beantwoord

Spoorwerkzaamheden in de zomer rond Hilversum en Amersfoort

  • 8 April 2024
  • 1 reactie
  • 127 Bekeken

Beste NS,

 

Ik heb begrepen dat er in de maanden juli en augustus met 4 tot 8 weken werkzaamheden (deze zomer 2024) zijn. Dat vind ik best wel te lang gaan duren. En dan is Weesp, Bussum en Hilversum (Baarn en Amersfoort) helemaal niet of slecht bereikbaar per trein. Aangezien ik vaak tussen Weesp en Hilversum reis zit ik me anders me af te vragen wat ze dan in Hilversum gaan doen want zolang hoeft het anders ook niet te gaan duren? Ik hoor ook wat geruchten over een nieuw transformatorhuis maar ik weet anders ook niet of het daar mee te maken kan hebben in Hilversum. Ik doe 1x per week dagbesteding en ben anders afhankelijk van het openbaar vervoer maar in het ergste geval als er in die periode helemaal geen treinen kunnen gaan rijden dan denk ik toch beter dat ik het liefst 4 tot 8 weken vrij voor moet gaan vragen en mijn NS Flex Dal Voordeel beter tijdelijk mee kan opschorten.  

icon

Beste antwoord door Bemined 8 April 2024, 15:08

Bekijk origineel

1 reactie

ProRail heeft een globale lijst met data van de werkzaamheden: https://www.prorail.nl/verhalen/veel-gedaan-nog-meer-te-doen/lijst-met-werkzaamheden

Hilversum - Amersfoort is van 6 tot 13 juli, daarna van 13 tot 29 juli ‘Amersfoort en omstreken’, gevolgd door Amersfoort - Den Dolder van 29 juli tot 15 augustus en tot slot weer ‘Amersfoort en omstreken’ van 15 tot 19 augustus. Tot hoe ver ‘en omstreken’ reikt wordt niet gespecificeerd, maar waarschijnlijk tot de eerstvolgende stations met keervoorziening, dus bij Hilversum zullen ze nog wel blijven rijden die periode, mogelijk ook nog met een beperkt dienstregeling tot aan Baarn.

Reageer