Storing trein reis, geld terug | NS Community
beantwoord

Storing trein reis, geld terug

  • 11 September 2022
  • 4 reacties
  • 157 Bekeken

Ik heb onlangs 2x een retour ticket gekocht voor aanstaande zondag 18 september 2022, van Hoogeveen naar Amsterdam Bijlmer ArenA. Ik zie nu in de NS app, dat er een storing is, dus een deel van de reis niet door kan gaan. Hierom zou ik graag het geld van de tickets terug willen ontvangen, aangezien we de reis niet kunnen maken.

 

Met vriendelijke groet,

Susannah Prins

icon

Beste antwoord door Tochjo 11 September 2022, 14:44

Bekijk origineel

4 reacties

Badge +3

Er kunnen de komende tijd geen treinen rijden tussen Dronten en Lelystad. De reisadviezen die de reisplanner nu geeft voor 18 september, zijn daardoor niet mogelijk. Maar u kunt wel van Hoogeveen naar Amsterdam Bijlmer ArenA reizen. De reis gaat dan via Amersfoort en duurt iets langer.

U kunt in de reisplanner aangeven dat u via Amersfoort wilt reizen. Dan ziet u nu al de reisadviezen die op 18 september wel mogelijk zijn. Op de dag zelf zal de reisplanner die adviezen ook tonen zonder dat u expliciet aangeeft via Amersfoort te willen reizen. Helaas lukt het NS niet om de niet-rijdende treinen eerder dan een dag uit de reisplanner te halen, waardoor het nu even behelpen is met de via-optie.

Reputatie 7
Badge

U kunt gewoon via Amersfoort tussen Hoogeveen en Amsterdam Bijlmer Arena reizen. Er is geen reden om geld terug te vorderen.

Bedankt voor de reacties. Ik reis zelf bijna nooit met het ov, en mijn moeder al helemaal niet. Dus voor ons is het daarom onbekend terrein als er staat storing, en ik hierbij niet duidelijk kan vinden welke trein of bus ik dan moet hebben.. Ik dacht hierdoor dat er geen trein rijdt op een bepaald stuk, en we daardoor niet op bestemming kunnen komen. Hopelijk staat er op de dag zelf wat meer info over hoe en waar we moeten zijn om van Hoogeveen naar Amsterdam Bijlmer te reizen.

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Die melding over storing is meer ter informatie dat je mogelijk (en in dit geval zeker) te maken krijgt met uitval van treinen, gewijzigde vertrektijden, extra overstappen, busvervoer, langere reistijd of omleidingen.

Zolang een reisadvies niet grijs is (met de tekst Rijdt niet of niet mogelijk) dan kan je dat advies gewoon opvolgen.

De Reisplanner wordt per dag bijgewerkt, dus kijk zaterdagavond even wat er zondag allemaal rijdt.

Voor Hoogeveen - Bijlmer ArenA is het handigst via Utrecht, dan hoef je niet met een bus tussen Dronten en Lelystad.

Reageer