Conductrice vertelde ons uit te stappen in Zwolle, waar bussen klaar zouden staan voor verder vervoer naar Groningen. Met 8 mensen uitgestapt in Zwolle. Bleek tóch dat we pas in Meppel hadden moeten uitstappen. In Zwolle namelijk geen bussen. Daar sta je dan midden in de nacht op t station van Zwolle met drie kinderen erbij. Uur later de trein pas kunnen pakken naar Meppel. NS wilde geen taxi voor ons inzetten, want er waren immers nog mogelijkheden om thuis te komen. In Meppel stonden vervolgens twee kleine taxibusjes klaar. Te weinig voor het aantal mensen, godzijdank konden wij wel mee, en waren we om 3.30 thuis. NS ging ervan uit dat de passagier die niet mee kon wel familieleden zou bellen
Hoi Marciablo en welkom op de NS Community!
Ik begrijp dat dit ontzettend frustrerend geweest is en excuses ook daarvoor! De bussen reden inderdaad niet vanaf Zwolle. Fijn dat je vanuit Meppel nog wel met het taxibusje mee kon! Voor de andere reizigers geldt dat als ze niet op hun bestemming kunnen komen, altijd contact met oNS kunnen opnemen zodat er een taxi voor ze geregeld kan worden. Je zou hiervoor nog een claim kunnen indienen. Het kan zijn dat deze in eerste instantie afgewezen wordt omdat er geplande werkzaamheden waren, maar je kan dan op de afwijzingsmail reageren met jouw bezwaar plus de uitleg van de situatie. Dan zal jouw claim opnieuw in behandeling worden genomen.
Maar jullie zouden er natuurlijk wel eens voor kunnen zorgen dat de klanten wat beter over hun rechten geïnformeerd worden. Zie bijvoorbeeld deze tweet van zaterdag jl.
Even verder in de tweet wordt dan gezegd dat ze de noodzaak voor betere info gaan doorzetten maar dat is al heel vaak toegezegd en vervolgens niets mee gedaan.
Kan je aangeven wat er met deze opmerking van je collega tot op heden is gebeurd. (een betere communicatie)
Kan je aangeven wat er met deze opmerking van je collega tot op heden is gebeurd. (een betere communicatie)
Helaas heb ik daar geen inhoudelijke informatie over. Dit is doorgezet naar de juiste afdeling en wordt intern verder geëvalueerd en afgehandeld. Daarbij wordt welk altijd gekeken naar wat er beter kan. Dus hopelijk wordt er in de toekomst wel voldoende informatie verstrekt aan de reizigers die door vertraging of uitval niet met de trein naar hun bestemming kunnen komen.
Wij zien al jaren dit soort antwoorden voorbijkomen. Ik denk dat elke klant die naar de geschillencommissie stapt gewoon gelijk krijgt omdat jullie maar niet duidelijk willen communiceren.
Ik heb al jaren het vermoeden dat er helemaal geen juiste afdeling is bij NS die dit soort zaken behandelt. De moderators kunnen doorzetten wat ze willen. Maar tot enig positief effect voor de reizigers zal het niet leiden zolang NS de vervoerder op het Hoofdrailnet is.
Enne: al diegenen die hier altijd maar weer zeuren over de terugkomst van die ozo nodige&hulpvaardige HC: wat brengt dat dan aan voordeel in een situatie als deze? Weten die niet eens het doorgeslagen tot de dood herhaalde: plan in de app?
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.