beantwoord

Reizen met fiets van Haarlem naar Maastricht of Heerlen op zondag17 juli

  • 20 June 2022
  • 4 reacties
  • 121 Bekeken

Reputatie 3
Badge

Ik wil op zondag 17 juli de fiets (met bagage) meenemen van Haarlem naar Aken via Maastricht of Heerlen. Je weet wel: vakantietijd ;-).

Ik zie dat er zowel op het traject Utrecht-Den Bosch als Delft-Schiedam geen treinen rijden door werkzaamheden. Ik neem aan dat de fiets daar niet in mee kan.

Heeft er iemand een fatsoenlijk en haalbaar alternatief? (Afgezien van een dag later via Rotterdam reizen….)

 

Alvast dank voor het meedenken, zeker als ik iets heel simpels over het hoofd zie...

icon

Beste antwoord door Momo 20 June 2022, 17:39

Bekijk origineel

4 reacties

Op dezelfde dag via Rotterdam reizen?

Maak gebruik van de Intercity Direct tussen Amsterdam en Breda en reis vanaf Breda verder met een IC naar Eindhoven.

Houd er wel rekening mee dat het meenemen van fietsen in de IC Brussel alleen is toegestaan voor internationale reizigers. Neem liever een IC die tot Breda rijdt.

Reputatie 7
Badge +3

De IC Direct zal dan inderdaad de snelste optie zijn waarmee je niet met werkzaamheden te maken hebt. Je betaalt dan wel de toeslag en mogelijk zijn er meer reizigers met fiets die dit doen waardoor de fietsplekken bezet zijn. Andere omreisopties zorgen voor fors meer reistijd en overstappen. Verder is het nog lastig plannen in de reisplanner omdat die nu nog niet geupdate is. 

 

En is het voor jou een optie om een stukje te fietsen? Het stuk Delft - Schiedam is iets meer dan 12 km en moet in zo'n 3 kwartier wel te fietsen zijn. Of misschien gebruik maken van de metro tussen Den Haag en Rotterdam, daar mogen fietsen ook mee in de daluren en weekends.

Reputatie 3
Badge

Dank jullie wel voor de tips!

In principe zal een stukje fietsen er wel bij kunnen (het is het begin van onze fietsvakantie van Maastricht via de Véloroute dus Soleil naar Zuid-Frankrijk...), of de metro bij slecht weer. Als ik het zo even snel bekijk sluit de IC Direct van Amsterdam naar Rotterdam/Breda heel ongunstig aan op de trein van Rotterdam naar Eindhoven, dus dat maakt dan niet veel meer uit.

Ik bedacht nog de optie om van Haarlem via Utrecht of Leiden/Gouda naar Rotterdam te gaan en dan daarvandaan naar Maastricht. Scheelt meer dan een uur met de ‘normale’ route via Den Haag naar Rotterdam en dan verder, maar fietsen of metro met alle in-, over- en uitstapacties erbij kost ook bijna een uur. Enfin, er zijn in ieder geval opties 😉.

 

Reputatie 7
Badge +3

De optie via Gouda zat ik ook naar te kijken. Extra reistijd en overstappen heb je altijd wel. Het is niet echt een fijne dag om dan een fiets mee te nemen met die 2 werkzaamheden. Dan misschien maar lekker vroeg vertrekken en de langere reistijd voor lief nemen.

En het is ook nog maar afwachten of er die dag niet nog treinen worden geschrapt vanwege personeelstekort zoals nu vaker het geval is. Vooral de trajecten van/naar Utrecht hebben nu regelmatig te maken met deze problemen, dus dan zou via Utrecht niet handig zijn. 

Reageer