beantwoord

werkzaamheden aan spoor tussen dordrecht en roosendaal

  • 14 September 2023
  • 7 reacties
  • 192 Bekeken

Ik reis dinsdag 19 sept 2023 van amsterdam naar Middelburg. In de app worden werkzaamheden vermeld tussen Dordrecht en Roosendaal waarbij bussen worden ingezet (meer dan 30 min vetraging). De intercity tussen Dordrecht en Roosendaal rijdt wel gewoon wordt aangegeven. Hoe moet ik dit zien en wat is het snelst? De bus of in de intercity stappen in Dordrecht en in Roosendaal overstappen op de trein naar Middelburg? Dank! 

icon

Beste antwoord door Tochjo 14 September 2023, 12:17

Bekijk origineel

7 reacties

Badge +3

Uw intercity rijdt gewoon. U kunt dinsdag 19 september gewoon rechtstreeks zonder over te stappen per trein van Amsterdam Centraal naar Middelburg.

De “werkzaamheden” betreffen de sprinters, die mogen van Prorail niet meer stoppen op de sprinterstations omdat dan de overwegen rondom het station te lang dicht zouden liggen. Dat zou leiden tot gevaarlijk gedrag van weggebruikers.

Reputatie 7
Badge

Die trein rijdt volgens de planning gewoon door naar Vlissingen, dus als u in Amsterdam opstapt, hoeft u tot Middelburg nergens over te stappen.

Die melding over werkzaamheden is voor reizigers naar Oudenbosch en Zevenbergen, waar Prorail NS heeft opgedragen gedurende 6 weken niet te stoppen. Intercitytreinen hebben daar verder geen last van.

 

Edit: Tochjo was me voor

Reputatie 5

Edit: Tochjo was me voor

Niet heel verrassend toch joh?

Dank @Edwin edwin en @Tochjo

Komende week wederom werkzaamheden gepland. Als je de reisinformatie zoekt van Dordrecht naar Breda staat de melding over het vervangend vervoer naar Roosendaal. Rijdt de trein wel gewoon tussen Dordrecht en Breda?

Badge +3

Ja, u kunt gewoon per trein reizen tussen Dordrecht en Breda.

Komende week wederom werkzaamheden gepland. Als je de reisinformatie zoekt van Dordrecht naar Breda staat de melding over het vervangend vervoer naar Roosendaal. Rijdt de trein wel gewoon tussen Dordrecht en Breda?

De werkzaamheden zijn tussen Lage Zwaluwe en Roosendaal dus daar heeft de trein naar Breda geen last van. Het kan alleen wel wat drukker zijn omdat de reizigers van Rotterdam/Dordrecht naar Roosendaal moeten omreizen via Breda.

Reageer