beantwoord

Spoorwegovergang Oudenbosch Bosschendijk afgesloten

  • 3 October 2023
  • 12 reacties
  • 385 Bekeken

Hallo, mijn zoon reist dagelijks het traject tussen Lage Zwaluwe en Oudenbosch. 

Nu moest hij al sinds de start van het schooljaar met de bus reizen als alternatief voor het niet stoppen van de treinen in Oudenbosch. 

Nu wordt er sinds gisterenochtend gewerkt aan het spoor in Oudenbosch en blijkt dat er niet kan worden overgestoken. Hierdoor moeten ze een heel stuk omlopen, zeker 25 minuten extra. De bus stopt aan de stationsstraat, en vandaar moeten ze naar de beukenlaan. Normaal 2 minuten, nu meer dan 20 minuten lopen.  

Is hier geen andere oplossing voor? 

 

Het betekent al met al erg veel reistijd. Ik reken het even voor u uit:

Ochtend bus ipv trein: Normaal 8.05 de trein, nu 7.25 de bus. = +40 minuten 

Lopen van station naar school: Normaal 2 minuten, nu 25 = +23 minuten

Dat is alleen de ochtend al ruim een uur extra! 

Doen we dat in de middag nog een keer en zo zijn ze extra 2uur kwijt.

Ik vind dit onacceptabel en niet te doen, wat is de oplossing van Prorail/NS?

Let wel: We betalen hier €98!! per maand voor

icon

Beste antwoord door Rory NS 3 October 2023, 14:40

Bekijk origineel

12 reacties

Goedemiddag Ilona81 en welkom bij de NS Community.

Oef, het is inderdaad vervelend dat er zo veel extra reistijd bijkomt. Helaas kan ik je niet direct een oplossing bieden, maar ik zal je bericht wel doorzetten naar de verantwoordelijke afdeling. Wellicht kunnen zij nog eens nadenken over een alternatief.

Beste Rory / NS,

Dit bericht zag ik niet eerder (email in de spam) .

Helaas is er geen alternatief gekomen en is het hele project op dit traject (LageZwaluwe - Oudenbosch een groot fiasco geworden. Mijn inziens tenminste. 6 weken lang!

Een belachtelijk lange busreis om mee te beginnen, bussen die niet reden of te vroeg vertrokken. Een spoorweg waar niet kon worden overgestoken, waardoor een groot stuk om gelopen moest worden. 

Ik heb heel veel keren naar Oudenbosch moeten rijden om mij zoon op tijd op school te krijgen. En dan heb ik het nog niet over de extra tijd die hij zelf kwijt was aan het wachten op een bus en de extra tijd in de bus. En niet onbelangrijk: de stress!! 

Ik zou het het schappelijk vinden, wanneer NS met een tegemoetkoming in de kosten voor zijn OV abonnement zou komen.  

Ik hoor het graag!

Mvg Ilona de Leeuw

 

Reputatie 7
Badge +3

Een tegemoetkoming voor een abonnement dat  tijdens werkzaamheden niet altijd gebruikt wordt zal niet gegeven worden. Je had flex immers naar basis kunnen zetten.

Dat lijkt me inderdaad erg vervelend, Ilona81. Voor vertraging vanaf 30 minuten is er een regeling. Heb je deze al bekeken?

Een tegemoetkoming voor een abonnement dat  tijdens werkzaamheden niet altijd gebruikt wordt zal niet gegeven worden. Je had flex immers naar basis kunnen zetten.

Hmm is dat zo? Fijn dat ns we daar even op wijst dan 😏

Dat lijkt me inderdaad erg vervelend, Ilona81. Voor vertraging vanaf 30 minuten is er een regeling. Heb je deze al bekeken?

Ja , het punt is dat hij niet heeft in en uit gecheckt, 5 weken lang. Omdat er bussen reden. Moest dat voor het perron gaan inchecken en bij uitstappen ook weer naar het perron om uit te checken. 
 

maar goed, ns ziet toch dat ik wel betaal en amper gebruik maak. 
 

bedankt voor je reactie iig!

Dat lijkt me inderdaad erg vervelend, Ilona81. Voor vertraging vanaf 30 minuten is er een regeling. Heb je deze al bekeken?

Ja , het punt is dat hij niet heeft in en uit gecheckt, 5 weken lang. Omdat er bussen reden. Moest dat voor het perron gaan inchecken en bij uitstappen ook weer naar het perron om uit te checken. 

In de bus moet je toch echt in/uitgecheckt zijn.

Reputatie 7
Badge +2

Dat lijkt me inderdaad erg vervelend, Ilona81. Voor vertraging vanaf 30 minuten is er een regeling. Heb je deze al bekeken?

Sinds wanneer geldt geld terug bij vertraging dan voor vertraging door geplande werkzaamheden @Laura NS 

Reputatie 7
Badge +3

Een tegemoetkoming voor een abonnement dat  tijdens werkzaamheden niet altijd gebruikt wordt zal niet gegeven worden. Je had flex immers naar basis kunnen zetten.

Hmm is dat zo? Fijn dat ns we daar even op wijst dan 😏

In de voorwaarden van flex staan de voorwaarden over wisselen van abonnement uitgelegd. Maar ik begrijp uit ander bericht dat zoon gebruik heeft gemaakt van treinvervangende bussen (zonder in/uitchecken).

Een tegemoetkoming voor een abonnement dat  tijdens werkzaamheden niet altijd gebruikt wordt zal niet gegeven worden. Je had flex immers naar basis kunnen zetten.

Hmm is dat zo? Fijn dat ns we daar even op wijst dan 😏

In de voorwaarden van flex staan de voorwaarden over wisselen van abonnement uitgelegd. Maar ik begrijp uit ander bericht dat zoon gebruik heeft gemaakt van treinvervangende bussen (zonder in/uitchecken).

Dat klopt inderdaad, met een reis die meer dan 30minuten langer duurde

Reputatie 7
Badge +3

Een tegemoetkoming voor een abonnement dat  tijdens werkzaamheden niet altijd gebruikt wordt zal niet gegeven worden. Je had flex immers naar basis kunnen zetten.

Hmm is dat zo? Fijn dat ns we daar even op wijst dan 😏

In de voorwaarden van flex staan de voorwaarden over wisselen van abonnement uitgelegd. Maar ik begrijp uit ander bericht dat zoon gebruik heeft gemaakt van treinvervangende bussen (zonder in/uitchecken).

Dat klopt inderdaad, met een reis die meer dan 30minuten langer duurde

Bij werkzaamheden kunnen reizen langer duren. Dat wordt aangegeven. Hier wordt geen compensatie voor gegeven.

Een tegemoetkoming voor een abonnement dat  tijdens werkzaamheden niet altijd gebruikt wordt zal niet gegeven worden. Je had flex immers naar basis kunnen zetten.

Hmm is dat zo? Fijn dat ns we daar even op wijst dan 😏

In de voorwaarden van flex staan de voorwaarden over wisselen van abonnement uitgelegd. Maar ik begrijp uit ander bericht dat zoon gebruik heeft gemaakt van treinvervangende bussen (zonder in/uitchecken).

Dat klopt inderdaad, met een reis die meer dan 30minuten langer duurde

Bij werkzaamheden kunnen reizen langer duren. Dat wordt aangegeven. Hier wordt geen compensatie voor gegeven.

Wat je schrijft: reizen met de trein is minder leuk 😏

Reageer