Skip to main content

In de NS app staat deze week dit gedrocht van een zin bij reizen vanaf Schiphol naar Amsterdam en verder. Dit kan veel eenvoudiger en duidelijker, denk ik. Ook niet handig voor toegankelijkheid voor laaggeletterden of mensen die om een andere reden moeilijk lezen.

 

 

Daar ben ik het volkomen mee eens. Ter aanvulling: onder dit artikel stond ook nog ergens dat op "diverse stations" vertrektijden waren aangepast als gevolg van deze werkzaamheden, waaronder blijkbaar ook viel dat de trein die ik dagelijks vanuit Almere via Amsterdam Centraal richting Schiphol neem niet verder reed dan Amsterdam Centraal. Die viel dus uit tussen Amsterdam Centraal en Schiphol, terwijl dit niet op bovenstaande routes ligt (Lelystad-Schiphol gaat via Amsterdam Zuid en niet via Centraal).


Wat duidelijker info hier: https://www.rijdendetreinen.nl/werkzaamheden/12590-2-oktober-2023-werkzaamheden-schiphol-lelystad-schiphol-amersfoort-schiphol-utrecht

De trein die @Olav93 dagelijks neemt zal de sprinter 4600 (Zwolle - Leiden/Den Haag) zijn? Die rijdt inderdaad niet verder dan Amsterdam C.

  • Sprinter 4600 Den Haag C./Zwolle - Zwolle/Den Haag C. rijdt niet tussen Den Haag Centraal en Amsterdam Centraal

Wat duidelijker info hier: https://www.rijdendetreinen.nl/werkzaamheden/12590-2-oktober-2023-werkzaamheden-schiphol-lelystad-schiphol-amersfoort-schiphol-utrecht

De trein die jij dagelijks neemt zal de sprinter 4600 (Zwolle - Leiden/Den Haag) zijn? Die rijdt inderdaad niet verder dan Amsterdam C.

  • Sprinter 4600 Den Haag C./Zwolle - Zwolle/Den Haag C. rijdt niet tussen Den Haag Centraal en Amsterdam Centraal

Daar gaat het niet om. De NS raadt aan om kort voor de reis de app te checken. Daar staat alleen onvolledige informatie en wartaal in. Zo staat er bijvoorbeeld bij sommige reizen "deel van de reis niet mogelijk". Hoe en waarom, daar kun je niet achter komen, omdat het dan gaat om een stukje dat je met de metro zou moeten reizen en daar geeft de app geen nadere informatie over. Dit is nodeloos ingewikkeld.


Dat is niet de bedoeling dat er onvolledige informatie wordt vergeven via de Reisplanner. Welke reis plan je dan exact, AnjaB?


Dat is niet de bedoeling dat er onvolledige informatie wordt vergeven via de Reisplanner. Welke reis plan je dan exact, AnjaB?

Deze bijvoorbeeld, deel van de reis niet mogelijk doordat metro 51 ook niet rijdt, maar dat staat natuurlijk niet onder "meer informatie". Het is dus niet zinvol om deze reis zo te tonen in de app, het schept alleen maar verwarring.

 


Vermoedelijk was dit eerst het reisadvies en is dit later komen te vervallen. Dat staat er dan nog in, maar dan met de informatie erbij dat het laatste stukje met de metro niet meer kan.


Reageer