Kan de NS eens iemand in dienst nemen die duidelijk kan communiceren over geplande werkzaamheden? Misschien ligt het aan mij, maar ik vind de aankondigingen meestal onbegrijpelijk.
Bijvoorbeeld: Hengelo. Wat er gebeurt en wat de gevolgen zijn kun je niet begrijpen. Er staat alleen dat van vrijdag 29 april t/m maandag 2 mei er hinder is, en let op, ook hierna hinder…….. (Wees duidelijk AUB!!!)
Plan de reis 10 dagen voor vertrek. (get real, in welke wereld leef jij eigenlijk….) Door werkzaamheden van, via, naar Hengelo rijden er bussen. Met deze info kun je echt helemaal nix. Op z'n minst moet je vertellen tussen waar en waar de storing is en ook waar dingen weer normaal zijn zodat je inderdaad kunt plannen naar een ander vertrekpunt te gaan. Bv,
- Tussen Hengelo Enschede rijdt geen trein
- tussen Hengelo Oldenzaal (en Bad Bentheim) rijdt geen trein
- tussen Hengelo Delden rijdt geen trein; Tussen Delden Zutphen rijden wel treinen
- Hengelo Almelo rijd geen trein; vanaf Almelo gaat alles weer gewoon (of van waar dan ook in realiteit de treinen wel weer rijden).
Aan de kaart heb je ook niets, want de enige info die gegeven wordt is wat er bij Hengelo staat.
NS, je bent er om het klanten te helpen, niet met een kluitje in het riet te sturen. Graag onmiddellijke verbeteringen in de communicatie. Zo moeilijk is het nou ook weer niet.