beantwoord

Station Nijmegen Goffert


Is het station Nijmegen Goffert maandag 4 juli, na concert Rammstein,  geopend om te vertrekken om 23.08 richting Almelo?
Ticketbureau waar kaartjes gekocht zijn geeft aan dat het station mogelijk gesloten “kan “worden bij grotere evenementen. Graag info

icon

Beste antwoord door Tamzin 2 July 2022, 17:31

Bekijk origineel

28 reacties

Reputatie 7
Badge

Als die verbinding wordt gegeven door de NS Reisplanner dan kunt u er van uit gaan dat u gewoon kan vertrekken.

Reputatie 6
Badge +2

Hoi P.Lansink en welkom bij de Community! 

Zoals het nu lijkt, kun je deze reis gewoon maken. Tijdens grote evenementen of massa's reizigers kan het voorkomen dat de beveiliging het station tijdelijk afsluit wegens de veiligheid. Mocht het een mogelijkheid zijn, zou ik je aanraden om te proberen voor de menigte aan bij het station te zijn aangezien het voor jou wel de laatste reisoptie is. 

Badge +3

Probleem bij Goffert is dat alle treinen (bijv. sprinters naar Wijchen) er na concerten gewoon stoppen, maar dan alleen voor uitstappers.

Het station mag je dan inderdaad niet op, en zult dus met een pendelbus vanaf het Goffert stadion naar Nijmegen ‘centraal’ moeten en een volgende sprinter nemen, die vervolgens opnieuw op Goffert stopt. Onhandig.

Voor de veiligheid inderdaad (op de perrons en mogelijk overvolle treinen).

Voor richting Almelo moet je gewoon op tijd op Nijmegen zien te komen, waarbij er meestal wel voldoende buscapaciteit is geregeld door de organisatie maar dat is helaas tegenwoordig geen vanzelfsprekendheid.

Voor de veiligheid inderdaad (op de smalle perrons en mogelijk overvolle treinen).

Nijmegen Goffert heeft juist brede perrons. Het probleem is meer dat er laat op de avond maar één keer per uur een trein stopt in iedere richting.

 

Voor richting Almelo moet je gewoon op tijd op Nijmegen zien te komen, waarbij er meestal wel voldoende buscapaciteit is geregeld door de organisatie maar dat is helaas tegenwoordig geen vanzelfsprekendheid.

In het verleden is na concerten het busverkeer een paar keer flink in de soep gelopen. Mensen klaagden over wachttijden van één uur bij de pendelbussen.

Overigens wordt het station Goffert inderdaad afgesloten na afloop. https://www.greenhousetalent.com/nl/rammstein

Reputatie 7
Badge +1

Voor de veiligheid inderdaad (op de smalle perrons en mogelijk overvolle treinen).

Nijmegen Goffert heeft juist brede perrons. Het probleem is meer dat er laat op de avond maar één keer per uur een trein stopt in iedere richting.

 

Voor richting Almelo moet je gewoon op tijd op Nijmegen zien te komen, waarbij er meestal wel voldoende buscapaciteit is geregeld door de organisatie maar dat is helaas tegenwoordig geen vanzelfsprekendheid.

In het verleden is na concerten het busverkeer een paar keer flink in de soep gelopen. Mensen klaagden over wachttijden van één uur bij de pendelbussen.

Overigens wordt het station Goffert inderdaad afgesloten na afloop. https://www.greenhousetalent.com/nl/rammstein

@Tamzin

En op twitter wordt ook vandaag door NS nog steeds aangegeven dat Station Nijmegen Goffert morgenavond gewoon open is.

 

 

Reputatie 7
Badge

Met het voorbehoud dat het station afgesloten wordt als de veiligheid niet gewaarborgd kan worden.

Badge +3

Met het voorbehoud dat het station afgesloten wordt als de veiligheid niet gewaarborgd kan worden.

Met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid… 

Let op: Station Nijmegen Goffert is niet geschikt voor grootschalige evenementen en wordt afgesloten na afloop van het concert.

Voor de rest zie ik staan:

Langere treinen en extra OV inzet na afloop van het concert.

Ik mag het hopen, of misschien extra (latere) treinen? Maar dan natuurlijk niet naar alle uithoeken van het land.

Reputatie 7
Badge +1

Gisteren en eergisteren werd door NS vele malen bevestigd dat Nijmegen Goffert gewoon open zou zijn. 

 

Gisteravond bleek het station dus toch afgesloten te zijn. (blijkbaar door de organisatie van het concert: Mojo). 

 

 

Reputatie 7
Badge +1

Graag ook even het foute antwoord van Lorena NS weghalen. 

Begrijp ik nu uit de Tweet dat de beveiliging van het concert de reizigers tegen hield om het station te betreden?

Reputatie 7
Badge +1

 

Zeer onduidelijk. Zoals Lorena al aangaf kan het voorkomen dat de beveiliging het station afsluit. Het antwoord is goed en blijft staan.

Reputatie 7
Badge +3

Maar NS moet toch ook weten (en dus kunnen doorgeven aan reizigers) dat het station afgesloten is? Op de site van de organisator werd vooraf al aangegeven dat het station afgesloten zou zijn na afloop van het concert. Dan is het toch niet goed en zeer verwarrend als NS aangeeft dat het station wel open is en het kan voorkomen dat het afgesloten wordt bij drukte. Het was niet een kwestie van kan voorkomen, het was van tevoren al bekend.

Reputatie 7
Badge +1

Maar NS moet toch ook weten (en dus kunnen doorgeven aan reizigers) dat het station afgesloten is? Op de site van de organisator werd vooraf al aangegeven dat het station afgesloten zou zijn na afloop van het concert. Dan is het toch niet goed en zeer verwarrend als NS aangeeft dat het station wel open is en het kan voorkomen dat het afgesloten wordt bij drukte. Het was niet een kwestie van kan voorkomen, het was van tevoren al bekend.

Op twitter wordt al vanuit NS vermeld dat het station vanavond gesloten is. 

Reputatie 7
Badge +3

Ja nu wel, maar gister dus niet. Nou ja, beter laat dan nooit zullen we maar denken.

Het was inderdaad bekend dat het station gesloten was krijg ik nu te horen. Vreemd dat wij wat anders hadden gecommuniceerd. Gelukkig waren alle concertgangers via mail ervan op de hoogte gesteld en op de dag zelf werd dit op het station van te voren aangekondigd.

Het was inderdaad bekend dat het station gesloten was krijg ik nu te horen. 

https://www.greenhousetalent.com/nl/rammstein

Bovenstaande link heb ik al dagen geleden hierboven geplaatst. Dus dit was inderdaad al lang van te voren bekend.

Overigens kun je je afvragen waarom ze zo'n concert in hemelsnaam organiseren op een locatie zonder parkeerplaatsen en zonder OV-aansluiting.

 

 

Reputatie 7
Badge +3

Er is wel een OV-aansluiting maar die wordt dus afgesloten bij dit soort drukte. Je kunt je ook afvragen waarom een station bij een stadion niet zo in ontworpen dat het wel gebruikt kan worden bij een dergelijk groot evenement .

Reputatie 7
Badge +3

Op zich is het prima te lopen van het Goffertpark naar station Nijmegen. Ben vaak naar concerten daar geweest, maar ik heb volgens mij nog nooit gebruik gemaakt van station Goffert of de pendelbussen.

Volgens mij was station Goffert er ook al eerder dan dat er grote evenementen werden georganiseerd.

Er is wel een OV-aansluiting maar die wordt dus afgesloten bij dit soort drukte. Je kunt je ook afvragen waarom een station bij een stadion niet zo in ontworpen dat het wel gebruikt kan worden bij een dergelijk groot evenement .

Daar is wel rekening mee gehouden. Het station heeft bijv. veel bredere perrons dan elders gebruikelijk is 

Reputatie 7
Badge +3

Er is natuurlijk ook wel verschil tussen het stadion en het park. Het stadion biedt plek aan 12.500 mensen. Daarvoor zal het station groot genoeg zijn. De evenementen in het park gaan richting de 70.000.

Badge +3

NS doet er op Twitter erg luchtig over. € 320 aan taxikosten? Vul het declaratieformulier maar in… 😂

 

Reputatie 7
Badge +1

NS doet er op Twitter erg luchtig over. 320 euro taxikosten? Vul het declaratieformulier maar in… 😂

 

Die kunnen er inderdaad wel erg luchtig over doen. Claim wordt toch afgewezen. Zoals met al die zelfgenomen taxi's. Je zou enig leereffect verwachten bij NS. Ik zie er helaas niets van.

Badge +3

Begrijp ik nu uit de Tweet dat de beveiliging van het concert de reizigers tegen hield om het station te betreden?

Dat klopt. Het station wordt gewoon bediend (er rijden en stoppen treinen) maar concertgangers worden na afloop via hekken (en beveiligers) richting (de bussen naar) Nijmegen ‘centraal’ geleid.

Op zich wel logisch als er ‘s avonds per richting maar één sprinter per uur stopt, dat gaat natuurlijk nooit passen. Wel pech als je alleen maar naar bijv. Wijchen of Ravenstein moet.

Badge +3

Oh oh, de terrorboeren gaan de Goffert blokkeren lees ik?

 

Reageer