beantwoord

Weer geen IC direct tussen Eindhoven en Den Haag, wat is het excuus deze keer?

  • 10 March 2024
  • 7 reacties
  • 211 Bekeken

In de laatste 3 maanden kon ik mss een week in total gebruik maken van IC direct. Nu zie ik morgen weer hetzelfde…teleurstellend deze dienstverlening voor die prijs 🙄

icon

Beste antwoord door Bemined 10 March 2024, 10:00

Bekijk origineel

7 reacties

Badge +3

Deze trein kan dit weekend niet rijden tussen Eindhoven en Breda vanwege werkzaamheden tussen Breda en Tilburg en niet tussen Rotterdam en Den Haag vanwege werkzaamheden bij Den Haag.

Er zijn aankomende week werkzaamheden bij Den Haag Centraal waardoor slechts 4 van de 10 perronsporen beschikbaar zijn en er aanzienlijk minder treinen rijden. Vanaf donderdag zou alles weer moeten rijden.

Deze trein kan dit weekend niet rijden tussen Eindhoven en Breda vanwege werkzaamheden tussen Breda en Tilburg en niet tussen Rotterdam en Den Haag vanwege werkzaamheden bij Den Haag.

Morgen is geen weekend, helaas 

Er zijn aankomende week werkzaamheden bij Den Haag Centraal waardoor slechts 4 van de 10 perronsporen beschikbaar zijn en er aanzienlijk minder treinen rijden. Vanaf donderdag zou alles weer moeten rijden.

Mooi dan, bedankt. Ik ga deze jaar een auto kopen en dan heb ik altijd keuze. Aangezien NS prijsstijgingen en slechtere service, denk ik meer en meer mensen gaan daarvoor kiezen.

De verbouwing van Den Haag Centraal loopt nog tot begin volgend jaar, dus kans is groot dat het vaker voor gaat komen. En dit jaar zal het treinverkeer ook nog meerdere keren gestremd zijn vanwege werkzaamheden bij Delft en Schiedam.

De verbouwing van Den Haag Centraal loopt nog tot begin volgend jaar, dus kans is groot dat het vaker voor gaat komen. 

En wanneer begint de volgende verbouwing van Den Haag Centraal? 

Op regulier onderhoud na zal het na 2025 klaar moeten zijn volgens mij, pas als men met de CitySprinter gaat beginnen zal deze lijn weer op de schop moeten maar dat zal pas tussen 2030 en 2040 zijn (en in de praktijk zal dat dichter bij 2040 zijn dan bij 2030).

Reageer