organisatie bussen zaterdag 22-7-2023 gouda

  • 24 July 2023
  • 5 reacties
  • 109 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 2 reacties

Afgelopen zaterdag ging ik naar den haag en was op de hoogte dat er bussen ingezet werden op station Gouda, vanwege afsluiting station Gouda. Het was prima georganiseerd, rijen waar je moest staan naar welke bestemming je moest. Borden met vertrektijden en genoeg mensen, die je kon aanspreken. Helaas mistte ik net de bus naar station Ypenburg. Geen probleem, volgens een medewerking, er gaat ieder kwartier een bus. In het verleden al eens meegemaakt en het verliep altijd goed. Helaas die dag niet.

Degene die de organisatie had zei al meteen dat de borden met vertrektijden niet meer klopte. Er kwamen regelmatig bussen. Steeds werden de bussen veranderd met andere bestemming alsdat er opstond. Na 3 kwartier was er nog geen bus naar Ypenburg, nee de man die de organisatie had, veranderde steeds de bestemming. Heb een medewerking aangesproken en deze zei, dat het altijd een puinhoop was. Hij had dit probleem al eens aangekaart, maar werd niks meegedaan. Op een gegeven moment, waren er al 3 bussen, die naar Woerden gingen voorbij gekomen. Gelukkig stopte een bus aan de overkant en de chauffeur zei dat hij toch naar Ypenburg gaat.

Dit mag toch niet gebeuren!!! Ik had het idee, dat de medewerkers het allemaal wel goed vonden. Ze lachten wat en vonden het allemaal wel goed. Op de ene medewerking na, die vertelde dat hij dit werk een jaar deed, maar verder ook niks kon doen. Hopelijk doet de ns hier wat mee.


5 reacties

Reputatie 7
Badge

Vervangend busvervoer is al jaren een drama maar de sinds corona helemaal. En ik heb ook het idee dat die medewerkers in de gele hesjes ook niet altijd weten waar ze mee bezig zijn.

Is het dan niet eens tijd dat de ns dit gaat onderzoeken? Goede instructie voor de medewerkers.

Reputatie 7
Badge

Het probleem is dat NS niet zoveel te zeggen heeft over die medewerkers. Veel van hen zijn niet in dienst van NS.

Maar de ns kan het probleem toch wel doorsturen naar degene die er wel verantwoordelijk voor is?

Reputatie 7
Badge +2

Het grootste probleem met die NS bussen is dat NS een dienstregeling publiceert en daar aansluitingen en reisadviezen op baseert, terwijl de bussen in de praktijk niet volgens een dienstregeling rijden maar gewoon vertrekken als ze vol zitten. En veelal ook de onmogelijke rijtijden die ervoor gepubliceerd zijn niet halen.

Tussen grote stations is het vaak nog wel te doen met NS-bussen, maar als je naar een kleiner stationnetje wilt is het afzien. Eerst hopen dat de bus komt en als ‘ie dan komt mis je net je trein in Woerden omdat de bus in Gouda een eeuwigheid blijft staan wachten (ervaring uit het verleden). Want ja, daar waren zogenaamd aansluitingen.

Reageer