Skip to main content

Er is mij veel onduidelijkheid over werkzaamheden tussen Den Haag en Rotterdam.

Eerst had ik begrepen dat ze tot zaterdag of zondag zouden duren. Later kwam ik tegen dat ze zouden uitlopen tot woensdag. Was trouwens niet echt duidelijk wat er stond. 

Zag weer later niks meer op de site staan over de werkzaamheden in juli. Zag wel wat staan over werkzaamheden van 19 tot 22 augustus. Dacht dat de treinen dan blijkbaar toch weer reden en dat ze waarschijnlijk onderbroken werden. Kwam via een bericht op facebook tegen dat de werkzaamheden toch waren uitgelopen en dat het langer duurde. Staat echter niet op de site.

https://www.ns.nl/reisinformatie/werk-aan-het-spoor/

Als het goed is zijn ze morgen vanaf 04.00 klaar met de werkzaamheden. Is al een tijdje bekend. 


Ik kom nu ergens tegen dat ze morgen weer gaan rijden maar eerder deze week zag ik ook al niets over de uitgelopen werkzaamheden op de site.


Als je in de NS Reisplanner op werkzaamheden klikt @Skunkie staan de werkzaamheden, en de uitloop daarvan, al de hele periode gewoon vermeld.

Ook was het niet mogelijk (buiten een klein foutief moment in de planner) op of via de route een reis te plannen.

Zie ook het andere topic hierover, met regelmatig een update.


Ok maar ik plan mijn reis meestal niet. Wilde gewoon weten of ze weer reden. Kwam het alleen niet tegn in het overzicht van de werkzaamheden.


....Ok maar ik plan mijn reis meestal niet.......

Dan weet je nu waarom er het advies (is niet verplicht) om je voorgenomen reis even voor vertrek in de reisplanner te checken. Dan is er niets onduidelijk over werkzaamheden, vertragingen, uitval en andere verstoringen op je traject.


Op https://www.ns.nl/reisinformatie/actuele-situatie-op-het-spoor/  was het wel te vinden, zelfs met een extra warschuwing boven de gemelde storingen en werkzaamheden die verwees naar een aparte pagina met uitgebreidere informatie, omreisroutes en een kaartje..

Nu zie je daar onderstaand staan. En waar nu dus staat dat er morgen weer treinen rijden tussen Den Haag HS en Schiedam, stond eerst dat er geen treinen reden.

 

 


Een waarschuwing dat er weer treinen rijden? Of is die voor reizigers die inmiddels gewend zijn bij de NS bushalte te wachten? 😉


"Opgepast er rijden morgen weer treinen, houd rekening met uitval en vertragingen" 🤪


Reageer