Skip to main content

Hi NS,

Donderdagavond en eerder deze avond reisde ik tussen Amersfoort en Zwolle vanwege d estoring tussen Lelystad en Dronten. Op dit traject wordt vaak ICM6 of ICM7 ingezet. Vooral donderdagavond leverde dit in de 669 tussen Amersfoort en Zwolle heel veel staplaatsen op.

Wat houdt jullie tegen om in Utrecht en Zwolle een treinstelletje bij te plaatsen en af te trappen? Of zo veel mogelijk DDZ in te zetten als dat meer capaciteit biedt? Nu lijkt het een beetje struisvogelpolitiek.
 

Een derde stel vereist een extra conducteur die er niet is. Daarnaast is er niet veel extra materieel voor omdat de intercity's op de Flevolijn alleen uitvallen tussen Almere en Zwolle maar de rest van hun traject wel rijden..


In een ander topic is al uitgelegd dat een stelletje aftrappen of bijplaatsen veel makkelijker gezegd is dan gedaan. Dat gaat het niet worden.

Als het oplossen van de problemen tussen Lelystad en Dronten veel langer gaat duren dan de nogal optimistisch eerste berichten, wordt het tijd voor NS om te kijken naar de materieelinzet in de treinen die via Amersfoort naar het noorden rijden.


Reageer