Waarom worden geplande werkzaamheden op traject Delft - Den Haag Laan van NOI niet getoond?

  • 26 July 2023
  • 37 reacties
  • 778 Bekeken


Toon eerste bericht

37 reacties

Ja. Immers, de Reisplanner is van de NS. Een melding van werkzaamheden wordt weergegeven als het getoonde advies zelf beïnvloed wordt door die werkzaamheden. Oftewel het staat genoteerd bij treinvervoer of treinvervangend vervoer wat door de NS is geregeld. Wanneer andere vervoerders worden getoond als beste reisoptie, wat niet georganiseerd is als treinvervangend vervoer, dan staan daar geen werkzaamheden bij vermeld, want dat vervoer is niet anders dan anders. Het is simpelweg de beste reisoptie op dat moment, omdat het vervoer wat normaal gezien getoond wordt niet meer rijdt of niet de beste optie is door de werkzaamheden. Het feit dát er tram/busopties worden getoond is dus indicatie dat er iets aan de hand is met het treinvervoer.

Dat is hoe de Reisplanner tegenwoordig werkt. Meer kan ik er niet van maken.

 

Dit is, voor zover ik weet, hoe de reisplanner hoort te werken in deze situatie.

Is dat vanuit het perspectief van de NS? Als reiziger kan ik me hier niet in vinden. Mijn reis wordt beïnvloed door werkzaamheden. Dat mijn vervoerder niet degene is die de werkzaamheden uitvoert is voor mij niet relevant.

Als je de reisopties niet handmatig aanpast wordt simpelweg de beste nog mogelijke reisoptie getoond. Er rijden geen treinen en dit tram/busadvies is beter dan het treinvervangende vervoer, dus dit wordt getoond. En bij dit tram/busvervoer vervoer zijn er geen werkzaamheden, dus wordt dat ook niet aangegeven. Dit is, voor zover ik weet, hoe de reisplanner hoort te werken in deze situatie.

Nee, dat doet de Reisplanner alleen als je tram en bus uitsluit, anders niet:

 

Blijkbaar doet de Reisplanner de onjuiste aanname dat er alleen werkzaamheden zijn als de geplande route gebruik maakt van vervangend vervoer.

Ik heb daar zelf ook geen verklaring voor. Edwin heeft eerder vanochtend aangegeven dit na te vragen. De Reisplanner toont in ieder geval wel de juiste informatie met de werkzaamheden meegenomen.

 

Reputatie 7
Badge +3

Dat verklaart allemaal nog steeds deze melding niet:

 

De kosten die je maakt bij lijnbussen en trams worden niet gedekt door een eventueel NS abonnement. Als jij een abonnement hebt voor treinvervoer is het begrijpelijk als je daar gebruik van wilt maken en geen extra kosten wilt maken, maar daarvoor moet je het vervoer gebruiken wat is ingezet ter vervanging van de treinen. Met deze wijziging in de reisopties kun je ervoor zorgen dat je alleen vervoersopties getoond krijgt waarin je abonnement geldig is.

Ook de reisplanner geeft geen melding van werkzaamheden, terwijl er geen enkele trein rijdt, maar alleen trams en bussen.

De reisplanner toont adviezen met lijnbussen en trams omdat dat de snelste reisoptie is. Als u in de Reisopties Bus en Tram uitschakelt, dan krijgt u de treinvervangende bussen te zien. Met een melding van de werkzaamheden erbij.

Waarom zou ik reisopties moeten uitschakelen? Als vervangend vervoer langzamer is dan andere vervoerders, dan zijn er toch nog steeds werkzaamheden?

Badge +3

Ook de reisplanner geeft geen melding van werkzaamheden, terwijl er geen enkele trein rijdt, maar alleen trams en bussen.

De reisplanner toont adviezen met lijnbussen en trams omdat dat de snelste reisoptie is. Als u in de Reisopties Bus en Tram uitschakelt, dan krijgt u de treinvervangende bussen te zien. Met een melding van de werkzaamheden erbij.

Reputatie 7
Badge

Bijzonder dit. Heb er even intern een berichtje aan gewaagd.

Maar het probleem is dat er volgens ns.nl géén werkzaamheden zijn op het traject Delft - Laan van NOI. Ook de reisplanner geeft geen melding van werkzaamheden, terwijl er geen enkele trein rijdt, maar alleen trams en bussen.

Reputatie 7
Badge

Er zijn volgens ns.nl werkzaamheden tussen Rotterdam en Den Haag t/m vrijdag.

Reageer