beantwoord

Werkzaamheden A'dam-Brussel 24/25 feb

  • 30 January 2024
  • 6 reacties
  • 182 Bekeken

Volgens de websites van NS en NS International zijn er in het weekend van 24/25 februari werkzaamheden op de IC Brussel:

 

De boekingsmodule/reisplanner van NS International (en van de Belgische en Duitse spoorwegen) geeft alleen Eurostar-treinen tussen Amsterdam en Brussel:

 

Volgens het storingsbericht is er dus niks aan de hand, maar volgens de reisplanner rijden er geen IC’s naar Brussel. Het is in elk geval niet mogelijk om een kaartje te kopen, zoveel is duidelijk.

Wat is nu de juiste informatie en hoe kan ik daar zeker van zijn?

icon

Beste antwoord door Lorena NS 30 January 2024, 19:25

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Zo te zien heft NS alvast wel wat treinen opgeheven maar nog niet de aangepaste dienstregelingen en treinvervangende bussen geleverd. In de DB-planner zie ik bv. treinen in de 9200-serie van Antwerpen-Berchem naar Brussel-Zuid in dat weekend.

Helaas komt dit vaker voor bij werkzaamheden, in het bijzonder op internationale trajecten.

Reputatie 6
Badge +2

Hey crdmark en welkom bij de NS Community! 

Het moest even uitgezocht worden. De Intercity Brussel rijdt wel en is telefonisch wel te boeken als de reis via Breda gepland wordt. Het kan zijn dat de reizen van dat weekend nog wel later online te boeken zijn.

Reputatie 7
Badge +1

Het moest even uitgezocht worden. De Intercity Brussel rijdt wel en is telefonisch wel te boeken als de reis via Breda gepland wordt.

Vreemd, aangezien de IC niet via Breda rijdt.

Het kan zijn dat de reizen van dat weekend nog wel later online te boeken zijn.

Dat mag ik toch hopen. Anderzijds is het ook al meermaals voorgekomen dat in dergelijke gevallen de aangepaste dienstregeling pas 1 dag van tevoren in de planners gepubliceerd werd. Enig idee wanneer dat nu te verwachten zal zijn?

Op nsinternational.com geeft het bericht iets meer informatie:

 

Reputatie 6
Badge +2

Enig idee wanneer dat nu te verwachten zal zijn?

Dat is uitgevraagd. Zodra er terugkoppeling is, zal ik het melden!

Reputatie 7
Badge

Afgelopen weekend speelde iets soortgelijks. De IC Brussel ging via Roosendaal-grens naar Antwerpen en Brussel.

Kaartjes richting Brussel waren ongeveer een week van te voren beschikbaar, zonder treinbinding en als Flex tarief voor 5,50 naar Antwerpen (icm NL vrij, dus het tarief van de stoptrein) en kaartjes vanuit Brussel richting Rotterdam waren een dag of 4 van te voren plots beschikbaar.

Richting België stopte de trein wel in Roosendaal. Op de terugweg echter in 1x van Antwerpen naar Rotterdam. Het.was een fijne reis tegen een prima prijs (normaal 12,30 voor 20 minuten rijden in België op de gouden Rails der HSL….) en nu gewoon old school Roosendaal aan een old school prijs! ;)

Grappig dat NS nu dus weer de kaartverkoop kennelijk niet activeert.

In de planner werd de IC Brussel tussen Antwerpen en Rotterdam niet getoond op beide dagen, wel richting Antwerpen.

Een (full flex) ticket voor de stoptrein is ook geldig voor de IC Brussel, dit staat in de voorwaarden (Je mag ook een IC nemen via dezelfde route.) Dat ticket heb ik gekocht omdat de tickets maar niet beschikbaar kwamen, uiteraard de voorwaarden goed checkende.)

Reputatie 6
Badge +2

Inmiddels staat de Intercity Brussel voor dit weekend wel in de reisplanner verwerkt. Online tickets boeken is daarbij ook weer mogelijk.

Reageer