Sticky

Reactie NS op Corona (Covid-19) virus



Toon eerste bericht

715 reacties

Reputatie 7
Badge +4

U kunt contact opnemen met Klantenservice. Als u er voor in aanmerking komt, krijgt u een couponcode voor een nieuw kaartje met lange geldigheid.


Contact opnemen met Klantenservice kan op meerdere manieren. Is het ingewikkeld, of bent u niet zo handig met sociale media, doe het alleen dan telefonisch: Klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55, tegen lokaal tarief. U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten, druk dan op 'Chat met NS'. Het kan ook heel goed door een berichtje te sturen naar Twitter of Facebook. Deze contactmogelijkheden werken doorgaans wat sneller dan met de telefoon vanwege de wachttijden, en u kunt een eventuele bijlage meesturen.

Lees in ieder geval dit uitstekende topic  van Jouke NS door.
 

Badge +3

Via de Klantenservice kan je de situatie uitleggen. Je krijgt dan nieuwe couponcodes die te verzilveren zijn tot eind 2020.

De info op de pagina van Kruidvat is onjuist, je krijgt geen geld terug.

Reputatie 7
Badge +4

Dubbel geplaatst, mijn excuses.

Hoi Marveliss!

Normaal gesproken ben ik het met Thom eens, maar wij hebben net vandaag een update gekregen dat de tickets van de kruidvat langer geldig zijn. Ze zijn nu geldig tot 31-12-2020. Dus geen zorgen, je kan op een later moment alsnog reizen! :)

Reputatie 7
Badge +3

Het allereerste bericht in dit sticky topic geeft aan:

Neem eerst dit bericht door vóór zelf iets te plaatsen! Veel vragen worden hier al beantwoord.

 

Wat betreft de Kruidvat ticket is de strekking:

  • Kruidvat tickets (gewijzigd 24 maart):
  • De geldigheid van Kruidvat tickets is verlengd tot en met 31 december 2020. Dit geldt zowel voor al gekochte couponcodes welke nog niet zijn verzilverd en codes die als vervanging worden aangeboden. Wanneer de reiziger kan aantonen dat het al geplande reisdoel niet meer behaald kan worden dan krijgt de reiziger op zijn/haar contact een vervangende couponcode met dezelfde verlengde geldigheid.

Neem hiervoor contact op met de NS  Klantenservice.  Bij voorkeur via Chat (optie rechtsboven op de contactpagina) of Sociale Media (Twitter/Facebook) aangezien het aan de telefoon erg druk kan zijn vanwege het vele aantal klanten die soorgelijke vragen hebben.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi Marveliss!

Normaal gesproken ben ik het met Thom eens, maar wij hebben net vandaag een update gekregen dat de tickets van de kruidvat langer geldig zijn. Ze zijn nu geldig tot 31-12-2020. Dus geen zorgen, je kan op een later moment alsnog reizen! :)

Volgens mij zijn we het nog steeds eens….;-)

Hoi Marveliss!

Normaal gesproken ben ik het met Thom eens, maar wij hebben net vandaag een update gekregen dat de tickets van de kruidvat langer geldig zijn. Ze zijn nu geldig tot 31-12-2020. Dus geen zorgen, je kan op een later moment alsnog reizen! :)

Volgens mij zijn we het nog steeds eens….;-)

Ik geloof het ook inmiddels ;)

Reputatie 7
Badge +3

Dat vraag ik me ook af Pingpong.  Er is een speciale “Corona pagina”  waar veel nuttige informatie staat qua reizen met de trein. En ergens helemaal onderaan staan nog wat veelgestelde vragen, o.a over annuleren van Spoordeelwinkel tickets maar verder niets over Keuzedagen of Kruidvatkaartjes. En die info over beëindigen van een abonnement is volgens mij de standaard info die er daarvoor ook al was.

Zet dan als NS dezelfde info op die pagina of desnoods een aparte pagina als hier op de community staat. Of als dat niet kan, verwijs naar dit topic op de community. 

Meer en duidelijke informatie hierover kan misschien ook voorkomen dat mensen toch met de trein weggaan. Want nu hebben ze een Keuzedag of Kruidvatkaartje die nog op moet. Of ze hebben een abonnement waarvan ze het zonde vinden dat ze er wel voor betalen maar niet gebruiken. Bij meer informatie over de mogelijkheden om later te reizen of hoe ze hun abonnement kunnen wijzigen zullen wellicht meer mensen nu niet reizen.

 

Intussen is er via de NS site meer info over stopzetten van abonnementen en mogelijkheden bij Keuzedagen  en Kruidvat kaartjes op  https://www.ns.nl/klantenservice/geld-terug/corona.html

 

Reputatie 3

Mijn ervaring zijn tot nog toe niet bijster positief. Voor werk in de gezondheidszorg ben ik afhankelijk van de trein. Mijn reis duurt door de aanpassing  45 minuten langer.

Doordat controles ontbreken (begrijpelijk natuurlijk) is het gevoel van onveiligheid enorm toegenoemen. Veel ongure types in de trein die zich niets aantrekken van de corona maatregelen.

Reputatie 7
Badge +3

Mijn ervaring zijn tot nog toe niet bijster positief. Voor werk in de gezondheidszorg ben ik afhankelijk van de trein. Mijn reis duurt door de aanpassing  45 minuten langer.

Doordat controles ontbreken (begrijpelijk natuurlijk) is het gevoel van onveiligheid enorm toegenoemen. Veel ongure types in de trein die zich niets aantrekken van de corona maatregelen.

Jouw ervaring van gevoel van minder veiligheid heb ik de laatste dagen vaker langs zien komen. Het enige wat je kunt doen als aanspreken niet lukt (of je dat even niet wilt doen) is een melding maken via Twitter met treinnummer tijdstip station.

 

@Temlin , graag meldingen maken richting de klantenservice met treinnummer - tijdstip en tussen welke stations want dan kan dit doorgegeven worden.  Er is nu nml. een dilemma omdat we het contact zoveel mogelijk willen mijden maar het is niet de bedoeling dat reizigers een onveilig gevoel hebben in de trein.

Door meldingen te maken komt er inzicht in de trajecten waar het speelt en kan er gekeken worden voor maatregelen om een en ander de kop in te drukken.

Melden hiervan is dus belangrijk.  En meldingen via twitter is meestal het meest doeltreffend qua snelheid om eventueel nog het treinpersoneel te laten informeren om polshoogte te nemen.

Badge +3

Uit een ander topic, (overstappen naar Flex wegens ongebruikt abonnement)

Je had ook gewoon Flex Basis kunnen nemen als je toch niet gaat treinen de komende tijd, maar helaas staat dan tot bijna op het laatste scherm er de 'waarschuwing’ dat alles goedkoper dan €5 per maand je €10 zou kosten aan ‘inschrijf/administratiekosten’.

Dat is dus wel een puntje, want als je al een klassiek (doorlopend) NS abonnement hebt is die €10 helemaal niet aan de orde bij een overstap naar Flex.

 

Badge +3

Voeg maar toe aan de openingspost..

Kruidvat treinkaartje blijft heel 2020 geldig

https://www.treinreiziger.nl/kruidvat-treinkaartje-blijft-heel-2020-geldig

En voor wie al een datum gekozen had een nieuwe code voor later. No questions asked en zo hoort het!

Krijgt iedereen die een verzilverde Kruidvat code had daar ook even bericht over, zoals met de F1 Zandvoort kaartjes waar we zo snel bij moesten zijn?

Zou de NS sieren, want gegevens zijn bekend en nood breekt wet om iedereen (privacy) toch even te mailen over de situatie van hun ticket, ook al hebben ze het bij Kruidvat gekocht en willen ze niets met de NS te maken hebben verder (maar goed, daar toch verzilveren haha).

Het scheelt de Klantenservice een hoop werk, en in deze tijden kan er ineens best veel dat tot voor kort totaal onmogelijk was gehouden (computer says no en zo)!

Zie https://berthub.eu/articles/posts/de-dagelijkse-corona-update/ voor leesvoer (als we toch tijd te veel hebben)...

Reputatie 7
Badge +1

Als je goed hebt gekeken is dat bericht gistermiddag al in de openingspost gezet.

Actietickets en tickets voor evenementen (aangepast 24 maart)

Kruidvat tickets (gewijzigd 24 maart):
De geldigheid van Kruidvat tickets is verlengd tot en met 31 december 2020. Dit geldt zowel voor al gekochte couponcodes welke nog niet zijn verzilverd en codes die als vervanging worden aangeboden. Wanneer de reiziger kan aantonen dat het al geplande reisdoel niet meer behaald kan worden dan krijgt de reiziger op zijn/haar contact een vervangende couponcode met dezelfde verlengde geldigheid.

Ik vind de verandering in het beleid zeer fijn, want zo hoort het ook. 

Badge +3

Als je goed hebt gekeken

Neem aan dat dat niet tegen mij bedoeld was :joy: want anders hadden we nu ruzie of zo.

Want wie moet er in deze tijden nou niet even kijken voor de meest recente info en zo?

Stopt die nou wel of niet op Driebergen-Zeist en zo…of langzaam perron voorbij met iedereen in het ongewisse? :rofl:

 

Reputatie 7
Badge +1

Met jou ruzie hebben? Nooit. :joy:

Maar met allerlei nieuwe topics die geopend worden over precies hetzelfde onderwerp vraag ik mij af en toe toch af hoe goed men kan lezen. Dat zelfs die enorme knalrode balk niet echt effect heeft.

Reputatie 7
Badge +3

Voeg maar toe aan de openingspost..

Kruidvat treinkaartje blijft heel 2020 geldig

https://www.treinreiziger.nl/kruidvat-treinkaartje-blijft-heel-2020-geldig

En voor wie al een datum gekozen had een nieuwe code voor later. No questions asked en zo hoort het!

Krijgt iedereen die een verzilverde Kruidvat code had daar ook even bericht over, zoals met de F1 Zandvoort kaartjes waar we zo snel bij moesten zijn?

Zou de NS sieren, want gegevens zijn bekend en nood breekt wet om iedereen (privacy) toch even te mailen over de situatie van hun ticket, ook al hebben ze het bij Kruidvat gekocht en willen ze niets met de NS te maken hebben verder (maar goed, daar toch verzilveren haha).

Het scheelt de Klantenservice een hoop werk, en in deze tijden kan er ineens best veel dat tot voor kort totaal onmogelijk was gehouden (computer says no en zo)!

Zie https://berthub.eu/articles/posts/de-dagelijkse-corona-update/ voor leesvoer (als we toch tijd te veel hebben)...


De moderator was je al voor. Het stond er al voor jij je bericht postte. Staat zelfs ergens op de NS site.

 

Helaas heb ik andere ervaringen: Bij mij komt de NS het hier boven beschrevene niet na! Ik heb weken geleden een e-ticket van de Kruidvat aangemaakt voor afgelopen zaterdag. Ik heb maandag gebeld dat ik afgelopen zaterdag niet heb kunnen reizen. Ik krijg geen tegoed, omdat de NS zegt niet na te kunnen gaan of ik echt niet gereisd heb. Dus dit: “Wie het Kruidvat treinkaartje al verzilverd heeft, maar toch niet is gaan reizen, kan via de NS Klantenservice een nieuwe voucher krijgen.” wordt niet opgevolgd door de NS. Wat kan er aan dit verkeerde antwoord van de NS gedaan worden?

Goedemorgen royalty. Welkom bij de NS Community.

Je aanvraag had niet afgewezen mogen worden, sorry. Wil je contact met oNS zoeken via de Live Chat, Twitter of Facebook? Dan gaan we het alsnog voor je regelen. Het is extreem druk dus het kan een flinke tijd duren voordat je antwoord hebt.

Reputatie 7
Badge +3

Goedemorgen royalty. Welkom bij de NS Community.

Je aanvraag had niet afgewezen mogen worden, sorry. Wil je contact met oNS zoeken via de Live Chat, Twitter of Facebook? Dan gaan we het alsnog voor je regelen. Het is extreem druk dus het kan een flinke tijd duren voordat je antwoord hebt.


Hierbij moet ik jouw corrigeren @Sascha NS 

@royalty heeft contact opgenomen met NS na de datum waarvoor het kaartje verzilverd was. In dat geval kan niet gecontroleerd worden of er toch meegereisd was en is/was geen coulance mogelijk.

De coulance regeling zoals aan begin van dit topic beschreven geldt voor verzilverde kaartjes voor reizen die niet meer gemaakt kunnen worden, niet voor verzilverde kaartjes voor reizen die niet meer gemaakt konden worden. De klantenservice heeft mijn inziens correct gehandeld.

 

 

@MoDe Je zou zeggen dat jij gelijk hebt, maar het is een grijs gebied. Er is oNS aangegeven dat reeds verzilverde tickets vervangen mogen worden. Hierbij is niet specifiek vermeld dat het enkel voor data in de toekomst geldt. Per dit moment zien we af van het vergoeden van reeds verzilverde tickets met een reisdatum in het verleden en zal de interne informatie aangepast worden.

 

Reputatie 7
Badge

Deze vraag stel ik even namens een familielid van mij:

Hoe zit het eigenlijk met iemand die een Weekend Vrij abonnement heeft (met 65+ korting) en een gezinslid als Bijabbonement met Weekend Vrij heeft? Ik heb gelezen dat NS Flex niet geldt voor mensen met een bij-abbonement? Klopt dat?

Kan de NS iets doen om de abonnementshouder en de gebruiker van het bij-abbonement te compenseren voor de komende maanden dat zij niet reizen?

Of is het raadzaam om de abbonnementshouder maar contact te laten zoeken met de klantenservice?

Goedendag. Vandaag voor mijn werk met de trein van Utrecht naar Den Haag gereisd. Op de terugweg ging er iemand achter mij zitten. Ik vroeg of dit persoon ergens anders wilde gaan zitten, immers dat is geen 1,5 meter. Ik kreeg een grote mond en nog erger iedereen die in de coupe zat was het deze meneer eens! Ik moest maar een andere plek zoeken! Geen conducteur gezien tijdens en na de rit. Het lijkt mij toch dat de NS net als in winkels de taak heeft om hierop toe te zien. Het was een treinstel van vier dus kleine moeite om even door de trein te lopen. Graag uw reactie.

Iedereen kan in principe gebruikmaken van NS Flex. Echter als men een bijabonnement heeft dan kan je niet direct vanuit dat abonnement overstappen. Het bijabonnement (en eventueel hoofdabonnement) moet dan eerst worden beëindigd via Klantenservice (via de hoofdabonnementhouder) waarna je NS Flex kan afsluiten. 

Goedendag. Vandaag voor mijn werk met de trein van Utrecht naar Den Haag gereisd. Op de terugweg ging er iemand achter mij zitten. Ik vroeg of dit persoon ergens anders wilde gaan zitten, immers dat is geen 1,5 meter. Ik kreeg een grote mond en nog erger iedereen die in de coupe zat was het deze meneer eens! Ik moest maar een andere plek zoeken! Geen conducteur gezien tijdens en na de rit. Het lijkt mij toch dat de NS net als in winkels de taak heeft om hierop toe te zien. Het was een treinstel van vier dus kleine moeite om even door de trein te lopen. Graag uw reactie.


Er zijn regels opgesteld waar ook wij als treinpersoneel ons aan moeten houden waaronder het mijden van contact met reizigers.  Ook wij willen zoveel mogelijk gevrijwaard blijven van het Corona virus.

En ja, het is bekend dat dit mogelijk problemen oplevert. Echter mogen we verwachten van reizigers dat ze zich allemaal bewust zijn van de adviezen welke de overheid heeft uitgevaardigd en zich daar aan probeert te houden.

Helaas zullen er altijd mensen zijn die het niets interesseert en zich niet aan regels willen houden.

Reageer