Deze en volgende week gaan werknemers van ProRail staken (het deel aangesloten bij FNV in elk geval). Telkens 's ochtends tot 9 uur.
De gevolgen voor de reiziger zijn groot. Mijn verwachtingen zijn als volgt. En nee, dit is geen gokje, ik zit dicht bij het vuur. Maar ik kan niet zomaar posten hoe en wat.
Woensdag 13-11, regio Amsterdam en Alkmaar
Geen treinen in heel Noord-Holland en Flevoland tot na 9u. Treinen rijden wél ten zuiden van de lijn Hilversum-Leiden. Keerpunten Zwolle, Utrecht, Hilversum, Leiden
Vrijdag 15-11, regio Amersfoort en Utrecht
Omdat deze regio het midden van het land is, verwacht ik eerlijk gezegd wat chaos. Geen treinen binnen de cirkel Zwolle - Amsterdam (wél Flevoland) - Leiden - Den Haag - Gorinchem - 's-Hertogenbosch - Arnhem - Apeldoorn - Zwolle tot ruim na 9u.
Maandag 18-11, regio Rotterdam, Den Haag en Roosendaal
Geen treinen in heel Zuid-Holland, Zeeland en Noord-Brabant ten westen van Tilburg. Geen HSL-treinen. Mogelijk wél sprinters Utrecht - Gouda en Alphen - Gouda. Ook weer tot na 9u
Woensdag 20-11, regio Eindhoven en Maastricht
Tot 9u geen treinen ten zuiden van lijn Nijmegen - Geldermalsen - Dordrecht en ten oosten van Breda
Vrijdag 22-11, regio Oost-Nederland
Tot 9u geen treinen in Groningen, Friesland, Overijssel en bijna heel Gelderland. Alleen Utrecht-Ede en Amersfoort-Ede kan rijden.
PM maar voor persoonlijk advies.