Hoi,
Als er sprake is van een vervangend busvervoer waar je normaal de trein voor pakt. Hoe werkt dat? En hoe zit het met de kosten? Ik heb namelijk een ns abonnement en niet voor bussen.
graag hoor ik.
Hoi,
Als er sprake is van een vervangend busvervoer waar je normaal de trein voor pakt. Hoe werkt dat? En hoe zit het met de kosten? Ik heb namelijk een ns abonnement en niet voor bussen.
graag hoor ik.
Hoi,
Als er sprake is van een vervangend busvervoer waar je normaal de trein voor pakt. Hoe werkt dat? En hoe zit het met de kosten? Ik heb namelijk een ns abonnement en niet voor bussen.
graag hoor ik.
Er staan mobiele incheckpaaltjes van NS bij de bussen, je betaalt dus gewoon de NS tarief voor de bussen.
Normaal gesproken zou je uit moeten checken bij zo'n mobiele incheckpaal zodra je klaar bent met de vervangende bussen, maar als je verder moet reizen met de trein kan dat duurder uitlopen. Ga je dus verder op een station met poortjes zou ik niet uitchecken en door de poortjes gaan met een betaalpas en direct weer uitchecken met die betaalpas.
Heeft het station geen poortjes dan hoef je helemaal niet uit te checken .
Dan blijf je ingecheckt met je ov chipkaart en betaal je niet extra voor je reis.
Tussentijds uitchecken en weer opnieuw inchecken is alleen duurder als het station waarop dit gebeurt, niet op de kortste route ligt. Dat speelt bijvoorbeeld bij Amsterdam Zuid op een reis van Utrecht naar Almere. Als tussendoor op de kortste route wordt uit- en ingecheckt, zoals bij treinvervangend busvervoer het geval zal zijn, dan is dat niet duurder.
Tussentijds uitchecken en weer opnieuw inchecken is alleen duurder als het station waarop dit gebeurt, niet op de kortste route ligt. Dat speelt bijvoorbeeld bij Amsterdam Zuid op een reis van Utrecht naar Almere. Als tussendoor op de kortste route wordt uit- en ingecheckt, zoals bij treinvervangend busvervoer het geval zal zijn, dan is dat niet duurder.
het kan duurder uitvallen en alleen al om die reden zou ik niet tussentijds uitchecken ook al valt het niet duurder uit, maar goed die keuze moet TS zelf maar maken .
De meeste reizigers weten echt niet dat het zo allemaal werkt en willen ook helemaal niet de moeite doen om dat te controleren. Het is eigenlijk ook idioot dat de mogelijkheid bestaat dat je meer moet betalen, dat daar nog niks beters is op bedacht is weer heeeel teleurstellend.
Zoals de mogelijkheid om door poortjes te gaan als je op een andere station hebt ingecheckt en weer door poortjes moet.
Met meerdere personen met 1 chipkaart door een poortje is in dit geval niet mogelijk want zodra je op het nieuwe station hebt 'ingecheckt' kan dat niet nog een keer.
Ik heb TS er in iedergeval op behoed .
Bij vervangend busvervoer wordt er op een bepaalde lijn gewerkt. Van station naar station zal dus altijd de kortste route zijn zoals
Bij vervangend busvervoer wordt er op een bepaalde lijn gewerkt. Van station naar station zal dus altijd de kortste route zijn zoals
Goh, maar tussentijds uitchecken maak het niet altijd de kortste route, dat is m'n hele punt.
Als TS een reis zou maken van Vlissingen naar Amsterdam en er zouden werkzaamheden zijn tussen Vlissingen en Middelburg, waardoor TS tussentijds moet uitchecken, dan kost dit hen ook meer geld. Want het maximumtarief van €29,40 wordt 'gereset'.
€2,60 + €29,40 zou TS dan betalen.
Bij vervangend busvervoer wordt er op een bepaalde lijn gewerkt. Van station naar station zal dus altijd de kortste route zijn zoals
Niet persé. Bij de werkzaamheden op Amersfoort Centraal reden er bijvoorbeeld bussen naar Driebergen-Zeist en dat ligt niet op de kortste route naar Utrecht (sterker nog: het lag helemaal niet op die route).
Als je daar dan uit- en weer incheckt op een reis naar Utrecht betaal je Utrecht - Driebergen-Zeist dus twee keer in plaats van de 0 keer die je het zou moeten betalen.
Als je incheckt bij het beginstation en vervolgens weer uitcheckt voor het busvervoer dan weer incheckt bij de bus vervolgens weer uitcheckt bij de bus en weer incheckt bij het treinstation en op je bestemming uiteindelijk weer uitcheckt, blijf je de gehele reis ingecheckt en is er dus geen sprake van meerkosten.
Bij vervangend busvervoer wordt er op een bepaalde lijn gewerkt. Van station naar station zal dus altijd de kortste route zijn zoals
Niet persé. Bij de werkzaamheden op Amersfoort Centraal reden er bijvoorbeeld bussen naar Driebergen-Zeist en dat ligt niet op de kortste route naar Utrecht (sterker nog: het lag helemaal niet op die route).
Als je daar dan uit- en weer incheckt op een reis naar Utrecht betaal je Utrecht - Driebergen-Zeist dus twee keer in plaats van de 0 keer die je het zou moeten betalen.
Er reden dus helemaal geen bussen richting Utrecht? In dat geval moet NS daar toch echt wel wat mee doen want dan zijn ze dus de mensen laat ik het zacht zeggen op het verkeerde been aan het zetten.
Als je incheckt bij het beginstation en vervolgens weer uitcheckt voor het busvervoer dan weer incheckt bij de bus vervolgens weer uitcheckt bij de bus en weer incheckt bij het treinstation en op je bestemming uiteindelijk weer uitcheckt, blijf je de gehele reis ingecheckt en is er dus geen sprake van meerkosten.
En daarom zijn er tientallen topics waarbij mensen toch meer betaalde door het tussentijds in- en uitchecken, grappig.
Er reden dus helemaal geen bussen richting Utrecht? In dat geval moet NS daar toch echt wel wat mee doen want dan zijn ze dus de mensen laat ik het zacht zeggen op het verkeerde been aan het zetten.
Nee want je kon gewoon via Driebergen-Zeist naar Utrecht, je hebt hier zelf ook nog onder de post gereageerd?
Gek dat iemand behoeden weer transformeert in een discussie .
Gek dat iemand behoeden weer transformeert in een discussie .
Je moet ingecheckt blijven voor je reis. De NS moet dat voor je faciliteren, dus bij de bus (of metro) is er een NS in/uitcheck paal… ergens.
En bij metro één poortje open voor NS reizigers, goed zoeken
Reizen met trein vervangend vervoer (bussen) is een alternatieve vorm van reizen. Deze wordt 'gratis' aangeboden bij stremmingen of werkzaamheden.
Het is ook een geheel verzorgde, uitdagende en avontuurlijke manier van reizen. Als u op zoek bent naar een leuk uitje, dan is dit van harte aanbevolen.
Op de stations volgt u de gele borden naar de plek waar de NS bussen aankomen en vertrekken.
Hier vindt u de mobiele in-/uitcheckpaal. Dat is een lage grijze kast waar een paaltje aan vast zit, die u kunt kennen van de perrons.
Ze staan op de meest onverwachte plekken, dus even goed om u heen kijken.
Ook in de bus is een incheck vereist.
Voordat u de bus in gaat, zorg ervoor dat u naar het toilet geweest bent, iets te drinken en te eten bij u heeft. U weet waar u vertrekt, maar niet waneer en waar u eindigt.
Regelmatig zijn er mensen in gekleurde hesjes die de boel coördineren en begeleiden. Als ze niet worden afgeleid door hun eigen collega's, hun telefoons, koffie, lunch of toilet.
Op elke bus staat vermeld of het een stop of snelbus is. Sta er echter niet van te kijken dat u met de snelbus toch de stopbus route volgt.
Als u geluk heeft, dan heeft u een Nederlands sprekende chauffeur. Soms een Engelstalige. Voor een extra effect ook andere talen.
Voor een verrassingselement kent de chauffeur de route soms niet op zijn duimpje en mag u als reiziger de chauffeur naar het volgende station gidsen. Daarom is het ook handig dat u een opgeladen telefoon voor navigatie mee heeft.
Uiteindelijk komt u bij uw bestemming uit en wordt u opgewacht en ontvangen door enthousiaste mensen in hesjes. Als ze tijd hebben ten minste. Want de prioriteit ligt soms bij wat anders dan u zou verwachten.
Of u wel of niet moet inchecken kunt u in bovenstaande discussie wel terug vinden.
Tip : neem uw ov chipkaart, bankpas, creditkaart mee . Ook al heeft u een kaartje, soms heeft u ze toch nodig om in-/uit te checken zonder extra kosten te maken.
Dit verhaal berust op waargebeurde ervaringen, maar is geen garantie dat uw reis ook zo zal verlopen.
Het gaat namelijk ook regelmatig prima.
Dit is inderdaad een (uitzonderlijke) situatie waarin het wel duurder zou uitpakken. Dit voorbeeld was ik even vergeten.
Als TS een reis zou maken van Vlissingen naar Amsterdam en er zouden werkzaamheden zijn tussen Vlissingen en Middelburg, waardoor TS tussentijds moet uitchecken, dan kost dit hen ook meer geld. Want het maximumtarief van €29,40 wordt 'gereset'.
€2,60 + €29,40 zou TS dan betalen.
Dat is alleen zo zijn als er in Middelburg meer dan 35 minuten tussen uitchecken en opnieuw inchecken zou zitten. Als dat niet het geval is, geldt van rit naar reis en blijft de lange-afstandskorting, en daarmee ook het maximum tarief voor de hele reis, behouden.
Ze zijn niet hoog, dus je kijkt er snel overheen. Bij grote drukte valt deze ook niet op. Bij gepland trein vervangend vervoer zal deze vaak wel ergens staan.
Vaak staan ze hetzij naast de bushalte, of langs de kortste route die je loopt tussen het station en de bushalte.
Op Gouda stonden ze laatst bij het laatstgenoemde, tot mijn grote verbazing.
Ze zijn niet hoog, dus je kijkt er snel overheen. Bij grote drukte valt deze ook niet op. Bij gepland trein vervangend vervoer zal deze vaak wel ergens staan.
Er zit ook nog wel eens een paal met bord over in- en uitchecken aan vast, dan is die wat meer zichtbaar.
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.