lees, zou dat toch moeten betekenen dat ik op dit traject met een bus moet reizen? Ik moet toch immers over dit spoor?

Ik vind het in het algemeen verwarrend dat je een melding krijgt van werkzaamheden of storingen, ook als die helemaal geen gevolgen hebben voor je reis. Vaak kan ik dan wel beredeneren dat het niet geldt, maar in dit geval ben ik toch niet zeker.

 

 

icon

Beste antwoord door Momo 27 June 2022, 10:23

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Bij werkzaamheden is de reisplanner normaal gesproken 10 dagen van tevoren bijgewerkt. Daarvoor is dus niet te zien wat precies de impact voor een reis is. In de periode van deze werkzaamheden rijden er tussen Utrecht Centraal en Geldermalsen geen intercity’s en de sprinters rijden deze periode niet tussen Houten Castellum en Geldermalsen. Wat u nu ziet in de reisplanner is dus niet zoals het tijdens de werkzaamheden zal zijn. Op dit moment is de reis dus nog niet te plannen. U zult of moeten omreizen of een gedeelte met een bus moeten. 

Dank voor het snelle en adequate antwoord; ik ben dus te vroeg, helder. En ik had in principe de tekst in de werkzaamhedenomschrijving wel goed begrepen. Ik ga een ander tripje plannen!

Reputatie 7
Badge +1

Of probeer rijdendetreinen.nl -door private personen-maar dan moet je wel je spoorboek kennen-daar wordt per treinserie gemeld wat er mee gepland staat. Als er bus gepland is-worden de fictieve tijden daarvan pas-als het meezit- 10 dg tevoren ingeploegd-als theoretische fictie meestal.

Reputatie 6

NS houdt er niet van als hun klanten vakanties plannen... 

Reputatie 3

Op rijdendetreinen.nl kunt u specifieker vinden wat de gevolgen voor verschillende treinseries zijn van werkzaamheden. Voor de werkzaamheden tussen Utrecht C. en ‘s-Hertogenbosch kunt u bijvoorbeeld hier kijken. De site heeft ook een app die u kunt downloaden, mocht u dat handig vinden.

Reageer