beantwoord

Waarom niet logisch nadenken?

  • 28 September 2023
  • 6 reacties
  • 243 Bekeken

Komend weekend wil ik van Schothorst naar Utrecht Centraal. Zie ik tot mijn verbazing dat de bussen naar Den Dolder gaan en niet naar Utrecht Centraal vanwege alweer werkzaamheden.

Een snelbus naar Utrecht Centraal had toch wel veel dingen opgelost. Wat normaal ongeveer 20 minuten is, wordt nu 1 uur en ongeveer 5 minuten.

Wordt er wel rekening gehouden met mensen die naar hun werk willen en daarna ook weer naar huis willen op een redelijk normale manier.

En rijden die bussen wel, vanwege personeels tekort.

Normaal neem ik de trein van 7:56, nu de bus van 7:22. Het is meer een tip, want de meeste mensen willen gelijk naar Utrecht.

icon

Beste antwoord door Tamzin 28 September 2023, 18:34

Bekijk origineel

6 reacties

Er rijden van/naar Amersfoort helemaal treinen omdat het hele knooppunt Amersfoort buiten dienst is. Er zal daarom gezien het structurele tekort aan bussen gekeken zijn naar oplossingen waarvoor zo min mogelijk bussen nodig zijn.

Bussen naar Utrecht Centraal die in Utrecht de hele stad door moeten (wat erg veel tijd kost) zijn daarbij waarschijnlijk geen haalbare kaart. Reizigers van Amersfoort naar Utrecht gaan daarom via Driebergen-Zeist omdat dat (qua tijd) maar een kort bustraject is.

Het lijkt er op dat er dus juist heel logisch is nagedacht over de beste oplossing om oeverloze wachttijden voor busvervoer te voorkomen. 

Reputatie 7
Badge +3

Op zich is het al heel wat dat er een rechtstreekse bus rijdt van Amersfoort Schothorst naar Den Dolder die daar aansluit op de Sprinter van Baarn naar Utrecht. Ik zie ook verbindingen in de reisplanner via veel onhandiger routes.

Ik denk dat er weer heel wat NS-reizigers op het verkeerde been gezet gaan worden en denken dat ze met bus 70 van Syntus van Amersfoort naar Soest Zuid mogen reizen omdat de reisplanner dat aangeeft.

Reputatie 7
Badge +2

Ja, idem met de adviezen met lijn 202 en 28 naar Utrecht Centraal vanaf Amersfoort.

Op zich vindt ik de bussen van Amersfoort naar Driebergen-Zeist best goed gevonden: duurt maar een minuut of 20 (wat Google Maps bevestigt) en uit ervaring met eerdere werkzaamheden weet ik dat een bus naar Utrecht Centraal vele malen langer duurt, want die moet in Utrecht helemaal via de ring de stad rond en dat kost zeker een half uur. Ook de looptijd van de bus naar de trein is op Driebergen-Zeist vele malen korter.

Dit weekend rijden de ICs vanuit Den Haag daarnaast als extra trein verder naar Arnhem, waardoor je op Driebergen-Zeist ook gelijk in een directe trein richting Gouda en Den Haag kunt stappen.

Op zich is het al heel wat dat er een rechtstreekse bus rijdt van Amersfoort Schothorst naar Den Dolder die daar aansluit op de Sprinter van Baarn naar Utrecht. 

Die bussen zie ik in de reisplanner niet anders, daar komen alleen adviezen met een bus Schothorst - Amersfoort Centraal, overstap op de bus naar Baarn en dan de trein naar Utrecht uit.

Reputatie 7
Badge +3

 

Op zich is het al heel wat dat er een rechtstreekse bus rijdt van Amersfoort Schothorst naar Den Dolder die daar aansluit op de Sprinter van Baarn naar Utrecht. 

Die bussen zie ik in de reisplanner niet anders, daar komen alleen adviezen met een bus Schothorst - Amersfoort Centraal, overstap op de bus naar Baarn en dan de trein naar Utrecht uit.

Zaterdagochtend is er 1 bus die naar Den Dolder rijdt, dat is een bus die vanuit Putten komt. https://treinposities.nl/ritinfo/20230930/980694 Vertrektijd 6:42 Putten en is dan 7:22 in Amersfoort Schoothorst, de bus de TS aangeeft. Ook op zondagochtend is er 1 bus naar Den Dolder, maar dan een half uur later dan op zaterdagochtend https://treinposities.nl/ritinfo/20231001/981223 De rest van het weekend gaan de reizen via Driebergen-Zeist.

 

Het valt ook wel mee. Normaal 50 minuten naar mijn werk in Utrecht Leidsche Rijn, nu 1 uur en 40 minuten.

De NS kijkt alleen naar Schothorst - Utrecht. Ik naar mijn hele rit. Ik mag gelukkig later beginnen zaterdag.

Dat geluk heb ik, maar niet te vaak.

Donderdagavond naar huis om 21:15 was helemaal een ramp in Utrecht en Amersfoort Centraal.

Er zijn wel erg veel storingen de laatste weken. Ik vind het thuis met mijn vrouw ook gezellig, maar ben steeds langer onderweg

Het valt ook wel mee. Normaal 50 minuten naar mijn werk in Utrecht Leidsche Rijn, nu 1 uur en 40 minuten.

De NS kijkt alleen naar Schothorst - Utrecht. Ik naar mijn hele rit. Ik mag gelukkig later beginnen zaterdag.

Dat begrijp ik maar er zijn nou eenmaal niet voldoende bussen om allemaal langere pendels te organiseren. Dat er noodgedwongen van Amersfoort naar Apeldoorn gependeld moet worden is al problematisch genoeg.

Reageer