beantwoord

Waarom rijdt de IC Eindhoven - Den Haag CS niet tm 2 feb en waarom staat dat niet bij werkzaamheden?

  • 15 January 2024
  • 10 reacties
  • 577 Bekeken

De IC van Eindhoven naar Den Haag CS rijdt volgens de werkzaamheden info tot 20 jan niet vanwege aangepaste dienstregeling. Als je in de NS planner kijkt duurt dit tot en met 2 feb. Vanaf 3 feb rijdt de trein weer normaal. Waarom staat dit niet bij de werkzaamheden informatie maar verschuift men dit iedere week? En waarom is dit? Dit is de enige trein op het traject Rotterdam - Den Haag die dit heeft.

icon

Beste antwoord door Tochjo 15 January 2024, 17:15

Bekijk origineel

10 reacties

Badge +3

Dit komt door het opleiden van machinisten voor het nieuwe materieel.

Dank, dit had ik nog niet gevonden. Maar waarom zetten ze dat niet duidelijk bij werkzaamheden of ergens waar het voor iedereen helder is dat het tot zo lang duurt?

Waarom staat dit niet bij de werkzaamheden informatie maar verschuift men dit iedere week? En waarom is dit? 

Het is niet vanwege werkzaamheden maar omdat NS machinisten wil opleiden voor de ICNG.

Reputatie 5

Waarom staat dit niet bij de werkzaamheden informatie maar verschuift men dit iedere week? En waarom is dit? 

Het is niet vanwege werkzaamheden maar omdat NS machinisten wil opleiden voor de ICNG.

Dat is volgens mij niet de vraag van MickR. Het gaat erom dat NS lange dienstregelingswijzigingen (zoals werkzaamheden of iets anders) ineens per week aangeeft, en niet tot de uiteindelijke datum, waardoor gesuggereerd wordt dat de treinen vanaf 21 januari weer normaal rijden op dit traject.

Bij de langdurige werkzaamheden rond Rotterdam afgelopen najaar was dat ook steeds het geval: elke week werd de einddatum in de reisplanner ‘verschoven’. Ik vind deze nieuwe manier van werkzaamheden communiceren niet echt duidelijk voor reizigers.

Waarom staat dit niet bij de werkzaamheden informatie maar verschuift men dit iedere week? En waarom is dit? 

Het is niet vanwege werkzaamheden maar omdat NS machinisten wil opleiden voor de ICNG.

Dat is volgens mij niet de vraag van MickR. Het gaat erom dat NS lange dienstregelingswijzigingen (zoals werkzaamheden of iets anders) ineens per week aangeeft, en niet tot de uiteindelijke datum, waardoor gesuggereerd wordt dat de treinen vanaf 21 januari weer normaal rijden op dit traject.

Bij de langdurige werkzaamheden rond Rotterdam afgelopen najaar was dat ook steeds het geval: elke week werd de einddatum in de reisplanner ‘verschoven’. Ik vind deze nieuwe manier van werkzaamheden communiceren niet echt duidelijk voor reizigers.

Klopt, datt is inderdaad de vraag. De NS kan hier toch transparanter over zijn. Bovendien staat het nu wel bij werkzaamheden met als reden een aangepaste dienstregeling.

Waarom staat dit niet bij de werkzaamheden informatie maar verschuift men dit iedere week? En waarom is dit? 

Het is niet vanwege werkzaamheden maar omdat NS machinisten wil opleiden voor de ICNG.

Dat is volgens mij niet de vraag van MickR. Het gaat erom dat NS lange dienstregelingswijzigingen (zoals werkzaamheden of iets anders) ineens per week aangeeft, en niet tot de uiteindelijke datum, waardoor gesuggereerd wordt dat de treinen vanaf 21 januari weer normaal rijden op dit traject.

Bij de langdurige werkzaamheden rond Rotterdam afgelopen najaar was dat ook steeds het geval: elke week werd de einddatum in de reisplanner ‘verschoven’. Ik vind deze nieuwe manier van werkzaamheden communiceren niet echt duidelijk voor reizigers.

Ik zou dit ook graag willen onderschrijven. De app geeft constant de illusie dat het onderhoud maar een week duurt, en dat weken op rij.
Dat kan en moet echt beter, want ik ben er ook meermaals ingetrapt, en bovendien is het erg lastig om daadwerkelijke informatie over de duur van de veranderingen te vinden.

Badge +3

De aanpassingen blijven nog drie weken langer gelden.

Want NS is belachelijk slecht in bijna alles wat ze doen. Ik rijd 2 keer per week deze route vanaf januari en er was 1 keer toen ik zonder aanpassingen kon rijzen (steeds geen directe trein). Ik wil gewoon niet naar mijn NS app sochtends elke 5 minuut kijken, maar altijd hetzelfde trein pakken. 

De aanpassingen blijven nog drie weken langer gelden.

Met alle respect maar dit weet je als NS toch al eerder dan de dag voordat de dienstregeling weer normaal zou zijn?

 

Nu zitten we weer met zn allen in de sprinter. Enige compensatie zou terecht zijn. Al is het maar dat je een warme drank krijgt bij de kiosk gedurende de werkzaamheden. 

De aanpassingen blijven nog drie weken langer gelden.

Met alle respect maar dit weet je als NS toch al eerder dan de dag voordat de dienstregeling weer normaal zou zijn?

Natuurlijk wist NS twee weken geleden ook wel dat het trainingsprogramma hopeloos aan het uitlopen was.

Ik denk dat men bewust heeft gekozen om het slechte nieuws te doseren (salamitaktiek). Informatievoorziening is vooral ook propaganda, je hoeft maar in de krant te kijken.

Overigens is het nog maar de vraag of het bij drie extra weken blijft gezien de belabberde beschikbaarheid van ICNG. Garantie is nul.

Reageer