Vervangend busvervoer werkzaamheden Leiden - Den Haag 27 - 29 januari

  • 27 January 2024
  • 5 reacties
  • 188 Bekeken

Reputatie 7
Badge +3
  • Super user
  • 15716 reacties

Dit weekend zijn er werkzaamheden tussen Leiden en Den Haag Mariahoeve en rijden er stopbussen. Alleen de stopbussen Leiden Centraal - Mariahoeve stoppen niet bij De Vink. Er rijden ook stopbussen Leiden Centraal  - Voorschoten die wel bij De Vink stoppen. Dat betekent dus als je vanaf De Vink reist naar Mariahoeve of verder dat je eerst met de ene stopbus naar Voorschoten moeten en dan met een andere stopbus naar Mariahoeve.

Wil je naar Den Haag Centraal dan nog even 16 minuten wachten (als de bussen tenminste op tijd rijden) op de IC en vanuit de IC weer op Den Haag HS overstappen op de sprinter naar Den Haag Centraal. Totaal 1 uur en 10 minuten, voor een ritje wat normaal 14 minuten is. En dan vrolijk melden bij de werkzaamheden dat er 30 minuten extra reistijd is.

Kan dat nou echt niet anders? Bv gewoon een stopbus die op alle stations stopt en een snelbus die De Vink en Voorschoten overslaat. Dit biedt niet alleen voordeel voor de reizigers vanaf De Vink (geen overstap en wachttijd op Voorschoten), maar dat scheelt ook een tussenstop voor de reizigers Leiden - Den Haag.

 


5 reacties

Reputatie 7
Badge +3

En als ik toch aan het zeuren ben, bij de werkzaamhedeninfo staat dat de bussen bij De Vink vertrekken vanaf de OV-halte aan de Trompweg. Ik fietste er eerder vandaag langs en zag aan de Voorschoten kant van het station bij het Trompplein een haltebord staan met dienstregelingtabel + infobord dat je moest inchecken maar geen incheckpaaltjes, en daar stonden ook mensen te wachten. Maar 300 meter verderop bij de Arriva bushalte aan de Trompweg / hoek Admiraal de Ruytersingel stonden de incheckpaaltjes. Wat staat er nu verkeerd? Dat haltebord of de paaltjes? 

Het is al tijden zo dat de bussen stoppen bij de Arriva halte, dat is ook een logische halte omdat de bussen zo van de Trompweg de Admiraal de Ruytersingel op gaan. 

 

Reputatie 6

Wat een armoede zeg Er zijn sowieso veel teveel buitendienststellingen, en de alternatieven worden steeds prehistorischer.

Reputatie 7
Badge +1

Ik kan het niet handig vinden deze werkzaamheden gelijktijdig met de werkzaamheden bij Schiphol. Dat ging vanmiddag natuurlijk al weer mis doordat Schiphol na een ongeval per trein helemaal niet meer bereikbaar was. Ik kwam een tweet tegen van iemand die van Den Haag HS per OV naar Schiphol moest. Ging zelf even kijken maar volgens 9292 was de reisduur dus 2,5 uur. Hoeveel zal het zijn een goede 40 kilometer?

Reputatie 6

Ik heb het intern aangekaart, het is inderdaad niet ideaal zoals het nu gaat. Verder staat het haltebord dan wat ver weg, zoals je al aan hebt gegeven gaan de bussen altijd langs de Arriva bushalte aan de Trompweg. Als het goed is staat het ook aangegeven bij het haltebord dat je daar dan heen dient te lopen, maar ik zet ook hier een melding over door om dit nog verder te verduidelijken. 

Reputatie 7
Badge +3

Ik vraag me af of het bij het haltebord staat aangegegeven dat je verder moet lopen naar de Arriva halte, zover heb ik niet gekeken. Wel zag ik toen ik terug fietste van het boodschappen doen dat er een groepje van 5 of 6 mensen stond te wachten bij het haltebord, op de heenweg misschien maar 2 (weet niet of dezelfde mensen er later nog stonden, daar niet op gelet). 

Ook staat er normaal nog een groot geel bord met “Naar de bussen” ongeveer bij de P+R/fietsenstalling, die stond er nu niet. Ik zag wel zo'n bord aan de Stevenshofkant van het station en een sticker op de muur naast één van de trappen en daar hield het op. De borden wijzen dus niet verder dan het station en vlak buiten het station aan de Voorschoten kant staat dat haltebord. Als ik niet bekend zou zijn in de buurt en niet op de hoogte van de Arriva halte als gangbare NS-bus halte zou ik bij dat haltebord gaan staan en dan maar desnoods even bij het station de trap omhoog nemen om in te checken. Zelfs terwijl ik dit wel weet, dacht ik in eerste instantie dat nu een keer wel de NS bushalte bij het station was tot ik doorfietste en de paaltjes zag staan bij de Arriva halte. De plek waar nu het haltebord staat was tot een maand of zo geleden nog enige tijd de tijdelijke halte voor bus 5 omdat die omgeleid werd vanwege werkzaamheden aan de Hoflandbrug. Dan zou het nu ook een NS bus halte kunnen zijn. 

Reageer