Skip to main content

Laatst bijgewerkt: 24 november 2021 / 10:45 uur
 

Neem eerst dit bericht door vóór zelf iets te plaatsen! Veel vragen worden hier al beantwoord.


Reactie NS op maatregelen Kabinet Covid-19 (Corona) virus. 

NS wordt door de overheid en het RIVM op de hoogte gehouden van de situatie rondom het coronavirus. NS heeft, net als waarschijnlijk meerdere grote organisaties, al eerder een team opgesteld dat scenario’s uitwerkt en de contacten onderhoudt met de overheid en het RIVM.
 

Abonnementen (aangepast 28 maart 2020)

Veel abonnementen kunnen omgezet worden naar een NS Flex product, wat per direct kan worden gewijzigd. Bij een NS Flex zonder abonnement worden er alleen reiskosten en geen abonnementskosten in rekening gebracht, wat gebruikt kan worden om verdere abonnementskosten te voorkomen.

Deze mogelijkheid bestaat helaas niet voor maandabonnementen, deze kunnen niet omgezet worden. Op dit moment is er nog geen restitutie, in hoeverre dit nog gaat veranderen is onduidelijk.

Een overstap naar NS Flex kan zelf aangevraagd worden via een Mijn NS account of via de NS Flex bestelpagina. Mocht dit niet lukken of zijn er vragen hierover, dan kan er altijd contact opgenomen via onze Klantenservice. Dit bij voorkeur via Chat (optie ‘Chat met NS’ op de contactpagina) of Sociale Media (Twitter/Facebook).

Aanvulling 27 maart: Voor maandabonnementen was er geen mogelijkheid om reizigers tegemoet te komen. Omdat bij de meeste reizigers in elk geval een deel van het abonnement gebruikt is, is het lastig een generieke oplossing te vinden. Elke reiziger kan onze Klantenservice benaderen voor een oplossing.


Keuzedagen (aangepast 24 november 2021)

Hoewel NS de situatie van reizigers begrijpt is het niet mogelijk om Keuzedagen en andere tickets langer geldig te maken. Indien je geen gebruik kunt maken van je Keuzedag kun je contact opnemen met onze Klantenservice bij voorkeur via Chat (optie ‘Chat met NS’ op de contactpagina) of Sociale Media (Twitter/Facebook) om de mogelijkheden te bespreken. Contact opnemen kan nadat je Keuzedag verlopen is. Je ontvangt van onze Klantenservice een couponcode voor een vervangende Keuzedag geldig tot en met 31 december 2020.

Toevoeging 20 mei 2020: Nieuwe Keuzedagen die je vanaf 18 mei ontvangt, hebben een geldigheid tot en met 31 december 2020. Klanten met Keuzedagen zijn hier inmiddels van op de hoogte gebracht.
Update 24 november 2021: De Keuzedagen hebben inmiddels een geldigheid van 12 maanden gekregen. Dit is terug te lezen via deze pagina


Actietickets en tickets voor evenementen (aangepast 24 november 2021)

Met de aankondiging van het kabinet dat evenementen met meer dan 100 deelnemers komen te vervallen zullen veel reizigers niet naar hun concert, beurs of ander evenement kunnen reizen met hun treinticket. In dat geval kunnen reizigers contact opnemen met met onze Klantenservice om de mogelijkheden te bespreken. Bij voorkeur via Chat (optie ‘Chat met NS’ op de contactpagina) of Sociale Media (Twitter/Facebook)

Spoordeelwinkel (toevoeging 15 maart):
De uitjes van de Spoordeelwinkel zijn tot nader bericht niet te verkrijgen.

Update 24 november 2021: De Spoordeelwinkel is inmiddels weer geopend. Voor vragen met betrekking op de uitjes en het Coronavirus, kunt u terecht op deze pagina.

Kruidvat tickets (gewijzigd 24 maart):
De geldigheid van Kruidvat tickets is verlengd tot en met 31 december 2020. Dit geldt zowel voor al gekochte couponcodes welke nog niet zijn verzilverd en codes die als vervanging worden aangeboden. Wanneer de reiziger kan aantonen dat het al geplande reisdoel niet meer behaald kan worden dan krijgt de reiziger op zijn/haar contact een vervangende couponcode met dezelfde verlengde geldigheid.


Reizen met de trein (aangepast 24 november 2021)

Voor dit moment is er geen aanleiding om de dienstregeling aan te passen. Hoewel het advies van het Kabinet aanleiding is om de situatie van onze reizigers goed te monitoren is het op dit moment geen optie om de dienstregeling aan te passen. Ook al omdat juist reizigers die moeten werken, denk hierbij ook aan verplegend personeel in de ziekenhuizen, op locatie moeten kunnen komen. We vragen wel aan elke reiziger om elke reis goed af te wegen. Als het reizen niet noodzakelijk is kan het verstandig zijn de reis uit te stellen.

Aanvulling 18:48: Vanaf donderdagmiddag zullen de dagelijkse extra spitstreinen wel vervallen. Deze aanpassing doen we omdat we minder reizigers verwachten in het land. Tevens heeft ook NS te maken met medewerkers die klachten hebben waardoor ook wij een lager aantal collega's beschikbaar hebben. 
Aanvulling 15 maart: Bekijk via deze website de huidige stand van zaken omtrent de dienstregeling.
Aanvulling 17 maart: Vanaf 21 maart speciale basisdienstregeling in heel Nederland. Check voor vertrek de Reisplanner (deze is naar verwachting vanaf donderdag 19 maart volledig bijgewerkt). In het kort: 

  • Vanaf ieder station in Nederland rijden, in alle richtingen, twee treinen per uur;
  • Alleen vanaf stations waar nu één keer per uur, per richting, een trein vertrekt, blijft dit zo;​
  • Op enkele belangrijke Noord-Zuid en Oost-West-verbindingen rijden Intercity's in beide richtingen: Schiphol-Venlo, Arnhem-Den Helder, Maastricht-Eindhoven, Enschede-Utrecht;
  • Op andere trajecten rijden Sprinters, die op elk tussengelegen station stoppen;
  • De Intercity Direct, Intercity Den Haag-Eindhoven en nachttreinen rijden niet;
  • Ook de internationale treinen rijden volgens een sterk aangepaste dienstregeling. Dit is ook afhankelijk van het beleid in het buitenland en de beschikbare capaciteit.


Aanvulling 19 maart: het bijwerken van de reisplanner kost tijd, meer dan normaal vanwege het grote aantal wijzigingen. We verwachten dat de wijzigingen volgens de volgende lijst zullen zijn verwerkt (bedankt Momo):

De reisplanner wordt in fases geüpdatet. Hieronder de planning van wanneer de reisplanner qua NS treinen bijgewerkt zou moeten zijn.

Reis uitvoeren op - Reisplanner bijgewerkt vanaf
Donderdag 19 maart - Woensdag 18 maart
Vrijdag 20 maart - Donderdag 19 maart
Zaterdag 21 maart - Woensdag 18 maart na 20u
Zondag 22 maart - Woensdag 18 maart na 20u
Maandag 23 maart - Donderdag 19 maart na 20u
Dinsdag 24 maart - Donderdag 19 maart na 20u
Woensdag 25 maart - Vrijdag 20 maart na 20u
Donderdag 26 maart - Maandag 23 maart na 20u
Vrijdag 27 maart - Dinsdag 24 maart na 20u
Zaterdag 28 maart - Woensdag 25 maart na 20u
Zondag 29 maart - Woensdag 25 maart na 20u
Maandag 30 maart - Vrijdag 27 maart
Dinsdag 31 maart - Vrijdag 27 maart
Woensdag 1 april - Vrijdag 27 maart
Donderdag 2 april - Vrijdag 27 maart
Vrijdag 3 april - Vrijdag 27 maart
Zaterdag 4 april - Vrijdag 27 maart
Zondag 5 april - Vrijdag 27 maart

 

Aanvulling 13 mei 2021: vanaf 12 mei stopt NS tijdelijk met de verkoop van Fietskaart Dal kaartjes en vervoerbewijzen met Samenreiskorting. Het is niet langer mogelijk om een fiets mee in de trein te nemen (vouwfietsen of fietsen die als hulpmiddel dienen uitgezonderd). Samenreiskorting stimuleert om samen te reizen. NS vindt dit niet passend in het beleid om niet-noodzakelijke reizen te ontmoedigen. Ook de verkoop van Samenreiskorting zal daarom gestopt worden op alle onze verkooppunten. 

Update 24 november 2021: De treinen rijden weer volgens de dienstregeling. Ook de Fietskaart Dal is weer verkrijgbaar.


Winkels op het station (aangepast 24 november 2021)

Op stations houden we, waar mogelijk, één verkooppunt open voor reizigers en onze collega’s die aan het werk zijn. Dit zullen veelal AH to Go winkels zijn, en waar geen AH to Go aanwezig is een Kiosk. Alle overige Kiosk winkels zijn gesloten. Alle Rituals filialen op stations zijn ook gesloten. Huurders van overige winkels op stations maken zelf de afweging of zij hun winkel sluiten. Zij communiceren dit door middel van een bericht op de betreffende winkel.

Update 24 november 2021: Alle winkels op het station zijn weer geopend. 


1e klas vs 2e klas en Dal vs Spits (toevoeging 13 mei)

Alle regels omtrent het verschil tussen 1e/2e klas en spits/dal blijven vooralsnog ongewijzigd. We merken dat de spits nog steeds drukker is dan normaal, dus onder andere het volgende is nog steeds van kracht:

  • Voor het reizen in de 1e klas is nog steeds een 1e klas vervoerbewijs nodig.
  • Actietickets met spitsbeperking blijven ongeldig in de spits.
  • Abonnementen en kortingen geldig in de daluren blijven enkel geldig in de daluren


Boekenweekgeschenk (aangepast 22 maart)

Aanpassing 22 maart: De actie m.b.t. het Boekenweekgeschenk is geheel komen te vervallen. Het wordt niet verplaatst naar een ander moment.


Fietsenstalling (aangepast 2 januari 2022)

  • Voor alle fietsenstallingen geldt dat er voorlopig niet gehandhaafd zal worden. Fietsen blijven gewoon staan. VERVALLEN
  • Bemenste stallingen zullen voor onbepaalde tijd gratis worden, in ieder geval totdat alles weer genormaliseerd is. VERVALLEN
  • De Zelfservice stallingen zullen niet gratis worden, omdat er geen medewerker aanwezig is. Indien hier kosten aan verbonden zijn, dan kan dat via de klantenservice teruggevraagd worden. Indien er gepind is, is het verzoek om het bedrag via de chat, Facebook of Twitter terug te vragen zodat je een bon of een screenshot van de pintransactie kunt meesturen. 


Aanvulling 21 maart: Enkele fietsenstallingen zullen vanaf zaterdag 21 maart gesloten worden tot in ieder geval 6 april 2020. Abonnementen kunnen gebruikt worden bij stallingen die wel open blijven. Op elk station zal er tenminste één bewaakte fietsenstalling open blijven voor reizigers. Fietsen die in de stalling staan kunnen op maandag t/m vrijdag tussen 07:00 en 12:00 opgehaald worden, samen met een medewerker.

Hieronder een lijst met de stallingen die sluiten per 21.03.2020:

Amsterdam Centraal
IJzijde
Oost
Amsterdam Zuid
Mahlerplein
Zuidplein opent nog even niet
Arnhem Centraal
Sonsbeekzijde
Breda Centraal
Centrum
Delft
Stalling 2 (Coenderpark)
Eindhoven Centraal
Eindhoven Noord (buszijde)
Haarlem
Carré
Leiden Centraal
Centrumzijde

Lorentz
Utrecht Centraal
Knoop
Sijpesteijn

 

Update 22 mei: vanaf 25 mei worden alle stallingen weer geopend

Update heden: De maximale stallingsduur wordt weer gehandhaafd.

 

Vragen n.a.v. de reactie van NS

NS kan zich voorstellen dat er vragen zijn naar aanleiding van bovenstaande uitgangspunten. We zullen ons best doen als Moderators om deze zo goed mogelijk te beantwoorden maar dat kost in sommige gevallen tijd. De situatie zoals deze is erg uitzonderlijk en er is geen klip en klaar scenario om hier op in te spelen. Vragen mogen zoveel mogelijk onder dit topic gesteld worden om ook een centraal antwoord mogelijk te maken.

 

Aanvulling 24 november 2021: Alle actuele informatie voor het verantwoord reizen tijdens Corona kunt u vinden op deze pagina.

Hallo Georg,

 

Ik ben het met je eens en zeker als je op de terugweg dan onnodig extra kosten krijgt. Ben benieuwd of je nog enige reactie vanuit NS krijgt. 


Er ontstaat op dat traject inderdaad een ‘net niet’ aansluiting tussen de sprinter Dordrecht Den Haag Centraal en Den Haag Centraal naar Amsterdam Centraal van 1 minuut en omdat die niet haalbaar is van 31 minuten.

 

Ik heb hem intern even aangekaart misschien kan een moderator dit vanaf hun kant ook nog aankaarten.

@Georg  anders even dit aangeven bij de Hc op de trein en vragen of die iets kan betekenen hier in.


@Georg heb je dit al met je werkgever besproken? Bij ons is een aantal bedrijfskritische processen afgesproken en daarvoor is aangegeven dat mensen die daarvoor naar kantoor moeten, met eigen vervoer moeten. Een groot deel doet dat al. Een aantal heeft OV kaart. Voor deze mensen is een uitzondering gemaakt dat zij toch hun kosten mogen declareren omdat het werk hun verzoekt om met de auto te komen ipv ov. Je kan het allicht proberen om te vragen of ze deze kosten vergoeden. Dit kan alleen niet als je een standaard bedrag per maand aan reiskostenvergoeding ontvangt.

 


@Georg wanneer jij €105 betaalt voor een voordeelabonnement heb jij een Altijd Voordeel abonnement en reis jij in de spits met 20% korting ipv voltarief.

Bij NS werken ook mensen die net als jij en ik ziek kunnen worden. Heb daarom begrip voor het feit dat NS desondanks nog zoveel mogelijk probeert te doen om mensen te laten reizen. Het is even niet anders.

 


@Georgwanneer jij €105 betaalt voor een voordeelabonnement heb jij een Altijd Voordeel abonnement en reis jij in de spits met 20% korting ipv voltarief.

Bij NS werken ook mensen die net als jij en ik ziek kunnen worden. Heb daarom begrip voor het feit dat NS desondanks nog zoveel mogelijk probeert te doen om mensen te laten reizen. Het is even niet anders.

 


Hoi Mode,

Dit is absoluut onjuist, wat je net zegt, ik heb dat geprobeerd (af en toe moet ik in spitsuur checken). Gewoon voltarief! Trouwens, nooit geweten dat je 20% kan reizen in spitsuur. Dat was ook duidelijk aangegeven op het beeldscherm als je incheckt (vol tarief)


Ik heb Kruidvat   treinkaartjes gekocht en geactiveerd voor donderdag 26 maart van Rotterdam naar Amsterdam (dagje uit i.v.m. annulering concert) Maar ja, wat ga je doen in een stad waar door het Corona virus bijna alles dicht is? Is er een mogelijkheid de kaartjes aan te passen naar een latere datum?


@Pepperina , in het eerste bericht van dit topic kunt u precies vinden wat u kunt/moet doen om dit probleem van u op te lossen.


 

 

Ik kan wel het nodige begrip hebben voor het standpunt van Georg. Zou wel graag meer info willen hebben op het traject waarop hij reist. (bijna een uur langere reistijd, klinkt wat extreem)

 

Joh echt. Zou je heus denken dat een uur langer onderweg zijn toch misschien wel een beetje aan lange kant is?


Joh echt? Zou je heus denken dat ik gewoon zat te liegen? Een beetje meer respect aub, of anders kijk je even naar de bericht van Jeroen . Graag in het vervolg wat netter reageren.


@Georgwanneer jij €105 betaalt voor een voordeelabonnement heb jij een Altijd Voordeel abonnement en reis jij in de spits met 20% korting ipv voltarief.

Ik denk dat even wat dingen door elkaar haalt. De prijs van €105 is voor een Dal Vrij abonnement.  Altijd Voordeel kost €23.


@Georgwanneer jij €105 betaalt voor een voordeelabonnement heb jij een Altijd Voordeel abonnement en reis jij in de spits met 20% korting ipv voltarief.

Bij NS werken ook mensen die net als jij en ik ziek kunnen worden. Heb daarom begrip voor het feit dat NS desondanks nog zoveel mogelijk probeert te doen om mensen te laten reizen. Het is even niet anders.

 


Hoi Mode,

Dit is absoluut onjuist, wat je net zegt, ik heb dat geprobeerd (af en toe moet ik in spitsuur checken). Gewoon voltarief! Trouwens, nooit geweten dat je 20% kan reizen in spitsuur. Dat was ook duidelijk aangegeven op het beeldscherm als je incheckt (vol tarief)


Mijn antwoord was inderdaad niet juist. €105 is de prijs van dalvrij. Dan heb je inderdaad geen korting in de spits. Maar je zou kunnen berekenen of op dit moment Dal-voordeel voordeliger is.

 


NS heeft aangekondigd dat op alle trajecten waar 2 of meer treinen per uur per richting rijden, de komende tijd de dienstregeling met 2 treinen per uur per richting zal worden uitgevoerd.

Op het traject Nieuwerkerk a/d IJssel - Utrecht mis ik echter de verbinding die om 8.41 uur vertrekt. Dat is een trein die IN de spits zit. Waarom is die uit de dienstregeling gehaald, terwijl daarna wél elk half uur een trein vertrekt?


 

 

Ik kan wel het nodige begrip hebben voor het standpunt van Georg. Zou wel graag meer info willen hebben op het traject waarop hij reist. (bijna een uur langere reistijd, klinkt wat extreem)

 

Joh echt. Zou je heus denken dat een uur langer onderweg zijn toch misschien wel een beetje aan lange kant is?


Joh echt? Zou je heus denken dat ik gewoon zat te liegen? Een beetje meer respect aub, of anders kijk je even naar de bericht van Jeroen . Graag in het vervolg wat netter reageren.

 

Wat?? :thinking:  Uhm...ik had het tegen pingpong hoor.


Geachte NS,

Wij zouden heel graag willen weten of Wij (2 dames van ruim 70 jaar) het mogelijk is om de einddatum  13 april van de trein kruidvat-actie te kunnen verlengen, zodat we er op een later tijdstip alsnog gebruik van kunnen maken. Graag een antwoord van U.


NS heeft aangekondigd dat op alle trajecten waar 2 of meer treinen per uur per richting rijden, de komende tijd de dienstregeling met 2 treinen per uur per richting zal worden uitgevoerd.

Op het traject Nieuwerkerk a/d IJssel - Utrecht mis ik echter de verbinding die om 8.41 uur vertrekt. Dat is een trein die IN de spits zit. Waarom is die uit de dienstregeling gehaald, terwijl daarna wél elk half uur een trein vertrekt?


@Jan K hij zou wel gewoon moeten rijden, als u deze reis in de 9292.nl invoert krijgt u de reis wel zichtbaar.  Er is een probleem in de reisplanner op dit moment waar iets niet goed in terecht komt vanuit een ander systeem, daar wordt hard aan gewerkt om dit op te lossen.


Er ontstaat op dat traject inderdaad een ‘net niet’ aansluiting tussen de sprinter Dordrecht Den Haag Centraal en Den Haag Centraal naar Amsterdam Centraal van 1 minuut en omdat die niet haalbaar is van 31 minuten.

 

Ik heb hem intern even aangekaart misschien kan een moderator dit vanaf hun kant ook nog aankaarten.

@Georg  anders even dit aangeven bij de Hc op de trein en vragen of die iets kan betekenen hier in.

 

Ik begreep die 55 minuten al niet, maar er zit dus een wachttijd van 30 minuten tussen. Tsja dat is dus echt niet handig nu. Misschien kunnen de planners bij NS hier nog even naar kijken. Door het minder aantal treinen zou er misschien een cross-over overstap gerealiseerd kunnen worden??

 

 

@Trein-D : Ik probeer i.t.t. jou hier klanten te helpen. Ik had al eerder aangegeven dat ik het in principe met TS eens was en dat NS daar iets aan zou moeten doen. Vond een reistijdtoename van 55 minuten wat extreem. TS heeft dit duidelijk uitgelegd. Misschien voortaan het topic doornemen en niet op de persoon reageren. 


NS heeft aangekondigd dat op alle trajecten waar 2 of meer treinen per uur per richting rijden, de komende tijd de dienstregeling met 2 treinen per uur per richting zal worden uitgevoerd.

Op het traject Nieuwerkerk a/d IJssel - Utrecht mis ik echter de verbinding die om 8.41 uur vertrekt. Dat is een trein die IN de spits zit. Waarom is die uit de dienstregeling gehaald, terwijl daarna wél elk half uur een trein vertrekt?


@Jan Khij zou wel gewoon moeten rijden, als u deze reis in de 9292.nl invoert krijgt u de reis wel zichtbaar.  Er is een probleem in de reisplanner op dit moment waar iets niet goed in terecht komt vanuit een ander systeem, daar wordt hard aan gewerkt om dit op te lossen.

Dat heb ik geprobeerd, maar als ik als datum 23 maart invoer, staat ook in 9292.nl dat deze reis is komen te vervallen. Misschien alleen op maandag a.s.?


Dat heb ik geprobeerd, maar als ik als datum 23 maart invoer, staat ook in 9292.nl dat deze reis is komen te vervallen. Misschien alleen op maandag a.s.?

@Jan K   Plan hem nog eens in 9292.nl en klik dan eens naar rechts toe alsof je naar een latere reis toe wilt gaan.


Er ontstaat op dat traject inderdaad een ‘net niet’ aansluiting tussen de sprinter Dordrecht Den Haag Centraal en Den Haag Centraal naar Amsterdam Centraal van 1 minuut en omdat die niet haalbaar is van 31 minuten.

 

Ik heb hem intern even aangekaart misschien kan een moderator dit vanaf hun kant ook nog aankaarten.

@Georg  anders even dit aangeven bij de Hc op de trein en vragen of die iets kan betekenen hier in.

 

Ik heb dit ook uitgezet! 


Er ontstaat op dat traject inderdaad een ‘net niet’ aansluiting tussen de sprinter Dordrecht Den Haag Centraal en Den Haag Centraal naar Amsterdam Centraal van 1 minuut en omdat die niet haalbaar is van 31 minuten.

 

Ik heb hem intern even aangekaart misschien kan een moderator dit vanaf hun kant ook nog aankaarten.

@Georg  anders even dit aangeven bij de Hc op de trein en vragen of die iets kan betekenen hier in.

 

Ik heb dit ook uitgezet! 

Super, als jullie dat voor elkaar kan krijgen !


In hetzelfde kader: reizigers tussen Friesland en Zwolle krijgen te maken met een overstap van 26 minuten in zuidelijke richting en 31 minuten in noordelijke richting. Reizigers die verder moeten richting Lelystad/Amsterdam hebben dubbel pech, want vanuit Lelystad richting Meppel is de overstap 30 minuten (in de andere richting 4 minuten - krap, maar haalbaar). Voorbeeld: Lelystad-Steenwijk gaat van 56 minuten naar 1 uur en 55 minuten, Zwolle-Steenwijk van 25 minuten naar 56 minuten. Als de basisdienstregeling lange(re) tijd aangehouden moet worden, dan zou het nuttig zijn hier, indien mogelijk, aan te sleutelen.


Voor maandag zal vanavond rond 20:00 de planner geüpdatet zijn las ik ergens.


Er ontstaat op dat traject inderdaad een ‘net niet’ aansluiting tussen de sprinter Dordrecht Den Haag Centraal en Den Haag Centraal naar Amsterdam Centraal van 1 minuut en omdat die niet haalbaar is van 31 minuten.

 

Ik heb hem intern even aangekaart misschien kan een moderator dit vanaf hun kant ook nog aankaarten.

@Georg  anders even dit aangeven bij de Hc op de trein en vragen of die iets kan betekenen hier in.

 

Ik heb dit ook uitgezet! 

 

 

Inmiddels is er een terugkoppeling geweest. Het signaal is onder de aandacht gebracht, maar wat hiermee gaat gebeuren is niet bekend, helaas. Vooralsnog blijft het advies om  de reisplanner kort voor vertrek te checken op het meest actuele reisadvies.


Er ontstaat op dat traject inderdaad een ‘net niet’ aansluiting tussen de sprinter Dordrecht Den Haag Centraal en Den Haag Centraal naar Amsterdam Centraal van 1 minuut en omdat die niet haalbaar is van 31 minuten.

 

Ik heb hem intern even aangekaart misschien kan een moderator dit vanaf hun kant ook nog aankaarten.

@Georg  anders even dit aangeven bij de Hc op de trein en vragen of die iets kan betekenen hier in.

 

Ik heb dit ook uitgezet! 

 

 

Inmiddels is er een terugkoppeling geweest. Het signaal is onder de aandacht gebracht, maar wat hiermee gaat gebeuren is niet bekend, helaas. Vooralsnog blijft het advies om  de reisplanner kort voor vertrek te checken op het meest actuele reisadvies.

Hallo Rizana,

Ik zie ook dat 't op de terugweg nog erger is (en als Hc niet meewerkt, dan ben ik nog verder van huis).

Nogmaals, als het niet goed aansluit op de andere lijnen in Den Haag CS, dan ben ik echt praktisch gedwongen om met de auto te gaan. Ik denk dat “velen” dat ook gaan doen. 

Ik kijk morgen om 05:00 uur nog eens naar, geen positieve update, dan maar een auto pakken…….echt onlogisch geregeld allemaal.


Als ik in de reisplanner kijk is het niet gelukt om e.e.a. aan te passen. Het terugschalen van het aantal treinen is gezien de situatie volkomen begrijpelijk. Het verzoek van de reiziger om dan wel voor een goede aansluiting te zorgen is m.i. ook volkomen begrijpelijk. 


Als ik in de reisplanner kijk is het niet gelukt om e.e.a. aan te passen. Het terugschalen van het aantal treinen is gezien de situatie volkomen begrijpelijk. Het verzoek van de reiziger om dan wel voor een goede aansluiting te zorgen is m.i. ook volkomen begrijpelijk. 


Weet hoeveel werk en problemen dit al gegeven heeft in de systemen, zoveel uitvallende treinen is een unicum en veroorzaakt weer problemen die nooit naar voren zijn gekomen in het verleden en waar ook nooit op gerekend is.

Er worden nu ook door de collega’s ‘achterlicht aansluitingen’ gemeld en we gaan er vanuit dat daar echt naar gekeken gaat worden.  Ik weet dat er inmiddels 1 opgelost is in het Noorden van het land en er zullen vast nog wel andere naar voren gaan komen.  Meldt ze gewoon hier dan kunnen ze bekeken worden of er een oplossing mogelijk is zonder dat we ergens anders de aansluiting op andere treinen verliezen.

Normaal wordt er een jaar uitgetrokken voor een dienstregeling om alle ins en outs te bekijken en nu was er krap een week voor om dit vanaf de grond af te regelen.  Er lag geen draaiboek klaar voor een situatie als deze omdat dit nooit in de lijn der verwachting heeft gelegen, bij niemand denk ik.


Reageer