beantwoord

vervangend vervoer vervangt niet de laatste treinen en daardoor kan ik niet meer thuis komen


Reputatie 3

Ik ga zondag aanstaande naar het theater in Amsterdam. 
Omdat jullie geen bussen inzetten na 2345 tussen Eindhoven en Helmond kan ik niet meer thuis komen. Dit was niet bekend toen ik het kaartje voor het theater kocht de laatste trein zou ik wel hebben gehaald. Is het niet verplicht dat jullie vervanging regelen als treinen niet rijden? Ik kan nu niets meer en mis de voorstelling. Ook naar dat geld kan ik fluiten. De chat klantenservice kan niets voor mij betekenen. Er zijn best veel mensen die volledig afhankelijk zijn van het openbaar vervoer. 

icon

Beste antwoord door Melissa NS 6 March 2024, 21:32

Bekijk origineel

33 reacties

Reputatie 4

Normaal gesproken gaat de laatste trein op zondag om 0.33 uur. Waarom mogen jullie dan nu om 23.45 uur stoppen?

Volgens de concessie is er geen verplichting voor NS om na 24.00 uur überhaupt nog treinen te laten rijden. Alles wat na er 24.00 uur nog rijdt is een extraatje, die treinen mag NS bij wijze van spreken morgen opheffen.

Niet te geloven, weer een bizarre verrassing. Welke gewone reiziger weet dit? Wat onbetrouwbaar. En dan wordt pas vrij kort tevoren de dienstregeling in de planner aangepast, daar kan je als reiziger die laat terugkomt van vakantie of dus al maanden tevoren theaterkaartjes heeft, niks mee. Kan je niet op bouwen. Ben er altijd vanuit gegaan dat er vervangend busvervoer is tot ca. de vertrektijd van de laatste trein. En zo hoort dat ook! 

Vreemd.

Laatste bus: 

Zaterdag 9 maart 23.45.

Zondag 10 maart 23.45

Ma-Vr 11-15 maart  0.47.

Zaterdag 16 maart 1.45.

Zondag 17 maart 23.45

 

Wat zou de achterliggende reden zijn? Foutje ?

Reputatie 4

Deze hardwerkende vrouw werkt week in week uit minimaal 40 uur waarvoor ze een lagere beloning krijgt dan de topmannen van de ns. 

Topmannen werken bij NS wel heel wat meer dan 40 uur. Het gewone personeel op de werkvloer komt bij NS echter meestal niet verder dan 32 uur.

NS is de laatste jaren vooral bezig geweest met de (financiële) belangen van het personeel waardoor de belangen van de reiziger nogal in de knel zijn geraakt.

En verder gaat voor niets de zon op. Alles moet wel ergens van betaald worden en de overheid kan niet alles oeverloos subsidiëren.

Die topman en bij NS werken meer dan 40 uur. Dat mag ook wel voor dat absobitant salaris van ze. En als er dan wat is geven ze niet thuis of huppelen weer naar oon zoveelste nieuw baantje.

Mensen in de (ouderen)zorg weten wat werken is. In vergelijking met dat werk doet is het werk van oa Koolmees haast een hoobybaantje,

Reputatie 5

En verder gaat voor niets de zon op. Alles moet wel ergens van betaald worden en de overheid kan niet alles oeverloos subsidiëren.

 

Exact, naar beneden trappen.
Het openbaar vervoer kreeg een rijksbijdrage van 2 miljard per jaar en doet daarmee een bijdrage aan het behalen van de Parijs doelstellingen. Helaas is er door de liberalisering van deze nutsfunctie gigantisch veel overhead kosten voor marketingsmedewerkers, onnodige stations en managementlagen. Ik wil gewoon van A naar B, wat decennia lang heel goed ging in Nederland. 
Shell krijgt een rijksbijdrage van minimaal 2,1 miljard per jaar, en vervuilt tot op de dag van vandaag gigantisch veel. Dit is nog maar 1 van de bedrijven waar het geld heen gaat, veel mensen hebben niet eens gehoord van Atradius of Yara sluiskil maar toch krijgen ook die subsidieslurpers miljarden van de liberalen. En dan ben ik nog niet eens begonnen over de brievenbusfirma’s die de liberalen maakte voor hun vervuilende vrienden. 
Wanneer gaat klm accijns betalen? Wanneer gaat schiphol van het staatsinfuus af? Wanneer gaan we het openbaar vervoer op het niveau krijgen van een kwart eeuw geleden? Ik weet nagenoeg zeker dat ik die dingen nooit meer mee ga maken. Als we nu op weg waren om de klimaatdoelstellingen te behalen zou ik je verhaal nog wel begrijpen, maar we lopen decennia achter. Thatcher zou trots op je zijn!

Velen willen de klimaatdoelstellingen helemaal niet halen. We worden gedwongen door een deel van die mensen die dat wel willen om dat te doen. Maar dat willen veel mensen ook niet. En hopelijk blijft dat zo. Shell? Geen benzine=Geen auto=Geen samenleving. En die andere zijn ook allemaal erg belangrijk. Je moet niet alleen maar aan het klimaat denken, anders gaat het zeker mis. Er zijn natuurlijk ook veel mensen die er voor zijn, maar sommige totaal niet. KLM is al duur genoeg zonder accijns, en Schiphol ook. OV op het oude niveau? Waarschijnlijk nooit meer. Het zou mooi zijn, maar het OV voldoet steeds minder aan de eisen van vandaag. Het rijdt niet om de minuut, er zijn andere mensen, het is druk en er zijn ook nog eens vele storingen. OV voor korte afstand gaat denk ik niet meer werken, OV voor lange afstand wel. Fossiele subsidies? Ik ben voor. Benzine en Kerosine is al duur genoeg.

Reputatie 3

Blijf jij maar de hoge heren van shell verdedigen, ik kom op voor de Nederlander die zijn rekening niet meer kan betalen. Als je echt zo naief bent dat je denkt dat die subsidieslurpende multinationals er voor jou zijn dan snap ik wel dat je een prooi voor hun machtige lobby bent. Die miljarden die naar shell en andere vervuilers gaan komen echt niet bij jou terecht hoor, die gaan linea directa naar de top! 
Snap toch al niet die behoefte van rechtse mensen om de elite te verdedigen, dat zag je ook al terug toen Unilever aan belastingontwijking deed. En het aantal daklozen stijgt maar, en het aantal mensen met hoge schulden ook. 

Badge +3

Nogal off-topic dit bovenstaande, maar ik snap goed dat je graag thuis wilt komen na een theaterbezoek in Amsterdam.

Als die trein gewoon op de (gele) vertrekstaten staat https://assets.travelsupport-p.cla.ns.nl/stations/vertrekstaten/ehv1.pdf dan zou er (ook bij werkzaamheden) gewoon vervangend vervoer moeten zijn!

Wel fijn dat het geregeld wordt, dus bloemetje van de NS voor de wmo begeleidster die een taak die eigenlijk aan NS toebehoort overneemt! 🌷

Je zou je anders kunnen afvragen waarom er nog een dienstregeling/spoorboekje (en die vertrekstaten) bestaan? Wie helemaal geen internet of NS app heeft weet niet beter… (onwaarschijnlijk, maar denkbaar voor digibeten en zo).

Reputatie 7

 

Bij gebrek aan een dislike, dan maar zo. 👎 

Tja, dat moet je toch vooral de mensen verwijten die destijds dat domme concessiecontract hebben afgesloten.



Hoezo? Het is toch NS die besluit om de laatste treinen niet te vervangen door bussen? 

En de te verwachten reactie van jou dat er in de laatste treinen alleen studenten zitten die ook kunnen fietsen of dat het in Japan ook zo geregeld is, hoeft niet en slaat ook nergens op.

Reputatie 6

dit is natuurlijk ridicuul, maar helaas wordt dit normaal gevonden intern bij NS. Het simpele feit is dat men dienstregelingen publiceert die helemaal niet bestaan. pas enkele dagen (2 ofzo?) weet je echt zeker welke dedienstregeling gepland is. Te triest voor woorden. 

Reputatie 3

Wel fijn dat het geregeld wordt, dus bloemetje van de NS voor de wmo begeleidster die een taak die eigenlijk aan NS toebehoort overneemt! 🌷

 

Gaat helemaal goed komen, daar zorg ik wel voor!
 

Wie helemaal geen internet of NS app heeft weet niet beter… (onwaarschijnlijk, maar denkbaar voor digibeten en zo).

 

Dit komt vaker voor dan dat veel mensen in de gaten hebben. De film Hors Normes geeft een mooi inkijkje in het autistische brein, en ondanks dat er heel veel autisten in de ict werken zijn er ook heel veel autisten die direct overprikkelt raken van ieder scherm. Voor deze lotgenoten wordt het met de dag lastiger om in de maatschappij te participeren. Mij is ooit beloofd door de ns dat ik ten alle tijden vragen of klachten door kan geven bij de ns balie op station EIndhoven en de laatste 6 jaar krijg ik daar alleen maar te horen: ja dan moet je de klantenservice bellen of via de ns chat regelen. Er zijn autisten die op het hoogste niveau muziek kunnen maken of die een grote bijdrage doen aan bijvoorbeeld de dienstregeling of de ontwikkeling van energie-opslag, maar die door hun beperkingen volledig in paniek raken als het ov-poortje een afwijkend geluid maakt en ze niet weten waarom. 
De gemiddelde autist kiest er daarom steeds vaker voor om gewoon ten alle tijden in huis te blijven. Ik doe mijn best om me niet te laten ontmoedigen, maar ook ik heb steeds de neiging om me volledig af te zonderen van de samenleving. Daarom ben ik ook blij met jullie steun in deze, jullie laten zien dat er nog heel veel mensen zijn die om mij bekommeren. Mede daardoor ga ik nu ook een heel fijn weekend tegemoet, dank daarvoor! 

Reageer