Skip to main content

Ik kom zelf uit de onderhoud branche bij grote productie bedrijven en ik weet uit ervaring dat een revisie van bv een productie lijn ruim van te voren wordt ingepland. Maar waarom lukt het Prorail en NS niet om bv in Januari aan te geven dat er in de vakantie periode een lijn in mijn geval Tilburg Eindhoven even een week eruit ligt. Het is voor de meeste werknemers zeer handig als ze dit op tijd zouden weten ivm eigen vakantie planning.
Nu lees ik bv weer dat er in Oktober deze lijn Tilburg-Eindhoven er weer een week er uit ligt, terwijl ik in juni nog gekeken heb bij de NS en er zou buiten de weekende niets aan de hand zijn. Zo creëer je toch geïrriteerde reizigers, want het is voor niemand leuk om even per dag 2x30min extra reistijd te krijgen, in mijn geval zou ik bv een vrije week hebben genomen. 

Er is gewoon.een jaarlijkse lijst.

https://www.prorail.nl/verhalen/veel-gedaan-nog-meer-te-doen/lijst-met-werkzaamheden

Het probleem is dat de planning in de praktijk niet altijd even betrouwbaar is, wellicht ook een reden om niet al te zeer met deze lijst te koop gelopen.

Werkzaamheden worden uitgesteld of verschoven door tekort aan materialen of personeel of doordat andere werkzaamheden uit de hand lopen en er worden adhoc werkzaamheden toegevoegd. ProRail heeft het qua planning allemaal matig onder controle.

De werkzaamheden tussen Tilburg en Eindhoven in oktober waren dus wel al begin dit jaar bekend.


Reageer