Sleutel

  • 9 October 2023
  • 11 reacties
  • 300 Bekeken

Reputatie 3

Natuurlijk is het pad langs het spoor niet publiek toegankelijk. En dus staat er een hekje dat op slot kan. Nu is het de vraag of de baanwerkers inderdaad de moeite nemen om het slot open te doen. Foto: ‘s-Hertogenbosch Oost

 


11 reacties

Reputatie 7

Tsja, ze kunnen dat vebodsbordje ook niet in het luchtledige ophangen.

Reputatie 7
Badge +2

Wel aan een paal natuurlijk, zoals op de meeste stations. Maar ja, ik heb ook al eens een deurtje in hekwerk gespot naast een overweg...

Badge +3

Aan de constructie te zien gaat het duidelijk om een slot met twee schoten (vergelijk het slot van een voordeur), waarbij het (mits niet afgesloten met het cilinderslot) te openen is met een driehoek- of vierkantsleutel (vergelijk de deurklink van je voordeur), waarna je het achter je dicht kan gooien.

Op de foto lijkt het hekje inderdaad niet ‘op slot’ te zitten (zie de onderste schoot niet).

Sowieso een beetje overbodig want iemand die het spoor op wil kan er gewoon links omheen wippen of anderhalve meter naar beneden springen! 🤣

Badge +3

Nog een paar… 

 

Reputatie 3

Wel aan een paal natuurlijk, zoals op de meeste stations. Maar ja, ik heb ook al eens een deurtje in hekwerk gespot naast een overweg...

Klopt, dat was bij Venlo. Net zoiets.

Reputatie 3

Aan de constructie te zien gaat het duidelijk om een slot met twee schoten (vergelijk het slot van een voordeur), waarbij het (mits niet afgesloten met het cilinderslot) te openen is met een driehoek- of vierkantsleutel (vergelijk de deurklink van je voordeur), waarna je het achter je dicht kan gooien.

Op de foto lijkt het hekje inderdaad niet ‘op slot’ te zitten (zie de onderste schoot niet).

Sowieso een beetje overbodig want iemand die het spoor op wil kan er gewoon links omheen wippen of anderhalve meter naar beneden springen! 🤣

Er zit aan de andere kant een deurkruk (nee, geen klink) en daar kun je makkelijk bij. Het cilinderslot daaronder is wel degelijk op slot, ook als je geen schoot ziet.

Maar dat doet er allemaal niet toe. De mop is inderdaad dat je er zo omheen kunt stappen.

Badge +3

Maar dat doet er allemaal niet toe. De mop is inderdaad dat je er zo omheen kunt stappen.

Vroomshoop… 🤣

Reputatie 3

Maar dat doet er allemaal niet toe. De mop is inderdaad dat je er zo omheen kunt stappen.

Vroomshoop, en voor wie geen idee heeft waar dat is: tussen Mariënberg en Vriezenveen!

Waar? Nou ja ergens boven Almelo dus.. 🤣

Net zoiets, inderdaad.

Het kan zelfs gevaarlijk zijn. Een arbeider die geen zin heeft de sleutel op te zoeken (en dat lijkt me waarschijnlijk) zal om het hekje heen stappen. En als die arbeider dan ook geen zin heeft om uit te kijken, krijgt hij de trein over zich heen. Goed, dat is een theoretische mogelijkheid. Maar ik concludeer dat het hekje geen enkele functie heeft en beter weg kan. Is nog goedkoper ook.

Reputatie 7
Badge +3

Het hek is bedoeld om onbevoegden te waarschuwen en tegen te houden. Bevoegden mogen het spoor uiteraard wel betreden. Ik zou me er niet te druk om maken.

Reputatie 7
Badge +3

Beetje dit idee:

 

Reputatie 7

Dat is logisch, mrfreeze. Bike2000 is namelijk naar aanleiding van de succesvolle pilot bij de OV Fiets overgestapt naar het elektronisch slot. Het elektronisch kabelslot in dit geval.

 

Aangezien de huurder van deze fiets al strapatsen had met de OV Fiets, dacht hij: mij pakken ze niet meer ! 

Reageer