Skip to main content

Er zijn momenteel werkzaamheden tussen Venlo en Mönchengladbach. Op de site van DB staat dat er stop- en snelbussen rijden tussen deze plaatsen, maar als je op de NS reisplanner kijkt staan er geen bussen in en laat hij je omreizen via Heerlen.

Rijden er in werkelijkheid nu wel of geen bussen?

Eurobahn schrijft ook dat er bussen rijden:

https://www.eurobahn.de/nl/werkzaamheden/

Dus er zijn stop- en snelbussen. De DB-planner laat dat ook zien:

NS laat ook bussen zien:

Ook de binnenlandse planner kent ze:

Dus… wat is het probleem? Met welke datum en vertrektijd zoek je?


Eurobahn schrijft ook dat er bussen rijden:

https://www.eurobahn.de/nl/werkzaamheden/

Dus er zijn stop- en snelbussen. De DB-planner laat dat ook zien:

NS laat ook bussen zien:

Ook de binnenlandse planner kent ze:

Dus… wat is het probleem? Met welke datum en vertrektijd zoek je?

Op de NS-site staan alleen voor vandaag de bussen erin. Als je bv. morgen of overmorgen zoekt, laat hij je omrijden via Heerlen.


Op de NS-site staan alleen voor vandaag de bussen erin. Als je bv. morgen of overmorgen zoekt, laat hij je omrijden via Heerlen.

Voor morgen zegt de NS-site me dat ik bij NSI moet zoeken. De NS-app laat me dan inderdaad omreizen.

Dan lijkt het er sterk op dat:

  1. NS nog steeds twee verschillende datasets gebruikt voor de internationale en de binnenlandse planner. Dat onderscheid zou bij mijn weten verdwijnen maar NS is kennelijk nog niet zo ver.
  2. de binnenlandse planner minstens 1 update achterligt.

Op de DB site staat het wel goed. Het gebeurt wel vaker dat de dienstregeling van vervangende bussen door DB niet aan de NS planner wordt doorgegeven.


Op de DB site staat het wel goed. Het gebeurt wel vaker dat de dienstregeling van vervangende bussen door DB niet aan de NS planner wordt doorgegeven.

De gegevens zijn doorgegeven, aangezien ze ook bij NSI zichtbaar zijn, of bij sbb.ch, of oebb.at. Blijft de vraag waardoor ze op ns.nl niet zichtbaar zijn.


Reageer